וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלק מזנק: משלים עלייה של 44 אגורות תוך חודש

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 13:53

מחיר הדלק יעלה ב-16 אגורות לליטר לאחר שעלה בתחילת השנה ב-28 אגורות לליטר

מעשן מצית את עצמו בתחנת דלק/Twitter

עלייה נוספת במחיר הדלק: משרד האנרגיה והתשתיות מעדכן כי מחיר הדלק יעלה ב-16 אגורות לליטר ו-22 אגודות לליטר בשירות מלא.

השינוי ייכנס לתוקף החל ביום רביעי בלילה, ומחיר ליטר דלק 95 אוקטן יעמוד על 7.38 שקל לליטר. מדובר בעלייה של אגורות בחודש האחרון, שאליה מצטרפת עלייה של 44 אגורות לליטר לפני כחודש, לאחר שלא חודשה הטבת המס על הבלו.

מחירו של הדלק החל מרביעי בלילה יהיה הגבוה ביותר מאז יולי 2022, אז הסתכם המחיר ביותר מ-8 שקלים.

מדובר בעלייה ישירה של מאות שקלים לכל משק בית בשלב הראשון: רכב משפחתי ממוצע עושה כ-15 אלף ק"מ בשנה, כלומר התוספת השנתית בשל ההעלאה הנוכחית עומדת על 175-225 שקל לכל רכב. בתוך חודש מדובר כבר בתוספת שנתית של 550 שקל לרכב.

בנוסף לזה, תעלה עליית מחירי הדלק גם את מחירי ההובלה, ותייצר גלים של העלאות מחירים של מוצרי מזון ואחרים. עם זאת, לא צפויה העלאה מיידית בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית, אלה מתעדכנים אחת לשנה, כאשר המדינה מפצה ישירות את המפעילות על התייקרויות כאלה.

משאבת דלק. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
משאבת דלק/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

מאז אפריל 2022, על רקע העלייה במחירי הדלק, הממשלה החילה מדי חודש הוראות שעה המפחיתות את מס הקניה ומס הבלו שחלים על בנזין. בחודש שעבר כאמור לא חודשה הוראת השעה והדלק התייקר ב-44 אגורות לליטר, וכעת עולה ב-16 אגורות נוספות לליטר.

מחיר הדלק מתפרסם מדי חודש על ידי משרד האנרגיה ונקבע לפי נוסחה שמופיעה צו הפיקוח. הנוסחה כוללת בין היתר את ממוצע מחירי הדלק באזור אגן הים התיכון, וכן משכללת את סל הוצאות שיווק, מס הבלו ומס ערך מוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully