וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

56 מיליארד דולר: בית המשפט עצר את חבילת התגמולים המטורפת של מאסק

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 9:59

השופטת קבעה כי חבילת הטבות השכר של מאסק בטסלה מוגזמת ולא הולמת ופסלה אותה; "לעולם אל תרשמו חברה במדינת דלאוור", צייץ מאסק לאחר ההחלטה

מפעל טסלה בברלין צילום מרחפן/טסלה

מכה לאילון מאסק בעלי טסלה ו-X: בית המשפט בדלאוור ארה"ב ביטל אתמול את חבילת התגמולים המגיעה לו בטסלה, בשווי של 55.8 מיליארד דולר.

השופטת קתלין סנט ג'יי מקורמיק פסקה ביום שלישי לטובת המשקיעים שערערו על חבילת השכר שאושרה למאסק וטענו שהיא מוגזמת, כך עולה ממסמכים שהוגשו לבית המשפט. השופטת קבעה כי חבילת התגמולים ניתנה למאסק על ידי ממועצת המנהלים באופן לא הוגן ופסל אותה.

נראה כעת כי מועצת המנהלים לש טסלה תצטרך לאשר חבילה חלופית. אפשרות נוספת היא כי מאסק יערער על פסק הדין לבית המשפט העליון של דלאוור.

"לעולם אל תרשמו חברה במדינת דלאוור", צייץ מאסק לאחר ההחלטה.

אילון מאסק. רויטרס
מאסק. אל תדאגו, הוא יהיה בסדר/רויטרס

המשפט התנהל לאחר שלפני חמש שנים הגיש בעל מניות בטסלה, ריצ'רד טורנטה, תביעה שבה האשים את מאסק כי הוא שלט בסוגיית התגמולים לעצמו וכיוון את הדירקטוריון שפעל בהתאם להוראותיו, ללא העצמאות הנדרשת ומיקוד בצרכי החברה.

מנהלי טסלה גיבו את ההסכם ואמרו כי מאסק הוא מהיזמים הדינמים בעולם וכי מאסק מוביל את החברה להצלחות יוצאות דופן, וטענו כי מדובר בעסקה נהדרת לבעלי המניות. ההסכם בין טסלה למאסק נחשב לגדול מסוגו בעולם ואחראי לחלק גדול מהונו האישי של מאסק.

השופטת קבעה כי ההגנה לא הצליחה להוכיח כי מאסק היה עוזב את החברה אלמלא תוכנית הפיצויים חסרת התקדים: "מועצת המנהלים מעולם לא שאלה את שאלת 55.8 מיליארד הדולר: האם התוכנית בכלל נחוצה כדי לשמר את מאסק בחברה ולהשיג מטרותיה של טסלה?", כתבה בהחלטתה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

עורכי הדין של התובע טענו כי תחזיות פנימיות הראו כי מאסק עומד להיות זכאי במהירות לחלקים גדולים מחבילת השכר. עוד נטען כי לדירקטוריון היתה חובה להציע חבילת שכר קטנה יותר או לחפש מנכ"ל אחר וכי הם היו צריכים לדרוש ממאסק לעבוד במשרה מלאה בטסלה במקום לאפשר לו להתמקד בפרויקטים אחרים, למשל טוויטר.

ההחלטה מגיעה בתקופה רגישה לטסלה, שנעקפה ברבעון האחרון בידי BYD הסינית כיצרנית החשמליות הגדולה בעולם. מצב דברים זה העלה תהיות לגבי יכולת ההובלה של מאסק את החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully