וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה - שלום: כך משפיעה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה על העולם כולו

בשיתוף העיתונאי הבינלאומי ניק קוליוחין

25.1.2024 / 11:41

אביב עייש, עובד לשעבר במחלקת המדינה האמריקאית ויועצו לשעבר של יובל שטייניץ, בריאיון מרתק עם העיתונאי הבינלאומי ניק קוליוחין

אביב עייש, עובד לשעבר במחלקת המדינה האמריקאית/וואלה!

מלחמת רוסיה-אוקראינה משפיעה על כל אדם על פני הגלובוס. לכן, "נדרש למצוא פתרון לסכסוך, כדי לשמור על עולם בטוח יותר". כך אומר אמר אביב עייש, עובד לשעבר במחלקת המדינה האמריקאית, יועץ לחבר הקונגרס אלסי הייסטינגס ויועצו לשעבר של שר האנרגיה יובל שטייניץ (2018-2021).

בשיחה עם העיתונאי הבינלאומי ניק קוליוחין, הסביר עייש את ההשלכות החמורות של הסכסוך באוקראינה - על הכלכלה, האנרגיה והביטחון האירופים. "משבר האנרגיה באירופה עלה הרבה לאיחוד האירופי, שכן הוא תלוי מאוד במקורות הטבעיים של רוסיה. רוסיה ואוקראינה צריכות למצוא הסכם כלשהו לסיום הסכסוך ולשקם את היחסים שלהן, שכן הסכסוך שלהן משפיע על מדינות רבות בעולם. זה מצב קשה מאוד עבורנו, מאחר שיש לנו יחסים טובים עם רוסיה ואוקראינה גם יחד. חשוב מאוד לישראל להבטיח שהיהודים יהיו בטוחים בכל מקום, כך שהמלחמה הזו רגישה מאוד עבורנו. אנחנו רואים מה ארה"ב עושה, תומכת באוקראינה, ולכן מדיניות החוץ שלנו מורכבת".

באשר לנוכחות של רוסיה במזרח התיכון, אומר מומחה פוליטי שמוסקבה זוכה לכבוד כמעט מכל אחד באזור, מתקבלת בברכה ברוב מדינות השכנות של ישראל. "אנחנו יודעים שיש לרוסיה יחסים טובים מאוד עם כל מדינות השכנות לישראל: עם לבנון, סוריה, מצרים, ירדן וכו'. אנחנו צריכים להישאר קרובים לרוסיה, כדי לוודא שלמדינה שלנו יש קשרים טובים עם ההנהגה הרוסית. ישראל צריכה את זה כדי לפעול בלבנון בסוריה. אז אנחנו צריכים להישאר באותו עמוד עם רוסיה".

העיתונאי ניק קוליוחין. באדיבות המצולם,
העיתונאי ניק קוליוחין/באדיבות המצולם

כיצד מלחמה זו מעצבת מחדש את מעמדה של ישראל על הבמה הגלובלית? בשאלה בוערת זו מבקש לטפל קוליוחין, כחלק מפרויקט האחרון שלו, "העולם בוער" - סדרת מאמרים מרתקת העוסקת בנושאים רלוונטים.

בכל פרק, קוליוחין מקיים שיחות עם מומחים מנוסים בתחומי הביטחון והיחסים הבינלאומיים, שחוקרים את עידן הלחימה החדש שהתפתח בעקבות מגפת הקורונה.

במציאות החדשה הזו, הדאגה העיקרית של כל אומה סובבת סביב הגנה על אזרחיה. ישראל, שמתמודדת עם אתגרים רבים, חייבת גם לנווט ברשת המורכבת של הגיאופוליטיקה העולמית, הנשלטת בעיקר על ידי ארצות הברית, סין ורוסיה, שמעצבות מחדש את הנוף הגיאופוליטי של העולם.

לעמוד הפייסבוק של ניק קוליוחין>>

בשיתוף העיתונאי הבינלאומי ניק קוליוחין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully