וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב? חידוש דרכון ות"ז בלי לצאת מהבית

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 12:27

הצעת חוק חדשה של שר הפנים תאפשר למחזיקי תעודות ביומטריות לחדש אותן מהבית: "המלחמה גרמה לסגירת חלק מלשכות רשות האוכלוסין, רבים מהתושבים המפונים זקוקים לתיעוד חדש במקום תעודות זהות ודרכונים שאבדו, נבזזו או נשרפו"

בווידאו: חידוש הדרכונים ללא תור נפתח, מאות הגיעו ללשכות: "יש עוד הרבה זמן לתור"/יותם רונן

בקרוב: חידוש דרכון ותעודת זהות בלי לצאת מהבית. הצעת חוק חדשה של שר הפנים משה ארבל אשר הוגשה ביום חמישי האחרון עתידה להקל על בעלי דרכונים ותעודות זהות שפגו תוקפן ולהזמין תעודה חדשה באמצעות האינטרנט.

מדובר בהוראת שעה שתהיה תקפה לחצי שנה עם אפשרות הארכה לחצי שנה נוספת. יש בה מספר סייגים - הראשון הוא כי מדובר אך ורק במחזיקי תעודות בגירים והיא אינה רלבנטית לקטינים, שנית השינוי תקף רק למחזיקי תעודות ביומטריות, ושלישית התעודות החדשות שיונפקו יהיו בתוקף ל-5 שנים בלבד ולא לעשר שנים.

כמו כן לא ניתן יהיה לעשות זאת מחו"ל, ורק מי שנמצא בארץ יוכל להזמין תעודה חדשה. מי שהמסמך שבידיו פקע בחצי השנה האחרונה או שמועד הפקיעה שלו היא בשנה הקרובהף יהיה רשאי לעשות שימוש בהוראת השעה החדשה.

בהצעה מפורט כי המלחמה הביאה לסגירת חלק מלשכות רשות האוכלוסין באופן שמקשה על הציבור להגיע אליהן, וכי נעשה מאמץ למצוא דרך שתאפשר הנפקת המסמכים מרחוק בהסתמך על תיעוד הביומטרי הקיים. לצד דרך זו ימשיכו לשכות רשות האוכלוסין להנפיק תעודות גם באמצעות פגישות כפי שנהוג כיום. במשרד הפנים מקווים כי הוראת השעה תיכנס לתוקף כבר ביוני הקרוב.

כזכור, ישראל כבר התמודדה עם אירוע הארכת דרכונים משמעותי לאחר שהגלים הראשונים של מגיפת הקורונה שככו, הגבולות נפתחו ורבים צבאו על לשכות האוכלוסין על מנת לחדש דרכון או להוציא דרכון ראשון. במסגרת זו נפתחו לשכות זמניות, למשל בבני ברק, התאפשר להוציא דרכון זמני בנתב"ג במחיר גבוה ועוד פתרונות שניתנו בזמנו לבעיה.

שר הפנים משה ארבל הפגישה עם מנהיגי העדה הדרוזית בישראל, 22 בנובמבר 2023. ללא, מערכת וואלה!
ארבל. בשנה הקרובה עומדות לפקוע מעל 2 מיליון תעודות זהות ישנות/מערכת וואלה!, ללא

בחוק מוסבר כי "מצב הלחימה ונסיבותיו, גרמו לסגירת חלק מלשכות רשות האוכלוסין, ובלשכות שנשארו פתוחות לקבלת קהל ניתן היה להיווכח כי תושבים רבים נמנעו מלהגיע לקבלת שירותי הנפקת מסמכי זיהוי אף שהוזמנו תורים לשם כך.

"בשנה הקרובה עומדות לפקוע מעל 2 מיליון תעודות זהות ישנות (בנוסף לתעודות ביומטריות הפוקעות באופן מדורג מדי חודש

"נוכח המצב האמור, יחד עם צורך של רבים מהתושבים המפונים בתיעוד חדש במקום תעודות זהות ודרכונים שאבדו, נבזזו או נשרפו בבתים שנפגעו, הנחה שר הפנים את רשות האוכלוסין לבחון כיצד ניתן לאפשר הגשת בקשות והנפקת תיעוד ללא התייצבות בלשכות, על בסיס נתונים ביומטריים שניטלו והוכללו בתיעוד קודם שהונפק בשנים האחרונות.

"אפשרות כזו תסייע גם למאות אלפי חיילי מילואים שגוייסו ללחימה ומשימות שונות ובמשך חודשים אינם נמצאים בשגרה המאפשרת התייצבות בלשכות רשות האוכלוסין לצורך הגשת בקשות להנפקת תיעוד".

מי שינפיק דרכון ל-5 שנים לא יוכל לצערו ליהנות מתוכנית הפטור מוויזה לארה"ב: "באוקטובר 2023 הצטרפה ישראל לתוכנית הפטור מוויזה לארצות הברית, ואזרחי המדינה יכולים להיכנס לארה"ב כתיירים ללא צורך בוויזה, בכפוף למילוי טופס אינטרנטי (ESTA) וקבלת אישור אלקטרוני. אפשרות זו פתוחה בפני אזרחים ישראלים בעלי דרכון ביומטרי, ואולם יצוין, כי בשלב זה, בגיר בעל דרכון ביומטרי שהינו בתוקף ל-5 שנים, לא יוכל להיכנס לארצות הברית במסלול של פטור מוויזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully