וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' מנואל טרכטנברג פורש מהמכון למחקרי ביטחון לאומי

24.1.2024 / 21:56

פרופ' טרכטנברג הודיע על כוונתו לסיים את תפקידו כראש המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) ב-1 במאי. אלוף (מיל.) תמיר הימן ימונה לראש המכון הבא

פרופ' מנואל טרכטנברג. איליאן מרשק,
פרופ' מנואל טרכטנברג/איליאן מרשק

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי פרופסור מנואל טרכטנברג הודיע אתמול שהוא מתכוון לסיים את תפקידו כראש המכון ב-1.5.2024, בתום כהונה מלאה של שלוש שנים. במקומו ימונה האלוף (מיל.) תמיר הימן, המכהן כיום כמנהל המכון. אלוף הימן שירת בצה"ל 34 שנים, בתפקידו האחרון כאלוף כיהן הימן כראש אגף המודיעין של צה"ל ולפי כן כמפקד המכללות וכמפקד הגיס הצפוני. רב שנותיו שירת הימן כלוחם ומפקד בחיל השריון. החלטה זו אומצה על ידי דירקטוריון המכון היום (ד') אחה"צ.

פרופ' טרכטנברג הוביל להתפתחות רחבת היקף בפעילות המכון, הן במנעד המחקרי והן בהנגשתו לקהלים רבים, כמו גם בהעצמת ההשפעה על מקבלי ההחלטות. טרכטנברג הנחיל במכון תפיסה רחבה יותר של ביטחון לאומי, הכוללת לא רק את אבני היסוד הזירתיים והצבאיים, אלא גם את העוצמה המדינית-תודעתית, ואת החוסן חברתי. מרכיבים נוספים אלה התגלו כחשובים ביותר לנוכח האתגרים הביטחוניים הגדולים בפניהם עמדה ישראל בשלוש השנים האחרונות, כולל מבצע שומר החומות, ההחמרה בפשיעה בחברה הערבית, הרפורמה המשפטית על השלכותיה הביטחוניות, וכמובן מלחמת חרבות ברזל.

סר פרנק לאוי, יו"ר דירקטוריון המכון למחקרי ביטחון לאומי, מסר: "פרופ' מנואל טרכטנברג מסיים בראשון למאי קדנציה מרשימה כראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, שבמהלכה בנה למכון תשתית ארגונית וניהולית חדשה, הרחיב את תחומי העיסוק של המכון וצרף למכון אנשים בעלי שם מובילים בתחומם. אני מודה למנואל על תרומתו העצומה לארגון מחדש של המכון. הכרתי את תמיר הימן כאשר הצטרף למכון והתרשמתי מאוד מאישיותו ומהעבר הביטחוני שלו והידע העצום שהוא מביא איתו - כל אלה נחוצים מאוד בעת הנוכחית למכון. אני שמח על התקופה שתמיר שימש כמנהל המכון, ועם פרישתו של פרופ' מנואל טרכטנברג, אך טבעי שיקבל את תפקיד ראש המכון".

"תמיר הימן - האיש הנכון בזמן הנכון"

ראש המכון הפרופ' מנואל טרכטנברג הודה לדירקטוריון בראשות סר לואי ואמר: "הייתה לי זכות גדולה לשמש כראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, אחד המוסדות המחקריים החשובים והמשפיעים ביותר בישראל בתחומים הקריטיים לחיינו כאן. המכון ניחן בחוקרים מעולים, הכוללים הן בכירים לשעבר והן אנשי אקדמיה, בעצמאות רעיונית ואי-תלות מוסדית, ובקשרים ענפים עם המערכת הביטחונית והממשלתית. אני מודה מקרב לב ליו"ר הדירקטוריון של המכון, סר פרנק לואי, על ההזדמנות להוביל את המכון בתקופה כה מאתגרת, על האמון שהעניק לי, ועל תמיכתו הגדולה במכון. אני שמח מאוד שתמיר הימן, אשר זכיתי להביאו בתור מנהל המכון אחרי שהשתחרר מצה"ל, יתמנה לראש המכון הבא - אין לי ספק שהוא האיש הנכון בזמן ובמקום הנכון, בפרט לאור האתגרים הגדולים שעומדים לפתחנו. אני מצדי אמשיך לפעול בכל מרצי למען מדינת ישראל ולמען הטוב המשותף, בכל דרך אפשרית."

בשנים בהן כיהן פרופ' טרכטנברג כראש המכון קודמו מגוון תכניות מחקר ייחודיות, בנוסף לאלו הנוגעות לזירות המרכזיות, קרי, איראן, הפלשתינאים, מדינות ערב, יחסי ישראל-סין, יחסי ישראל-ארה"ב וחוסן חברתי. תכניות אלו כוללות יחסי יהודים-ערבים, שינוי אקלים, שרשראות אספקה וביטחון לאומי, כלכלה וביטחון, יחסי צבא-חברה, הפשיעה בחברה הערבית, תקציב הביטחון, ומודלים של שירות בצה"ל, חובה ומילואים.
האלוף מיל. תמיר הימן, ראש המכון הנכנס הודה ליו"ר הדירקטוריון של המכון, סר פרנק לאוי, ולחברי הדירקטוריון על הבעת אמונם וציין כי: "אירועי ה 7.10 הגדירו מחדש את הצורך בשינוי סדרי העדיפויות בכל תחום והבהירו יותר מכל כי הביטחון הלאומי, הביטחון האישי, החוסן והלכידות החברתית יהיו מרכיב מכריע בעמידה מול אתגרי הביטחון המתעצמים העומדים לפנינו, והם יהיו בליבת תחומי המחקר במכון בשנים הקרובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully