וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה בצפון: תושבים נשארים בבתים ומקבלים דמי פינוי

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 14:44

תושבים בקיבוץ אדמית ובערב אל עראמשה מסרבים להתפנות מבתיהם בעת שהם מקבלים דמי פינוי גבוהים, ובקיבוץ אף מקבלים אוכל שמיועד לכיתות הכוננות: "סכנת חיים. מה זה הדבר הזה?"

חיזבאללה ירה טיל נ"ט על בית במושב אביבים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הודעה פורסמה אתמול בוואטסאפ של קיבוץ אדמית, שממוקם צמוד לגדר הגבול עם הלבנון: "שלום לכל התושבים שנמצאים באדמית. עד השעה 16:45 יש חלוקה של מוצרים יבשים בגן. אתם מוזמנים לקחת".

בימי שגרה, יתכן שאף אחד לא היה מתעכב עליה. אבל כשכל היישוב מפונה בצו אלוף, מחשש לפגיעה בחיי אדם, ומי שאמור להסתובב שם, הם רק אנשי כיתת הכוננות וכוחות הצבא שפרוסים בקיבוץ, חלוקת מזון יבש לתושבים נשמעת משונה, שלא לומר בלתי נתפסת.

מתברר שכ-12 מתושבי אדמית לא רק שמסרבים להתפנות מביתם, למרות הסיכון הממשי לחייהם, הם מקבלים מביטוח לאומי דמי פינוי, המכונים "דמי אכלוס" בגובה של 200 שקל למבוגר ליום כבר למעלה משלושה חודשים, וגם מזון מהמדינה, שמסופק, כך מסתבר, לכיתת הכוננות.

צומת אדמית, 11 באוקטובר 2023. יואב איתיאל
צומת אדמית, 11 באוקטובר 2023/יואב איתיאל

נעמי בכור, מנהלת הקהילה באדמית, חסרת אונים. "ב-8 באוקטובר פיקוד העורף המליץ לנו להתפנות מהקיבוץ, וכמעט כולם יצאו", אמרה בראיון ל-104.5FM רדיו צפון. "ב-16 באוקטובר קיבלנו את צו אלוף רשמי לפינוי אדמית. 12 חברים מסרבים להתפנות, ולצערי, מדינת ישראל לא עושה שום דבר עם אלה שנשארו.

"לא רק שהצבא וכיתת הכוננות צריכים לשמור על אזרחים, מי שנשאר בביתו, עדיין מקבל תשלום מלא מביטוח לאומי, זה הגיוני? אם מקבלים כסף ומזון, אז למה לצאת מהבית. העברתי רשימות לביטוח לאומי ושום דבר לא קורה.

"גם בקיבוץ יש אנשים שלא משנה מה תאמרי להם, הם יעשו מה שהם רוצים. אין עם מי להילחם. איפה מדינת ישראל? אתם ממליצים לא להיות פה, מבקשים מאיתנו לתת להם מזון יבש ועדיין משלמים להם ביטוח לאומי? למה? העברתי רשימות למי שרק יכולתי, אף אחד לא עושה עם זה שום דבר".

מה הם עושים שם כל היום?
"חלקם בביתם, חלקם מסתובבים. את מבינה את המשמעות של מי שמטייל עם הכלב בזמן אירוע וצריך לאבטח אותו. כשיש אירוע והם לא עונים לטלפון, צריכים לגשת אליהם הביתה ולבדוק מה קורה איתם. זה מטרד וזה סיכון חיים.

"השיא, שאנחנו צריכים לחלק להם מזון דרך המועצה שלנו לא יתכן שאנשי החמ"ל שעובדים בצורה לא נורמלית מסביב לשעון ובקושי ישנים, צריכים לטפל באנשים שמסתובבים במרחב. חלוקת האוכל בזויה. מה זה הדבר הזה?".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בביטוח לאומי לא מכירים את האירוע ומבטיחים לטפל בו. גורמים במשרד הביטחון אמרו לוואלה, אין פינוי בכוח. מה שבטוח, שהמדינה צריכה לשלול מהם את "דמי האכלוס" ואפילו לפתוח נגדם בהליכים פליליים על דיווח שקר ובטח ובטח לא לדאוג להם למזון. אזרחים חסרי אחריות לא צריכים לסכן אחרים.

גם בערב אל ערמשה, בסמוך לגדר, ישנם תושבים שמסרבים להתפנות, למרות צו אלוף לפינוי היישוב. לבקשת משה דוידוביץ', יו"ר פורום קו העימות, הוציא משרד הבטחון מכתב בעברית וערבית ל-1,300 התושבים שמסרבים להתפנות.

"נכון לכתיבת מכתב זה, עדיין מתגוררים בישוב ערב אל עראמשה כ 1,300 תושבים אשר בחרו שלא להתפנות ולפיכך נמצאים בסכנת חיים", נכתב.

"נבקש להבהיר שהזכאות למענק איכלוס עצמאי מותנית בפינוי מהיישוב ופעולה מנוגדת לעיל איננה חוקית. לפיכך, הישארותכם בבתיכם מסכנת את חייכם וגם מהווה מניעה לקבלת המענק מהביטוח הלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully