וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס: ירידה בקצב האינפלציה בנובמבר-פברואר לרמה שנתית של 3.3%

אמיר טייג

19.3.2003 / 15:56

בין החודשים יולי ואוקטובר האינפלציה הסתכמה ב-4.9% בשיעור שנתי; הסיבה העיקרית לירידה: התחזקות השקל מול הדולר אשר הוזילה את עלויות הדיור

האינפלציה בארבעת החודשים האחרונים רושמת התמתנות, כך מפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. על פי נתוני המגמה, מסתמנת ירידה בקצב גידול מדד המחירים לצרכן בחודשים נובמבר 2002 עד פברואר 2003. בתקופה זו הגיע קצב עליית המחירים ל-3.3% בשיעור שנתי. לשם השוואה, קצב עליית המחירים בין החודשים יולי עד אוקטובר 2002 הסתכם בשיעור גבוה יותר של 4.9%, בחישוב שנתי.

נתוני מדד המחירים לצרכן של הלמ"ס בניכוי עונתיות מצביעים אף הם על ירידה בקצב הגידול השנתי של המדד בחודשים נובמבר 2002 עד פברואר 2003, זאת בהשוואה לרמות גבוהות יותר שנרשמו מאז תחילת שנת 2002.

יש לציין כי במהלך נובמבר ודצמבר נרשמה ירידה בצפיות האינפלציה של שוק ההון למשך 12 החודשים הקרובים, דבר התומך בירידת קצב האינפלציה של הלמ"ס. אך החל מחודש ינואר חלה עלייה חדה יחסית עד רמה של כ-4% בתחילת פברואר. כיום ציפיות האינפלציה מעט מתחת לרמה של 4%. העלייה בציפיות מעידה כי בארבעת החודשים הקרובים, החל ממארס, רמת האינפלציה עשויה לרשום עלייה קלה.

עוד מראים נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי במדד המחירים לצרכן ללא דיור, קצב הגידול השנתי בחודשים נובמבר 2002 עד פברואר 2003, על פי נתוני המגמה הגיע ל-3.9%, גדול מקצב הגידול של המדד הכללי. במדד ללא דיור וללא ירקות ופירות נרשם, על פי נתוני המגמה, באותה תקופה קצב גידול שנתי 3.9% - דומה לקצב הגידול במדד ללא דיור. הדבר מעיד כי התמתנות האינפלציה נגרמה בעיקר בגין הירידה בדולר ועמה ירידה בעליות הדיור הנקובות בדולרים, אך משולומות בשקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully