וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדרית שמחפשת ישראלים: קרן אמריקאית רודפת אחרי ההשקעה הבאה

28.1.2024 / 9:43

תחום הסייבר הביא יותר מחצי מההשקעות בהייטק ב-2023, ואמור להיות מוקד משיכה גם השנה, יחד עם תחומי הענן, ה-AI והפינטק. הכירו את הקרן האמריקאית שמנהלת יותר מ-9 מיליארד דולר: "היזמים הישראלים מתמודדים עם אתגרים בצל המלחמה ושוק הפכפך". פינת המשקיעים

בטחון מידע מציל חיים!/ענף הדרכה אמ"ן.

שנת 2024 צפויה לנתב הכספים שוב אל עבר המבקשים להזניק חלומות, ומוקד המשיכה העיקרי של המשקיעים מנותב לתחומים החמים, בעיקר בעתות מלחמה - סייבר, ענן, AI ופינטק.

ארבעת התחומים הללו היו מוקד המשיכה העיקרי להשקעות בחברות הזנק ישראליות גם בשנים 2022-2023, בהן נרשמה ירידה חדה בהשקעות ההייטק, ובעיקר בסטארט-אפים, כפי שכבר תואר בוואלה! כסף בכתבה שהשיקה את פינת המשקיעים.

תחום הסייבר, לדוגמה, משך כ-51% מההיקף הכספי של כלל עסקאות הרכישה וההנפקות בהייטק הישראלי בשנת 2023. כך על פי נתוני דו"ח האקזיטים של פירמת הייעוץ וראיית החשבון PWC ישראל לשנת 2023.

מדובר גם בשלושה משווקי הטכנולוגיה המתפתחים הגדולים בעולם. שווקי הענן והבינה המלאכותית, לדוגמה, צפויים לעמוד בסוף השנה על 690.3 מיליארד דולר ו-305.9 מיליארד דולר, בהתאמה. כך על פי נתוני אתר 'Statista'.

סייבר. ללא, ShutterStock
סייבר. אחד מתחומי המשיכה כיום, יחד עם טכנולוגיות ענן, AI ופינטק/ShutterStock, ללא

לצידם שוק הפינטק צפוי לעמוד השנה על כ-80.1 מיליארד דולר, ושלושת התחומים הללו מתדלקים גם את צמיחת שוק הסייבר העולמי, שעמד על כ-162.2 מיליארד דולר בשנת 2023, וצפוי לעמוד על 183.1 מיליארד דולר השנה.

מספר קרנות תרות אחר השקעות בפתרונות טכנולוגיים בתחום, גם בישראל, ופועלות לחברן להשקעות אחרות שהן מחזיקות ברחבי העולם.

וואלה! כסף ממשיך לעשות לכם סדר עם חזרת עיני המשקיעים לביצת ה-Tech המקומית, והשבוע עם הצצה לאחת מהן: קרן GGV Capital US האמריקאית, הפעילה ברחבי הגלובוס מאז הוקמה בשנת 2000, ואשר החלה בהרחבת פרוטפוליו ההשקעות שלה גם בישראל לפני כ-5 שנים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פינת המשקיעים - קרן GGV Capital US. רוב פוכט,
פינת המשקיעים - קרן GGV Capital US/רוב פוכט

שותף מנהל הקרן: אורן יונגר.

מתי החלה לפעול בישראל: 2019.

שווי נכסים מנוהל: 9.2 מיליארד דולר.

סוג ואופי המשקיעים בקרן: קרנות פנסיה, university endowments, family offices, ארגונים ללא מטרות רווח ועוד.

תחומי השקעה: סייבר, ענן, AI, תוכנות ארגוניות, פינטק, שרשראות אספקה, ועוד.

שלב החברות בהן משקיעה: שלבים שונים, לרוב בשלבי ה-Seed, A ו-B, כאשר גיוס ההון נעשה בהובלתה או בהובלה משותפת עם קרן נוספת.

טווח הצ'ק הממוצע להשקעה: 2-20 מיליון דולר.

כמות ההשקעות שנעשו בישראל עד כה: 350 מיליון דולר. כ-85 מיליון דולר בממוצע לכל שנת פעילות הקרן בארץ.

בין החברות בהן השקיעה: Wing Security, Descope, Torq, Gem Security, Orca Security, Monte Carlo Data, Snappy.

אורן יונגר, שותף מנהל בקרן  GGV Capital US. נח ברגר,
אורן יונגר, שותף מנהל בקרן GGV Capital US/נח ברגר

תחזית הקרן לשנת 2024: "היזמים הישראלים מתמודדים עם אתגרים אופרטיביים, עסקיים וטכנולוגיים, בצל מלחמת ישראל-עזה ושוק מאקרו הפכפך, לצד צל מקצועי המייצר ציפייה להתאמת המוצר שלהם לעידן ה-AI, עד כדי הגדרתו מחדש.

"אנו מאמינים שב-2024 נמשיך לראות תנועת חברות כלפי מעלה וצמיחה, גם אם מואטת מזו שהורגלנו בעבר, ומעריכים כי לבחירת האסטרטגיה המקצועית-עסקית, לצד הצורך בביצוע יעיל ונכון, תהיה חשיבות אף גבוהה יותר השנה ליכולת הצמיחה של אותן חברות.

"להערכתנו העימותים הגוברים ברחבי העולם יבואו בשנה הקרובה לידי ביטוי גם בצמיחת תחום הסייבר, והבינה המלאכותית תהיה חלק בלתי נפרד מכלי האבטחה ותעצים את יכולות התגובה לאירועים. הצפי הוא כי אלו יובילו גם להתחזקות הרגולציה בתחום הסייבר, שתעצים את חשיבותם של ה-CISOs, מנהלי אבטחת המידע בארגונים."

השותף המנהל, באישי: עבד בתחום הסייבר בישראל למעלה מעשור, בין היתר כמנהל אבטחת מידע בחברת Clicktale ובבית ההשקעות IBI וכיועץ אבטחת מידע בחברות אבנת ודלויט.

במקביל לניהול בקרן הוא שותף בהקמת InvestInData, המאגדת מנהלים בכירים בתפקידי דאטה בנושאי השקעות ושל SVCI - סינדיקט של כ-60 מנהלי אבטחת מידע (CISOs) בעמק הסיליקון שמבצעים יחד השקעות בסטרטאפים בתחום הסייבר.

חובב כדורסל ובמסגרת אימוניו כונה על ידי מאמנו "צ'ארלס ברקלי", על שם שחקן הכדורסל האגדי שלא היה גבוה מספיק, לא זריז מספיק, אבל תמיד מגיע עם אנרגיות גבוהות וחדור מטרה.

יונגר: "שותפיי, וביניהם גלן סולומון ודן כהנא הפועלים יחד עימי בשוק הישראלי, ואני מאמינים שההצלחות הקודמות של ההייטק הישראלי סללו את הדרך לדור הבא של מייסדים ומייסדות ,ומאמינים שתעשיית ההייטק הישראלית נמצאת רק בקצה הקרחון מבחינת יצירת קטגוריות חדשות והקמת חברות גדולות.

"אנו רוצים להוות עבור יזמיהן גורם המסייע בכל שלב בו הם נמצאים בדרכם אל עבר ההצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully