וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החסם הוסר: אושרו 3,000 אשרות עובדים זרים לתעשייה

28.1.2024 / 7:05

בעקבות תנאי לפיו יש לייבא עובדים זרים רק ממדינות עם תל"ג גבוה מישראל, עוכבה הגעתם של 3,000 עובדים. חסם זה הוסר בזכות פעילות של מספר גורמים. עו"ד ליאת שטיינברג: "בזכות ההחלטה הנ"ל יעלה בידי לסייע למעסיקים"

הודו: מיונים לעובדי זרים בענף הבנייה/יח"צ
עבודות הרכבת הקלה בציר ז'בוטינסקי, 29 באפריל 2021. ראובן קסטרו
עבודות הרכבת הקלה בציר ז'בוטינסקי, 29 באפריל 2021/ראובן קסטרו

לאחר ה-7 באוקטובר ובעקבות מלחמת "חרבות ברזל" נאסרה כניסת עובדים פלסטינים לשטח ישראל. עקב זאת, ספגו ענפי החקלאות, בנייה והתעשייה מכה אנושה בשל חוסר בידיים עובדות. אם לחקלאות ולבנייה ניתן מענה, סקטור התעשייה אשר זקוק בדחיפות ל-20,000 פועלים נותר ללא פיתרון.

באמצע חודש נובמבר החליט משרד הכלכלה כי יש לאשר 3,000 אשרות עבודה לעובדים זרים עבור התעשייה הזקוקה נואשות לידיים עובדות, אך עם תנאי אחד - כי את העובדים יש ל"ייבא" אך ורק ממדינות עם תל"ג גבוה מזה של ישראל וזאת למניעת הגירה והשתקעות בישראל. תנאי זה היווה מכשול למעסיקים בתעשייה מאחר והתל"ג של ישראל כ-52 אלף דולר לנפש, מהגבוהים בעולם, חסם שמונע הגעת עובדים זרים ממדינות כמו הודו, סין, סרי לנקה וכו'. בעקבות כך פעלו מספר גורמים לשחרור חסם זה דבר שהוביל להחלטת רשות האוכלוסין על ביטול תנאי זה ואפשרות לייבא עובדים זרים לתעשיה גם ממדינות אשר התל"ג שלהן נמוך ממדינת ישראל.

עו"ד ליאת שטיינברג. יחצ,
עו"ד ליאת שטיינברג/יחצ

עו"ד ליאת שטיינברג, בעלת משרד המתמחה בתחום עובדים זרים ואשר הציגה בדיון בכנסת את מצוקת המעסיקים בתחום התעשיה, הגיבה על ההחלטה: "מדובר בהחלטה מבורכת, המאפשרת למעסיקים בתחום התעשיה לייבא עובדים במקום העובדים הפלשינאים שעבדו אצלם עד פרוץ המלחמה. כבעלת משרד המייצג מעסיקים אלה נחשפתי למצוקתם עד סף קריסה, ובזכות ההחלטה הנ"ל יעלה בידי לסייע למעסיקים ובכך להניע את גלגלי התעשייה. חשוב להבהיר שמעסיקים אשר יממשו אפשרות זו וייבאו עובדים יעשו זאת באופן מסודר ועל פי דין על מנת שלא ימצאו את עצמם מסובכים בהליכים פליליים רק כי לא ידעו את החוק בעניין העסקת עובדים זרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully