וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חתול שחור בשק: השואב-שוטף הרובוטי הזה עונה על רוב הציפיות

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 10:31

שואב-שוטף רובוטי חדש של המותג שיאומי נחת בישראל ומבטיח פטנט ייחודי ועוצמת שאיבה כפולה. לאחר שבדקתי לא מעט מוצרים מהסוג הזה, ההבטחה והמחיר היו הסיבה שביקשתי לבחון אותו עבורכם. אם נקפוץ לשורה התחתונה - לא תרגישו שקניתם 'חתול שחור בשק'

השואב השוטף הרובוטי של שיאומי S10T בפעולה/לי סיביליה

קבוצת המילטון, יבואנית המותג שיאומי לישראל, השיקה לאחרונה את השואב-שוטף הרובוטי החדש דגם S10T Xiaomi Robot Vacuum עם הבטחה לשיפור משמעותי בביצועים ועוצמת שאיבה משודרגת באמצעות סוללה עוצמתית (8000PA) ומערכת ניווט מתקדמת מבוססת לייזר.

ריבוי המוצרים מהסוג הזה, שנכנסו לשוק מוצרי החשמל והפכו בשנים האחרונות למבוקשים בישראל, מאפשר לנו לבחון את הדגמים המסקרנים ביותר וכשמבטיחים לנו מוצר כזה במחיר נגיש (יחסית) עם עוצמות גבוהות, תכונות חזקות ויכולות שעשויות להקל עלינו במשימה היומיומית המתישה ביותר, והיא אחזקת הבית, אנחנו מתפתים לנסות... כדי שאתם לא תתאכזבו משואב אבק שייחשב לרכישה כושלת, אנחנו פה לעשות לכם סדר.

בכתבה זו, לא אכנס להשוואה בין דגמים אלא אבחן את הדגם S10T Xiaomi Robot Vacuum ואפרוס בפניכם את ההתרשמות שלי, מתוך ניסיון בבדיקת מוצרים דומים ובעיניים של צרכן שבוחן את עוזר הבית החדש שהבטיח להפוך את המשימה לאפשרית.

שואב s10t שיאומי

השואב שוטף החדש S10T מתכונן לעבודה/לי סיביליה

הבטחות היצרן

המנוע: לדגם החדש, S10T Xiaomi Robot Vacuum מנוע שאיבה עוצמתי הניתן להפעלה ב-3 מהירויות שונות: סופר 8000Pa, טורבו 4000Pa וסטנדרד - 2000Pa.

מערכת הניווט: בעזרת מערכת הניווט החדשנית LDS מתבצעת סריקה 360 מעלות ומיפוי מדויק של הבית כולו להפחתה משמעותית של התנגשויות עם חפצים גם בסביבה חשוכה. בעזרת מערכת הניווט, השואב נמנע מהתנגשות בחפצים ומסוגל לחלוף מעל מכשולים בגובה 20 מ"מ.

הסוללה ומשך העבודה: לשואב סוללה עוצמתית בקיבולת mAh5200 המספיקה לשימוש של עד כשעתיים של עבודת ניקיון רציפה וטעינה בהתאם לצורך תוך כדי עבודה, מחזור שאיבה בודד ורציף מספיק לכיסוי שטח עבודה של עד כ-180 מ"ר (במהירות רגילה).

טכנולוגיה מוגנת פטנט: השואב מצויד בטכנולוגיה ייחודית מוגנת בפטנט למניעת קשרים של שערות במברשות באמצעות חיתוך שיער אוטומטי ללא צורך בהסרה ידנית.

שליטה על כמות המים: עם 3 הגדרות של כמות המים בהתאם לצורכי הניקוי שלכם. ניתן להגדרה בצורה נוחה ופשוטה באמצעות היישומון Mi Home

הפעלה ושליטה מרחוק: חיבור אלחוטי ליישומון Mi Home ותמיכה בהפעלה קולית עם אמזון Alexa® (2022.8) ו- Google Assistant® . בין הפונקציות להפעלה נוחה תוכלו לבחור את השטח הרצוי לניקוי, לבחור תוכנית עבודה נפרדת לכל חדר, לבחור את סדר הניקיון המועדף עליכם ולהגדיר "קירות וירטואליים" ולצפות במסלול הניקיון בזמן אמת.בעת הצורך, היישומון יתריע על תקלות ועל הצורך בהחלפת אביזרים מתכלים: מסנן, מברשת ראשית וכדומה.

האחריות: המוצר מגיע עם אחריות של היבואן הרשמי המילטון לשנתיים על השואב הרובוטי ועל תחנת העגינה, ושנה אחריות על הסוללה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שואב שוטף רובוטי חדש של שיאומי, דגם S10

מפרט טכני

הדגם - STFCR01SZ
המידות - 102.3 x 345 x 345 מ"מ
הסוללה - ליתיום 14.4V / 5200mAh
המשקל (נטו) - 3.8 ק"ג
קישוריות אלחוטית - Wi-Fi 802.11b/g/n 2.4GHz
מתח פעולה - 14.4 וולט מתח ישר
הספק - 70 וואט

תכולת הערכה:
מיכל מים כולל מטלית ניקוי
מברשת צד
סוללת ליתיום נטענת
מיכל אבק 450 מ"ל
מיכל מים 250 מ"ל
עמדת עגינה לטעינה
כבל חשמל
כלי לניקוי
מדריך למשתמש בעברית וכתב אחריות

החיישנים:
חיישן נפילה - מזהה שינויי גובה ומדרגות
חיישן לייזר LDS - ליצירת נתוני הדמיה מרחבית
חיישן קצוות - לשאיבה 10-15 מ"מ צמוד לקירות
חיישן ג'ירוסקופ - לניווט יעיל
חיישן ראשי למניעת היתקלות - לניטור מכשולים
חיישן תאוצה - לניטור עוצמת השאיבה
חיישן מד מרחק - לניטור המרחק בזמן הפעולה
חיישן מיכל אבק - מזהה אם מותקן או מפורק
חיישן מיכל מים - מזהה אם מותקן או מפורק
חיישן אינפרה-רד - לזיהוי מיקום עמדת הטעינה

שואב שוטף s10t שיאומי. שיאומי,
שואב שוטף s10t שיאומי, משרטט את תכנית הפעולה עם הפעלתו הראשונה/שיאומי

מהלך הבדיקה

במהלך הבדיקה של השואב-שוטף החדש של שיאומי, דגם S10T Xiaomi Robot Vacuum, זיהנו מאפיינים עיקריים שאהבנו וגם מעט מאפיינים שפחות:

העיצוב החיצוני של השואב הוא מודרני ואפשר לומר שהמוצר יפה כשלעצמו.

יכולות הניווט של השואב יעילות ואכן הוא יודע להימנע מהתנגשות במכשולים שעומדים בדרכו. הוא מזהה, מקיף אותם ונצמד אליו לניקוי מקסימלי ככל שמתאפשר לו.

גובהו הפיזי של השואב נמוך מספיק כדי לאפשר לו להיכנס מתחת לרהיטים כמו ספה, שולחנות, כסאות ומיטות (כל עוד הרהיט מוצב על רגליים בגובה 12 ס"מ ויותר), כך גם לגבי הסוקל שמתחת לארונות המטבח למשל.

מסלול הניקיון באזור בו נבדק השואב, אינו עולה על 100 מ"ר ולכן לא היה צורך בעבודה רציפה למשך שעתיים כפי שמבטיח היצרן. מסלול העבודה שלו נמשך אצלי כשעה לכל היותר.

השואב שוטף החדש של שיאומי יודע לחזור בעצמו לעמדת הטעינה (שהיא גם תחנת העגינה) והוא נטען עצמאית בהתאם לצורך תוך כדי עבודה. בסיום הטעינה היא יודע לחזור לעבודה מאותה נקודה בה הוא הפסיק. עם סיום הפעולה הוא חוזר לאותה עמדת עגינה.

במהלך השאיבה, הוא יודע לזהות משטחים שונים לניקוי ומתאים את עצמו לשאיבה או שאיבה+שטיפה בהתאם למשטח (פרקט/רצפה/שטיח) מה שמבטיח שהשטיחים לא יישארו רטובים בתום הפעולה. מעבר לפונקציה של השאיבה או שאיבה + שטיפה, הוא מתאים גם את עוצמת השאיבה לאזור עליו הוא עומד, זיהיתי כי עם העלייה על השטיח, עוצמת השאיבה התחזקה בעצמה מבלי שהיה צורך בהתערבות אנושית. ניתן לשמוע זאת גם בעוצמת הרעש שמופק תוך כדי הפעולה.

מכשולים שהוא זיהה והצליח לעלות היו אצלי סף הכניסה לממ"ד, שטיח אמבטיה, שטיח מטבח שטיח סלון ומסילת אלומיניום (יציאה למרפסת).

הפעלת השואב שוטף החדש S10T Xiaomi Robot Vacuum הייתה נוחה וקלה ואפשרה שליטה מלאה באמצעות אפליקציית Mi Home גם למי שאינו בעל אוריינטציה לשימוש בטכנולוגיות מתקדמות. מגוון האפשרות לשליטה לא גדול במיוחד אך מאפשר למי שרוצה להעמיק, להשתמש ביכולות כמו: תכנון לו"ז שבועי קבוע של השואב לעבודה, עוצמת השאיבה, כמות המים לשימוש בזמן פעולת השטיפה וכו.

מאד עוזר לי למשל שהגדרתי מראש את הימים הקבועים והשעות המדויקות שאני רוצה שהוא ייצא לעבודה (הגדרתי את הימים בהם אני עובדת מחוץ לבית ושעה שאני לא נוכחת. כך יוצא שאני חוזרת תמיד לבית נקי). יחד עם זאת, חשוב להבין שהוא לא עושה הכל בעצמו וכדי שאכן הניקיון יהיה מקסימלי, יש "להכין את הבית לשטיפה", כלומר, להרים כסאות, פחים, שטיחונים, כבלים של מוצרי חשמל ושאר מכשולים שעלולים להפריע לפעול השואף ואף לגרום לו להסתבך בהם.

עוד פונקציה נוחה שהיישומון מאפשר היא היכולת לבחור את האזורים שנרצה לנקות בזמן אמת. למשל, אחרי שאירחתי את המשפחה לארוחת ערב שישי, הכנתי את הבית כפי שציינתי קודם, הפעלתי על האזור הציבורי (בלי החדרים) ונכנסתי לישון. השואב עשה את העבודה באזור המלוכלך מבלי להפריע לי. דלת סגורה בחדר השינה הייתה כחוצץ לעוצמת הרעש הסביל.

באמצעות היישומון נוכל לבחור לא רק את האזור המבוקש אלא גם את אופן הניקוי (רק שאיבה, רק שטיפה או גם וגם) וכך גם את עוצמת השאיבה, כמות המים הנדרשת לניקוי וכו.

כשהתייחסתי ליעילות, ניתן לסכם שהוא מאפשר את כל הפונקציות שהמפעיל צריך כדי ליהנות מ'עוזר בית' שעושה את העבודה במקומנו אבל שכשמדברים על טיב הניקיון יש לי מה לסייג...

אחרי פעולת השאיבה והשטיפה שמתרחשות בו זמנית, הבית ניראה נקי וללא סימני שטיפה אך יש להדגיש כי הוא לא מצליח לנקות כתמים קשים יותר (כמו רוטב שנשפך והתייבש למשל) ושהוא לא מצטיין בניקוי הפינות. בנוסף, היו לו פספוסים קלים גם בזמן השאיבה אבל לא כאלו שמצדיקים תחושת אכזבה.

השואב הרובוטי מצויד במיכל מים שמבצע פעולת שחרור מים בצורה מדודה ללא נזילות, ותומך בשלוש רמות של בקרת זרימת מים, אך כמות המים המופקת בזמן השאיבה לא תמיד מספיקה לניקיון יסודי ואם מגדילים את כמות המים ביישומון, המיכל המובנה אינו מספיק לשטח הניקוי ויש צורך במילוי מחדש תוך כדי הפעולה.

מתכונן לצאת לעבודה, שואב שוטף S10T Robot Vacuum של שיאומי

מיכל המים של השואב-שוטף/וואלה!כסף

סיכום לאחר התרשמות

השואב החדש S10T Xiaomi Robot Vacuum מספק פתרון יעיל לניקוי במחיר הוגן. העיצוב המודרני וגודלה של תחנת העגינה מאפשרים העמדה קבועה שלו באזורים ציבוריים של הבית (אני למשל מיקמתי אותו מתחת לספה, בצמוד לקיר ולשקע חשמל נמוך שמזין אותו) הוא ניראה רק כאשר הוא יוצא לעבודה.

ניכרת יעילות גבוהה משאיבה שכוללת גם שטיפה בפעולה קצרה ולא רועשת מידי שאינה משאירה סימנים. שימוש יום יומי בו, בנוסף לתחזוקה השוטפת של הבית, משדרג את תחושת הניקיון והיתרונות שלו ברורים ורבים אך כאמור, נקודות החולשה שלו הן הניקוי בפינות וכמות המים שאינה מספיקה לשטיפה יסודית.

עוד חשוב לציין ששואב אבק רובוטי אינו מחליף את הצורך בשואב אבק נוסף לשימוש ע"י גורם אנושי כיוון שאין לו את היכולת לשאוב אזורים כמו פינות בתקרה, מסילות, ספות, מזרנים וכדומה. כלומר, רכישה של שואב אבק רובוטי, נחשבת למותרות עבור מי שצריך לבחור שואב אבק אחד בלבד לאחזקת הבית.

מחיר הדגם Robot Vacuum S10T של שיאומי נחשב לסביר בהשוואה לשואבים-שוטפים דומים שקיימים בשוק: 2,490 שקל. את הדגמים החדשים יהיה ניתן להשיג ברשת חנויות Mi Store בראשון לציון רוטשילד 64 , דיזינגוף סנטר, מודיעין, קניון עופר הקריון וקניון מול היום באילת, באתר הרשמי שיאומי ישראל ואצל המשווקים המורשים.

שואב שוטף s10t שיאומי. שיאומי,
שואב שוטף s10t שיאומי, פונקציות שמתאפשרות לשליטה נוחה וקלה באמצעות היישומון/שיאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully