וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסלה חושפת: לא מכרה אפילו ביטקוין אחד ברבעון האחרון של 2023

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 14:22

זהו הרבעון השישי ברצף שבו טסלה לא מכרה או קנתה ביטקוין; מניית החברה ירדה בכמעט 16% החודש

מפעל טסלה בברלין צילום מרחפן/טסלה

חברת טסלה (Tesla) חשפה כי היא נמנעה מלרכוש או למכור ביטקון במהלך הרבעון הרביעי של 2023.

עבור יצרנית הרכב החשמלי, זהו הרבעון השישי ברציפות ללא שינוי במאזן אחזקות הביטקוין שלה.

הדו"ח האחרון (Q4) של הרבעון הרביעי 2023, לא הזכיר כלל את ביטקוין, הדבר מרמז שהחברה לא מכרה או קנתה מטבעות כלל.

יתרת מטבעות הביטקוין שברשות טסלה מוערכת בשלב זה בכ-9,720 אחזקותיה ב-BTC, בשווי של 389 מיליון דולר, זאת על פי שווי של 40 אלף דולר למטבע אחד. אמש, בשעות לאחר המסחר, פרסמה החברה את הדוחות הכספיים של הרבעון הרביעי, דבר שגרר ירידה, הממשיכה את המגמה שנמשכת מתחילת השנה החדשה.

עד כה בינואר, מניית טסלה ירדה בכמעט 16%, ונסחרה במחיר הנמוך מ-200 דולר. בשבוע שעבר, החברה חוותה ירידה של 3%, שסימנה את הירידה השבועית החמישית ברציפות שלה.

אחזקותיה של טסלה בנכסים דיגיטליים, המורכבים אך ורק מביטקוין, מציב אותה כישות הרביעית בגודלה הנסחרת בבורסה עם אחזקות ביטקוין משמעותיות.

מפעל טסלה באוסטין, טקסס. רויטרס
מפעל טסלה באוסטין. החברה כבר לא מאפשרת רכישת מוצרים בביטקוין/רויטרס

המעורבות של טסלה עם ביטקוין החלה בפברואר 2021 כאשר החברה הודיעה על ביצוע השקעה של 1.5 מיליארד דולר, ורכשה כ-43,000 מטבעות ביטקוין. במקביל, טסלה הודיעה על קבלת ביטקוין כאמצעי תשלום עבור מוצריה ושירותיה.

עם זאת, החלטות שלאחר מכן הובילו לביטול מדיניות זו, בעקבות הצהרה של אילון מאסק, כי לא יאפשר תשלומים בביטקוין עד שלפחות מ-50% מכוח כריית הביטקוין, יגיע מאנרגיה ירוקה ובת קיימא. אך מספר חודשים לאחר מכן, ניתן היה לראות בוודאות כי האנרגיה המושקעת בכריית ביטקוין, הפכה ברובה לירוקה, אך עם זאת, טרם החזירה טסלה את האפשרות לשלם על מוצריה בביטקוין.

בתחילת 2021 מכרה טסלה 4,320 מטבעות ברווח של יותר מ-100 מיליון דולר שנרשם במאזנה, ובהמשך השנה הוסיפה למכור 75% מהאחזקות הביטקוין שלה בהפסד.

לטענת מאסק, לא רק טסלה מחזיקה בביטקוין, אלה גם חברת החלל המפורסמת הנמצאת בבעלותו - ספייסאיקס (SpaceX).

אסור לשכוח, שמאסק, לא נאמן אך ורק לביטקוין, אלא גם לדוג'קוין, מטבע הכלב המפורסם, שמבדיחה הפך לאחד מהמטבעות הפופולריים ביותר, כשהמקדם העיקרי שלו הוא מאסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully