וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר שומר על יציבות מול היורו; מול הין התחזק ל-119.01 ין

דפנה מאור

19.3.2003 / 13:25

המסחר בשוק המט"ח מתאפיין בציפייה דרוכה לסיום האולטימטום של בוש לפנות בוקר



הדולר שומר על יציבות יחסית במסחר מול היורו. המטבע האירופי נסחר ב-1.064 דולר לעומת שער של 1.063 אתמול. מול הין התחזק הדולר לשער של 119.01 ין לעומת 118.51 ין אמש. המסחר מתנהל בציפייה דרוכה לסיום האולטימטום הלילה, לאחר שסדאם חוסיין דחה את דרישתו של הנשיא בוש לעזוב את עיראק.



משמעות האולטימטום היא שמשפחת חוסיין תוכל לצאת לגלות עד מחר בשעה שלוש לפנות בוקר (לפי שעון ישראל), לפני שמדינתם תותקף. "סירובם לצאת יוביל לעימות צבאי במועד שאנו נקבע", אמר בוש בנאום מיוחד שנשא לאומה. עם זאת, דובר הבית הלבן, ארי פליישר, אמר אמש כי ארה"ב עשויה לפתוח במלחמה עוד לפני שיפקע האולטימטום, ואף תפלוש למדינה גם אם משפחת חוסיין תעזוב אותה.



דובר הבית הלבן, ארי פליישר, אמר: "הנשיא הבהיר שגם אם סדאם יעזוב, כוחות ארה"ב וכוחות הקואליציה עדיין ייכנסו לעיראק. יש לקוות שהפעם יעשו זאת בדרכי שלום. השורה התחתונה היא קואליציה של המדינות המוכנות לפרק את משטר חוסיין מנשקו ויהי מה".



אין שינוי במדיניות המוניטרית



הבנק הפדרלי הודיע אמש בשעות הערב כי הוא מותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי ברמה של 1.25%, אך נמנע מלהעריך את הסכנות העומדות בפני הכלכלה האמריקאית בשל חוסר הוודאות הגיאופוליטית. ראשי הבנק רמזו בהחלטתם כי הם עשויים להוריד את הריבית בכל עת בתגובה לאירועים פוליטיים או כלכליים שיכפו עליהם לעשות זאת. לדבריהם, אין באפשרותם להעריך נכונה את הסכנות הנוכחיות בשל "חוסר ודאות רב המערפל את המצב הגיאופוליטי בטווח הקרוב". ההודעה לא הפתיעה את השווקים שציפו כי כך ינהג הבנק, והמסחר בדולר כמעט ולא הושפע ממנה.



במלחמת המפרץ הראשונה סבל הדולר מנסיגה לאחר המתקפה. ב-17 בינואר 1991, ביום שבו ארה"ב ובעלות הברית החלו בתקיפה אווירית של עיראק, נפל הדולר ב-2.9% ביחס לין, והשלים ירידה של 4% בשלושה שבועות. מחיר הנפט צנח בעשרות אחוזים בימים הראשונים לפלישת ארה"ב לעיראק ב-1991.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully