וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקבל משכורת פעם בחודש? למה לא שלוש פעמים בשבוע?

אריאל יעקב, טור אורח

25.1.2024 / 16:14

עם ההירגעות במצב הלחימה, חיילי המילואים יחזרו לשוק העבודה, רבים מהם עם מועקה כלכלית. איך פותרים את זה? באמצעות תשלום משכורת בשיטות שונות לחלוטין מאלה שהורגלנו אליהן

בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' ויואב גלנט מודיעים על אישור תוכנית המילואים/איתי בית-און /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

בימים שלפני פרוץ מלחמת חרבות הברזל, נדמה היה שמגפת הקורונה אשר הוציאה מאות אלפי עובדים לחל"ת היא נחלת העבר, מעין פיסת היסטוריה רחוקה. בשביעי לאוקטובר, לצלילן של האזעקות אשר פילחו את שמי הארץ, התבדינו ונחשפנו לאסון לאומי חסר תקדים שמשפיע על כל תחומי החיים, ביניהם עולם התעסוקה.

תוך שעות בודדות, 300,000 אלף אזרחיות ואזרחים, עזבו את מקום עבודתם, עלו על מדי ב' והתגייסו למילואים ללא התראה או היערכות מוקדמת. מקומות העבודה שנפגעו באופן מיידי מהמצב, בין אם במצבת כוח האדם, ובין אם בשל המצב הביטחוני ששרר, נאלצו למצוא פתרון מיידי לצמצום הנזק הכלכלי, והמונח חל"ת חזר לחיינו בסערה.

הרמטכ״ל הרצי הלוי בתרגיל מילואים בצפון. 17 בינואר 2024. דובר צה"ל
גיוס המוני שפגע בשוק העבודה. הרמטכ"ל הרצי הלוי בצפון עם חיילי מילואים/דובר צה"ל

כעת, עם הירגעות מסוימת במצב הלחימה, מורגשים ניצוצות ראשונים של חזרה לשגרה ובתי העסק שהוציאו את עובדיהם לחל"ת עומדים בפני אתגר משמעותי - החזרת העובדים. לפי נתוני הביטוח הלאומי, מפרוץ המלחמה כ-214,000 ישראלים פנו בבקשה לקבל דמי אבטלה, כאשר רובם המוחלט הוצאו לחל"ת בעל כורחם. כעת, נאלצים בתי העסק למצוא פתרונות יצירתיים שיסייעו להם למשוך בחזרה את העובדים שהתרגלו למענקי האבטלה ולא ממהרים לשוב למעגל התעסוקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

רווחה כלכלית בראש

ההנחה שרווחה בשנים האחרונות בקרב המעסיקים הייתה שהדרך הטובה ביותר ליצירת אטרקטיביות סביב מקום העבודה היא חלוקת נופשים מפנקים והאפי האוורים ראוותנים. עכשיו, כשהמציאות הכלכלית מאתגרת ומיליוני ישראלים מתקשים לסגור את החודש, החברות צריכות להתמקד ברווחה הכלכלית של עובדיהן וכך גם ההטבות שהן נותנות. מעבר לסיפוק הצרכים הקיומיים, מחקרים רבים מעידים ככל שהעובד יהיה יותר שבע רצון מתנאי השתכרותו, כך ישתפר מצב רוחו הנפשי בעבודה ובבית.

צוות פיירו. הגר בדר,
צוות פיירו/הגר בדר

הזמן למשכורות גמישות

דמיינו לכם שבמקום לחכות לעשירי לחודש, הייתם יכולים לקבל את המשכורת במספר פעימות. שיטת התשלום שנשמעת לנו כחזון רחוק למועד הפכה לפופולרית במדינות רבות בעולם והוכחה כיעילה במיוחד לגיוס עובדים והעלאת תפוקתם. גם בישראל ניתן לראות עלייה בביקוש לשיטה החדשנית שמנערת את דפוסי התשלום שהתרגלנו אליהם ב-75 שנות קיומה של המדינה ואל הריק הזה נכנסה Payro.

חברת הפינטק הצעירה מספקת פלטפורמה שמאפשרת לקבל משכורת בצורה גמישה ובימים אלו היא מרחיבה את מאגר הלקוחות וחותמת על שיתופי פעולה רבים במטרה לשנות את עולם התעסוקה המודרני שהכרנו. הפיתוח של החברה מאפשרת לעובדים למשוך את שכרם לפני מועד התשלום ומתי שהם זקוקים לו, זאת לצד מתן מעטפת מלאה לרווחה פיננסית הכוללת כלים טכנולוגים לחינוך פיננסי וכלים לניהול תקציב משק בית.

אריאל יעקב מנכל ומייסד פיירו. אדוה דרור,
אריאל יעקב מנכל ומייסד פיירו/אדוה דרור

בצל המלחמה המתמשכת, שוק העבודה עובר טלטלה, והצורך לשינוי שיטת תשלום המשכורות בוער עוד יותר. הפלטפורמה של Payro מאפשרת לבעלי העסקים לתת לעובדיהם הטבה שתעניק להם מרווח נשימה בתקופה מאתגרת. נדמה שבעתיד הקרוב לא נאמין שפעם קיבלנו משכורת אחת לחודש.

הכותב הוא מנכ"ל ומייסד משותף PAYRO

  • עוד באותו נושא:
  • עבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully