וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס של מיליונים לוולט: "פוגעת בתחרות"

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 12:47

בית הדין אישר את הצו המוסכם בין הממונה על התחרות וחברת וולט אשר קידמה מסעדות שעבדו עמה באופן בלעדי ובכך פגעה במתחרים

שליחי וולט מבצעים עבירות תנועה חמורות: עוברים באדום, מסכנים הולכי רגל/צילומי נהגים באמצעות עמותת אור ירוק

חברת וולט תשלם לקופת המדינה קנס בגובה 8.5 מיליון שקל, זאת בשל פגיעה בתחרות בשוק המסעדות.

הצו הקובע את הקנס אושר השבוע על ידי בית הדין לתחרות, במסגרת הצו וולט הודתה כי היא התנהלה באופן העלול לפגוע בתחרות וכי התנהלותה היתה מנוגדת להוראות חוק התחרות הכלכלית, והתחייבה לשלם סך של 8.5 מיליון שקל לקופת המדינה.

הקנס ניתן לענקית השליחויות בשל העדפת וקידום מסעדות אשר הסכימו לעבוד עמה באופן בלעדי. כאשר נכנסים לאתר או אפליקציית וולט נתקלים בתצוגות מתחלפות של מסעדות הזוכות לקידום.

עד לינואר 2022 וולט הפעילה באזור תל אביב קטגוריית קידום שנקראה "רק בוולט" - שכללה מסעדות ששילחו את מנותיהן באמצעות וולט בלבד. הקטגוריה הופיעה במיקום גבוה בפלטפורמה שהעניק חשיפה מוגברת לאותן מסעדות, באופן שהעלה חשש לתמרוץ של המסעדות לעבוד עם וולט בלבד. בעקבות בדיקת הרשות, וולט הפסיקה את פעילות קטגוריית "רק בוולט".

שליחי וולט מחוץ ל-Shi Shi, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
שליחי וולט מחוץ ל-Shi Shi, תל אביב/מערכת וואלה, יניב גרנות

במסגרת הצו המוסכם הודתה וולט כי קידום המסעדות באופן זה היה עלול לפגוע בתחרות, והיתה מנוגדת להוראות חוק התחרות הכלכלית, בהינתן שבתקופה הרלוונטית וולט פעלה תחת רסנים תחרותיים מוגבלים והתלות של מסעדות בשירותי השילוח שלה, בשים לב לגודלה של וולט ולהיקף ההזמנות באמצעותה, היתה גבוהה.

בית הדין אישר את הצו וציין כי "הצו המוסכם מגלם אכיפה מהירה ויעילה של הוראות החוק, ומהווה חיסכון ניכר בעלויות ציבוריות, לרבות הימשכות ההליכים. בצו יש משום חסכון במשאבי הרשות שיוקצו לפעולות אכיפה נוספות ובמשאבי בית הדין. נוסף על כך, הצו מכווין את התנהגות ציבור המפוקחים - גם מבחינת תוכנו וההסכמות שבו (לרבות הודאת וולט בהשפעת התנהגותה על התחרות), וגם מבחינת עצם ההרתעה מהפרה של החוק".

מוולט נמסר בתגובה כי "כניסתה של וולט לישראל לפני חמש שנים חוללה מהפכה צרכנית ותחרותית במשק. בתחילת הפעילות בישראל ב2019 הושקה באפליקציה קרוסלה, אחת מתוך עשרות, שכללה מסעדות שניתן היה לקבל מהן משלוחים רק באמצעות וולט, בעיקר כי עד אז הן כלל לא הציעו משלוחים מקוונים לצרכן.

"ראינו בקרוסלה דרך לגיטימית לקידום השירות עבור המסעדות וציבור הלקוחות בתחילת הפעילות בארץ, והיא אינה קיימת באפליקציה מזה כשנתיים. הגענו להסכמות עם רשות התחרות במאי 2023, וחשוב להדגיש שאין בהן כל טענה לנזק שנגרם לציבור או לפגיעה בתחרות בפועל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully