וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית קודרת של HSBC לבנק הפועלים: הפסד רבעוני של 187 מיליון שקל

אילן מוסנאים

19.3.2003 / 10:03

בבית ההשקעות מותירים המלצת "הפחת" וצופים הפרשות בגין אשראי ללומניס, פלאפון, וורלדקום ובזק; "המניה תתקשה להישאר מעל מחיר של 7 שקלים"

בנק הפועלים צפוי לסיים את הרבעון הרביעי של השנה בהפסד גדול של 187 מיליון שקל, כך מעריכים כלכלני בית ההשקעות HSBC. להערכתם, הבנק ירשום הפסד כתוצאה מהפרשות בגין פיטורי העובדים ברבעון הרביעי של השנה ובשל גידול בהפרשות לחובות מסופקים. תחזית זו פסימית ביותר בהשוואה להערכות של כלכלנים שהתפרסמו עד כה. ב-HSBC אף מרחיקים לכת וממליצים "להימנע מהשקעה בסקטור הבנקאות".

בבית ההשקעות מעריכים כי בנק הפועלים יפריש ברבעון הרביעי 595 מיליון שקל לחובות מסופקים - עלייה של כ-7% לעומת ההפרשה ברבעון הקודם. את השנה כולה יסיים הבנק עם הפרשת ענק של כ-1.87 מיליארד שקל. בבית ההשקעות צופים הפרשות בגין אשראי ללומניס, פלאפון, וורלדקום ובזק. ב-HSBC מעריכים כי ההפרשות לחובות מסופקים ימשיכו לגדול ב-2003 ולכן שינו את תחזית ההפרשות לחומ"ס ל-1.2% מתיק האשראי, לעומת תחזית קודמת להפרשה בשיעור של 0.95% מתיק האשראי בשנת 2003.

בבית ההשקעות מעריכים כי רווחי המימון של בנק הפועלים יצנחו ל-1.4 מיליארד שקל ברבעון הרביעי - ירידה של כ-28% לעומת רווחי המימון ברבעון השלישי של 2002. רווחי המימון של הבנק בסיכום 2002 יסתכמו לפי הערכת כלכלני HSBC ב-5.968 מיליארד שקל.

על רקע הערכות אלו מותירים ב-HSBC את המלצת "הפחת" למניית הפועלים ומעריכים כי היא תתקשה להישאר מעל למחיר של 7 שקלים. מחיר המניה נכון לפתיחת המסחר עומד על 6.64 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully