וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימורים, אורז, פסטה: ויליפוד מקפיצה מחירים ב-10%-15%

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 20:43

היבואנית הגדולה מצטרפת לגל העלאות המחירים במשק ותקפיץ מחירי שורה של מוצרים; גם ד"ר פישר תעלה מחירים

הפיקוח על מחירי המזון/דוברות מבקר המדינה

יבואנית המזון "ויליפוד" מעלה מחירים וכך גם ד"ר פישר.

ויליפוד הודיעה לרשתות המזון על העלאת מחירים שתיכנס לתוקף בתחילת פברואר. בין המוצרים שמחירם יעלה: סדרת מנת השף עם עלייה של 15%, רטבים בעלייה של 15%, אטריות להקפצה יעלו ב-15%, לבבות דקל יעלו ב-10%, גרעיני תירס יתייקרו ב-10%, שימורי סרדינים יעלו ב-10% ואורז 7%.

רק בתחילת החודש התראיין צביקה וילדר, הבעלים של ויליפוד, והבטיח שיבואנית המזון לא תעלה מחירים. "אנשי עסקים צריכים לרתום את עצמם בזמן מלחמה. "לקרן פורטיסימו, בעלי סוגת, יש מיליארדים", אמר, והתייחס להעלאת המחיר של מוצרי סוגת.

וילדר הבטיח שלא יעלה מחירים, "אני יודע שלא יאמינו לי ויהיו ציניים כלפי, אבל זאת המדיניות שלי השנה".

מתברר שמדיניות האיפוק של ויליפוד החזיקה מעמד פחות מחודש וגם היא הולכת בעקבותיהן של סשטוביץ' ושטראוס, שגם הן הודיעו לקמעונאיות על התייקרויות בתחילת החודש הבא.

מהחברה נמסר בתגובה כי "עקב העליות התלולות במחירי ההובלה הימית והמשבר הבינלאומי שיצרו החות'ים בתימן, מחיר ההובלה עלה מ-1,500 דולר ל-7,200 דולר ומשך ההובלה הוכפל מ-35-40 יום ל-65-80 יום.

"כתוצאה מכך, ובלית ברירה, הוחלט על העלאות מחירים סולידיות אך ורק על מוצרים המיובאים מהמזרח. גם עם עלייה סולידית זו - נמשיך להיות האלטרנטיבה הזולה והאיכותית על המדף".

חברה נוספת שמעלה מחירים בימים אלה היא ד"ר פישר, אשר חלק ממוצריה יתייקרו בהיקף של כ-10%. מהחברה נמסר כי "עקב עליות משמעותיות בתשומות, אנו נאלצים להעלות את המחירון לקמעונאי בחלק קטן בלבד ממוצרינו, המהווה כ-9% מכלל מוצרי החברה, בשיעור מתון של עד כ-10%. המחירון יכנס לתוקף בתאריך 1/3/24".

מביאים את איטליה לישראל 'מנת השף' של ויליפוד. יח"צ,
מנת השף. הסדרה תתייקר ב-15%/יח"צ

הודעת ויליפוד מגיעה לאחר שבשבוע החולף נרשמו העלאות מחירים הן מצד ויסוצקי והן מצד שטראוס.

ויסוצקי העלתה מחירים בשורה של קטגוריות. כך למשל מחירי הזיתים של זיתא יעלו בכ-11%, ובקטגוריית הרטבים, למשל רוטב לשקשוקה, יעלו המחירים ב-10%, כך לפי קמעונאים שונים.

החברה ייחסה את העליות להתייקרות חומרי הגלם, והעלייה תיכנס לתוקף במרץ הקרוב. אחד הקמעונאים הגדולים אמר כי "זאת חוצפה וחזירות של ויסוצקי. על הצ'אי והחליטות למשל היא מרוויחה יותר מ-200%, ותופסת טרמפ על המצב כדי להעלות את המחיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סדרת השקשוקות של זיתא. קומפוזיציה, יח"צ,
רטבים של ויסוצקי. יעלו ב-10%/קומפוזיציה, יח"צ

לאחרונה דיווחה חברת שטראוס כי היא מעלה מחיריהם של 25% ממוצרי החברה החל בפברואר הקרוב, הכוללים בין היתר חלק ממוצרי הממתקים, המלוחים, החומוס, שמן זית יד מרדכי, שוקולית ונוספים.

היבואניות הגדולות כבר נמצאות כיום בעיצומו של גל העלאות מחירים שנותר ללא מענה מהמדינה: בחודש שעבר הודיעה שסטוביץ, אחת משתי יבואניות המזון הגדולות, על העלאת מחירים של כ-15% בממוצע בפברואר, על פלמוליב, אג'קס, סלים דליס וקולגייט, גם יכין מייקרת את קופסאות השימורים שלה ביותר מ-.10%. בית השיטה מקפיצה את הזיתים ושמן הזית ב-11% בממוצע, וסוגת ב-40% את הסוכר והקטניות שלה.

בין הדברים המקוממים הנוספים שמחירם עלה ניתן למצוא את הירקות. מבדיקה שערך המכון לחקר הקמעונאות עולה, שבשנה האחרונה עלו מחירי סל הירקות הבסיסי, שמהווה 15% מהצריכה שלנו בסופרמרקט, ב-33.5%. בראש הרשימה תפוחי האדמה, שמחירם הממוצע עלה ב-57%, אחריהם הקישואים שהתייקרו ב-47%, חצילים וגזר ב-44%, כרוב לבן ב-41%, עגבניות רק ב-35%, בצל אדום ולבן התייקר ב-32%, סלק ב-24% ופלפלים ב-19%.

מפעל שטראוס, כרמיאל
עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס, מנכ"ל הקבוצה. מיכאל גלעדי, מיכאל גלעדי/פלאש 90, עיבוד תמונה
שטראוס. מעלה מחירים של 25% מהמוצרים/עיבוד תמונה, מיכאל גלעדי, מיכאל גלעדי/פלאש 90

כידוע בעיית יוקר המחיה בישראל ממשיכה להתעצם בחסות המלחמה, כאשר יצרנים ומשווקים מעלים מחירים באופן משמעותי, ורק לאחרונה דו"ח מבקר המדינה מצא כי מחירי המזון יקרים ב-51% בהשוואה למדינות האיחוד האירופי ובכ-37% בהשוואה למדינות ה-OECD.

בדו"ח המבקר מפורט כי יבואני המזון והטואלטיקה בישראל נהנים מ"רווחיות חריגה" בהיעדר תחרות מספקת, ובייחוד עשרת היבואנים הגדולים, אשר מחזיקים יחד בנתח השוק משותף שעולה על 50% מכלל ענף המזון ומוצרי הצריכה.

על אף כל זאת, ועדות המחירים לא בחנו הכנסת מוצרים חדשים לפיקוח בשנים 2018-2022 ולא המליצו להגדיל את הפיקוח על המוצרים, דבר שיכול היה להקל על יוקר המחיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully