וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסק, בזוס או צוקרברג: מי יהיה הטריליונר הראשון בעולם?

25.1.2024 / 10:19

מחקר בריטי מגלה כי מאז 2020 שוויים של חמשת האנשים העשירים בעולם יותר מהכפיל את עצמו, והם מגדילים כיום את הונם ב-11 מיליון ליש"ט לשעה; בעוד עשור אחד מהם צפוי להיות הטריליונר הראשון בעולם

בווידאו: מייסד אמזון ג'ף בזוס המריא לחלל/צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

העשירים הולכים ומתעשרים בקצב מהיר - כך עולה ממחקר הארגון הבריטי אוקספם שפורסם החודש.

לפי המחקר, אם יימשכו המגמות הנוכחיות הרי שבעוד כעשור ב-2034, צפוי להיות מוכתר הטריליונר הראשון בעולם.

מי שנמצאים כיום במרוץ הם אילון מאסק בראש הרשימה עם 222 מיליארד דולר, אחריו ברנרד ארנו, מנכ"ל לואי ויטון עם 179 מיליארד דולר. במקום השלישי ג'ף בזוס בעלי אמזון עם 177 מיליארד דולר ואחריו לארי אליסון מאורקל עם 138 מיליארד דולר. את החמישיה הפותחת סוגר מארק צוקרברג עם 134 מיליארד דולר.

מאז 2020, השווי הנקי של המיליארדרים הללו זינק ב-114% לסך כולל של 869 מיליארד דולר, לאחר התחשבות באינפלציה, כשההון המצרפי שלהם גדל ב-11 מיליון ליש"ט בשעה. בהשוואה לשנת 2020, מצבם של מיליארדרים טוב יותר כעת ב-3.3 טריליון דולר.

במקביל, כמעט 5 מיליארד בני אדם ברחבי העולם הפכו עניים יותר, כשהם מתמודדים עם אינפלציה, מלחמה ומשבר האקלים. יידרשו כמעט 230 שנה כדי לחסל את העוני על פי המסלול הנוכחי: "אם המגמות הנוכחיות יימשכו, לעולם יהיה טריליונר ראשון בתוך עשור, אך העוני לא ימוגר במשך 229 שנים נוספות", צוין במחקר.

צוקרברג ומאסק. כך או כך ה-AI מפשל.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
צוקרברג ומאסק, תמונת בינה מלאכותית/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

החברות הגדולות בעולם צפויות גם הן לנפץ רווחי שיא שנתיים ב-2023, כאשר 148 החברות הגדולות רשמו רווח נקי כולל של 1.8 טריליון דולר (1.4 טריליון ליש"ט) ביניהן - זינוק של 52% ברווח הנקי הממוצע בשנים 2018-2021.

למרות שאי השוויון נמצא במגמת עלייה, יש כמה נקודות אור, ביניהם למשל עובדים שמשפרים את זכויותיהם באמצעות שביתות, וממשלות שמסייעות לעובידם ועומדות לצדם: "אנחנו מוצאים את עצמנו בעידן מוזהב חדש, אבל עובדים, רגולטורים ומארגני איגודים וקהילות מתחילים לעשות בו סדקים", אמר נביל אחמד מאוקספם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully