וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת ההסתדרות: פוטרתי בשל סירובי להתפקד למפלגת עם אחד

עינב בן יהודה

19.3.2003 / 15:59

מפלגת העבודה וועד העובדים הגישו בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בקשה לצו מניעה כנגד פיטורי העובדת

מפלגת העבודה, ועד עובדי ההסתדרות ועובדת ההסתדרות, חברת מפלגת העבודה, הגישו בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה צו מניעה כנגד פיטורי העובדת.

המבקשים, באמצעות עו"ד שי תקן ממשרד עו"ד תמר גולן, מבקשים מבית הדין לקבוע כי החלטת ההסתדרות לפטר את העובדת נבעה מאפליה על רקע פוליטי, לקתה בחוסר סבירות קיצוני ונעשתה ללא קיום הליך תקין - ולכן יש לבטלה.

העובדת הועסקה באופן קבוע ע"י ההסתדרות במרחב כרמיאל-גליל ב-8 השנים האחרונות. בבקשה נטען כי בחודש ספטמבר קיבלה העובדת הודעה על סיום עבודתה, וזאת במסגרת תוכנית ההבראה של ההסתדרות.

המבקשים טוענים שגורמים שונים בהסתדרות ניסו לשכנע את עובדי המרחב חברי מפלגת העבודה, ביניהם המבקשת, לבטל חברותם במפלגה ולהתפקד למפלגת עם אחד - בראשה עומד יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ. לטענת המבקשת, בפניות אלו נאמר לה שסירובה להצטרף למפלגת עם אחד עשוי לפגוע בה.

בבקשה נטען שההשתייכות של יו"ר המרחב למפלגת העבודה השפיעה על ההחלטה לקצץ במרחב כרמיאל, בעוד שבמרחבים אחרים לא נערכו קיצוצים. כמו כן נטען בבקשה כי ההחלטה לקצץ את משרתה הספציפית של העובדת התקבלה, למרות העובדה כי באותו מרחב מועסקים שני עובדים שאינם מבצעים כלל עבודה בפועל - אלא משמשים "קבלני קולות" של עם אחד.

עוד נטען בבקשה כי למרות התנגדות יו"ר המרחב וועד העובדים לפיטוריה של העובדת, נערכה בדצמבר 2002 ישיבת הכרעה בנושא פיטוריה - בעקבותיה קיבלה מכתב נוסף בו נאמר כי מועד סיום עבודתה נדחה לחודש פברואר.

עוד נטען בבקשה כי הכללת העובדת ברשימת המפוטרים מנוגדת לצרכי המרחב, ואינה עולה בקנה אחד עם ותק העובדת ומצבה הסוציאלי - וכי הליך הפסקת העבודה נעשה בניגוד להוראות וההסכמים הקיבוציים החלים בין הצדדים.

טרם הוגשה תגובת ההסתדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully