וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסקנדל שמזעזע את בית המלוכה במונקו: כספים לאקסיות, בתים סודיים ומשימות סודיות

29.1.2024 / 0:05

הנסיך אלברט ממונקו נחשף במערומיו לאחר שרואה החשבון שעבד איתו במשך יותר מ-20 שנה פוטר והדליף מחברות שחושפות עשרות שנים של סודות פיננסיים ולא מעט סקנדלים - כמו תשלומים למאהבות ולילדים לא חוקיים, הוצאות עתק של הנסיכה, שחיתות והלבנת כספים

הנסיך אלברט נישא לבחירת לבו שרלין וויטסטוק, יולי 2011 בכנסיית הארמון המלכותי במונקו/רויטרס

שערורייה שמתבשלת מאז 2021 - הכוללת את האנשים החזקים ביותר בנסיכות הזעירה מונקו, כולל הנסיך אלברט, "כנופיית הארבעה" שהיו אנשי אמונו בעבר, מפתח נדל"ן מקושר וכעת גם הנסיכה שרלין - קיבלה תפנית מפתיעה במהלך סוף השבוע האחרון.

קלוד פלמרו, רואה החשבון הותיק של משפחת המלוכה, משפחת גרימלדי, הודח בשנה שעברה בבושת פנים מתפקידו בארמון הוורוד, לאחר 22 שנות שירות עם הנסיך אלברט. הוא ירש את אביו ששימש כרואה החשבון של הנסיך רנייה המנוח. כעת הוא נוקם את נקמתו בצורה מרהיבה.

זה סיפור שיכול היה להפוך לאחד מסרטי הקולנוע של אלפרד היצ'קוק, שאמו של הנסיך אלברט, הנסיכה גרייס קלי המנוחה, כיכבה בהם: פלמרו, בן 67, העביר לעיתון הצרפתי לה מונד חמש מחברות שחורות המכילות הערות מפורטות על עשרות שנים של הסודות הפיננסיים של הארמון וחשף לא מעט סקנדלים ושחיתויות.

הנסיך אלברט השני ממונקו. Pascal Le Segretain, GettyImages
הנסיך אלברט השני ממונקו/GettyImages, Pascal Le Segretain

המחברות הפכו לסדרת כתבות בת ארבעה פרקים - עם כותרות מרושעות כמו "נפילת האיש שידע יותר מדי" - והן מאירות באור מביך את החולשות המקצועיות והאישיות של הנסיך אלברט בן ה-65, שלפי ההערכות, שווה יותר ממיליארד דולר כראש בית גרימלדי, ששולט במונקו מאז 1160.

בין היתר נחשפה דרישתו למימון דירת רווקים שנייה וסודית לאחר נישואיו לשחיינית האולימפית לשעבר שרלין ויטסטוק ב-2011 והקצאה של 650,000 דולר בשנה ב"קרנות מיוחדות" ל"משימות סודיות" ו"פעילויות מקבילות". "המשימות החשאיות" הללו כללו בין היתר תשלום לחלק מהשוטרים עבור "מידע שימושי" ועבור "השגתן של תמונות פוגעניות ומפלילות".

בראיון נפרד לעיתון הצרפתי Libération, הוסיף פלמרו שהנסיך אלברט החזיק חשבון סודי בבנק צרפתי, תחת ראשי התיבות AG, כדי לשלם בחשאי למאהבותיו לשעבר ולילדיהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

הסכינים נשלפו נגד הנסיכה הבזבזנית

הנסיכה שרלין ממונקו, נובמבר 2023. David Niviere/SC Pool - Corbis/, GettyImages
הנסיכה שרלין ממונקו, נובמבר 2023/GettyImages, David Niviere/SC Pool - Corbis/

עד כה, אשתו הלעיתים מנוכרת של אלברט, הנסיכה שרלין בת ה-46, הוצגה בתקשורת כאישה אניגמטית אך שברירית ובעייתית. המחברות של פלמרו גם מציירות אותה כבזבזנית, כשנכון לדצמבר 2019 הוציאה לצרכים אישיים יותר מ-16 מיליון דולר בשמונה שנים. "התרגילים האלה שלה מסוכנים", כתב פלמרו באחת המחברות שלו. "זה מטורף! אין לי שליטה על ההוצאות של הנסיכה".

במחברות מפורט ששרלין מקבלת קצבה שנתית של כ-1.6 מיליון דולר, אבל בעלה גם נותן לה תשלומים נוספים באופן קבוע, כולל 650,000 דולר ב-2017 "כדי לכסות את האוברדרפט שלה".

"הם באמת מנסים להכנס בה", אמרה לניו יורק פוסט תושבת מונקו בת 35, שמכירה את הנסיכה שרלין באופן אישי, בהתייחסה למה שלדבריה עושים גם בכירים בארמון וגם כמה תושבי מונקו רבי עוצמה. "היא לא שיחקה לפי הכללים שלהם כמו שהיא הייתה אמורה לעשות ונמאס להם ממנה. אף אחד מעולם לא באמת אהב אותה - יש לה אישיות קרה - אבל עכשיו הסכינים באמת נשלפו".

עןד שערוריות מלכותיות
נסיכת דנמרק תועדה בוכה לאחר שפורסמו תמונות הבגידה של הנסיך

סקנדל מלכותי: "המלכה לטיסיה בגדה במלך פליפה וניהלה רומן עם גיסה לעתיד"

הנסיך אלברט השני ממונקו והנסיכה שרלין משתתפים בגאלה בפורום גרימלדי במהלך החג הלאומי של מונקו ב-19 בנובמבר 2023. Stephane Cardinale/PLS Pool, GettyImages
הנסיך אלברט השני ממונקו והנסיכה שרלין משתתפים בגאלה בפורום גרימלדי במהלך החג הלאומי של מונקו ב-19 בנובמבר 2023/GettyImages, Stephane Cardinale/PLS Pool

פלמרו גם כתב באריכות במחברות על הרגלי ההוצאות המפוקפקים של שרלין, שלדבריו כללו שכירת מטפלות מהגרות בלתי חוקיות ללא אשרות או דרכון כחלק מהצוות בן שמונת האנשים שלה - להם שילמה שכר זעום של 100 דולר ליום.

לאחר לידתם ב-2014 של התאומים של אלברט ושרלין, גבריאלה וז'אק, הם הועברו לטיפולן של מטפלות שהיו מהגרות בלתי חוקיות, לפי המחברות. "'הוד שלוותה הנסיכה גורמת לאנשים לעבוד עבורה למרות שהם אינם עומדים בדרישות החוק", הזהיר פלאמרו את הנסיך אלברט. הוא גם ציין שישנה "אישה פיליפינית שעובדת באופן לא חוקי אצל הנסיכה וקושרת כלבים במקלחת".

בפעם אחרת, פלמרו כתב: 'עדכון לגבי העסקת מטפלות - אנחנו לגמרי לא חוקיים (אפילו אשרת התייר שלהן פגה ב-7 בינואר). הן לא רק שוהות באופן לא חוקי, אלא שאחת מהן נכנסה עם דרכון מזוייף".

"מונקו תמיד הייתה מלאה בשערוריות מקיר לקיר והרבה סיפורים נפיצים שפשוט הושתקו באופן מסתורי, התשלומים הסודיים שנחשפו הם לא באמת כל כך בלתי צפויים", אמרה אליסון קו, סופרת ותיקה מהריביירה הצרפתית שיש לה בלוג שכולל התמקדות במונקו, ל"פוסט".

"עם כל הכסף הגדול שמתעופף סביב הנסיכות הקטנה הזו, אני לא חושבת שמישהו באמת כל כך מזועזע, מלבד כמובן הקטע על צוות משק הבית עם השכר הנמוך. זה די מביך. מה שבאמת הדהים את כולם זה איך שהכל פורסם" הוסיפה קו. "כולם אוהבים לראות את המאיון העליון מקבל את מה שמגיע לו, ובמונקו זה בדרך כלל קורה בצורה הכי מרהיבה שיכולה להיות".


לעוד סיפורים ביזאריים ומעניינים מהעולם - בואו לערוץ הווטסאפ שלנו >>>

"ההוכחה הסופית לכך שהמלך הוא ערום"

פלמרו המודח הפסיד ככל הנראה בקרב כוחות שהתרחש בין יועציו של הנסיך אלברט לבין איש הנדל"ן החזק ביותר במונקו, פטריס פסטור, במאבק על שוק הנכסים האולטרה-רווחי של הנסיכות באביב האחרון, לאחר שאתר אינטרנט מסתורי בשם "Les Dossiers du Rocher" - מסמכי הסלע - החל לחשוף את מה שלטענתו היו הסודות המושחתים של המעגל הפנימי של הנסיך אלברט.

האתר האשים את פלמרו, ראש הסגל של הנסיך לורן אנסלמי, פרקליטו של הנסיך וחבר הילדות שלו תיירי לקוסט, ונשיא בית המשפט העליון של מונקו, דידייה לינוטה, בהונאה, הלבנת הון, מינוי מקורבים לתפקידי מפתח ושחיתות וכן בהשפעה בלתי הוגנת על שוק הנדל"ן והנכסים העשיר של מונקו.

ארבעת הבכירים הכחישו כל מעורבות בשחיתות לכאורה ואפילו הגישו תלונות רשמיות לאחר שהאתר החל להדליף את המידע עליהם. רבים מהמקורבים לאותה מה שמכונה "כנופיית הארבעה" מאמינים שהמקור להדלפות הללו הוא פסטור, נצר לאימפריית נדל"ן בעלת השפעה עצומה בממלכה ושהוא זה שעומד מאחורי הפריצה לאימייל שלהם ולרישומי הבנק שלהם. פסטור הכחיש את ההאשמות וכעת נראה שהוא זכה לאמון של הנסיך אלברט עצמו.

"זוהי ההוכחה הסופית לכך שהמלך הוא ערום", אמר רוברט ארינגר, שעבד עבור אלברט כיועץ מודיעין מ-2002 עד 2007. הוא הוסיף שהוא הזהיר כבר אז את הנסיך מפני פלאמרו, לקוסט והאחרים שאינם דואגים לאינטרסים שלו. "אלברט אשם בדייסה שהוא בישל", אמר ארינגר, שגם לו יש לו בלוג משלו שבו הוא כותב על משפחת המלוכה.

"מונקו נמצאת במלחמה פנימית כל הזמן. פלמרו היה מושרש עמוק בקרבות הין הפלגים. מה שעשיתי עבור אלברט היה להיות המתווך ההגון שהצביע על הפלגים הלוחמים האלה. הסתכלתי עליהם כעל תאים סרטניים, ואני חושב שהייתי הראשון שחשף את פלמרו. אבל הנסיך פיטר אותי במקום אותו. לאלברט קשה עם עימותים. הוא בורח מזה".

התשלומים למאהבות והילדים הלא חוקיים

המחברות הסודיות גם מספקות הצצה לכסף ששולם לקרוביו הלגיטימיים והבלתי לגיטימיים של אלברט.

אחיותיו של אלברט, הנסיכה קרוליין והנסיכה סטפני, מקבלות קצבאות שנתיות של 780,000 דולרים ו-690,000 דולרים בהתאמה, לפי מה שפירסם לה מונד.

אחיה של הנסיכה שרלין, שון ויטסטוק בן ה-41, קיבל כ-800,000 דולר לרכישת בית.

הנסיך אלברט היה נדיב מאוד גם עם בתו הלא חוקית בת ה-31, ג'זמין גרייס גרימלדי. אמה תמרה רוטולו, מלצרית לשעבר שהיה לה רומן קצר עם אלברט, נלחמה זמן רב כדי שאלברט יכיר בג'זמין כבתו ואפילו ארבה לו באירועים פומביים. זה השתלם. ג'זמין גרה כיום בדירה ששווה 3 מיליון דולר בשכונת טרייבקה במנהטן, שקנה לה אלברט לפני שש שנים. היא מקבלת קצבה שנתית של כ-344,000 דולר, לפי המחברות.

כך גם אחיה למחצה, אלכסנדר גרימלדי-קוסט, בן 20, שאמו היא דיילת לשעבר ילידת טוגו, ניקול קוסט. אלכסנדר וניקול נראות לעתים קרובות בארמון, אך המחברות חושפות יחסים רעים מאוד בין ניקול לשרלין. ניקול עמדה לעלות לארמון 850,000 דולר בשנה ב-2015, כך הזהיר פלרמו את אלברט, לפי המחברות. לאחר מכן היא קיבלה עוד 350,000 דולר ועזבה ללונדון, שם אלברט קנה עבורה דירה. עם זאת, הוא רשם את הנכס על שמו של אלכסנדר מכיוון שלפי הדיווחים ניקול חששה שיהיו "בעיות גדולות" עם הנסיכה שרלין אם הנסיך אלברט ימות.

בנוסף לחשיפת הלכלוך על משפחת המלוכה גרימלדי (שצורת הפנייה הרשמית אליהם היא לא הוד מעלתם אלא הוד שלוותם), פלמרו תובע גם את מעסיקו לשעבר במיליון דולר ומכחיש בכעס טענות מהארמון שגנב כסף. "מעולם לא לקחתי סנט", אמר פלמרו ללה מונד. "אני מכחיש את זה ב-100 אחוז. אני לא מושחת ולא גנב. אלה דברים בלתי סבירים שהמשפחה הנסיכותית, שבשבילה הקדשתי את עצמי במשך שני עשורים, מאשימה אותי היום שלא בצדק".

הנסיך אלברט הגיב בהצהרה רשמית כי "ההתקפות של פלמרו נגדי ונגד מדינת מונקו ומוסדותיה מראות את הטבע האמיתי שלו ואת מעט הכבוד שהוא רוחש למשפחה ולנסיכות".

ארינגר סיכם ל"פוסט" כי עד כמה שכל הגילויים נראים גרועים, שלטונו של אלברט די מובטח, לא משנה מה יקרה. "אין במונקו רשות שיכולה להדיח אותו, ואני לא חושב שאלברט מסוגל לפרוש", אמר. "אם הוא יעשה זאת, בנו יהיה השליט, אבל ימונה עוצר (שליט בפועל), מישהו כמו הנסיכה קרוליין, אחותו הגדולה של אלברט. אבל אני לא רואה את זה קורה. וזה לא כאילו שאזרחי מונקו הולכים לפרוץ במרד נגד הנסיך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully