וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בקושי הצליחו לפנות את תושבי הצפון, בחיפה מדובר במאות אלפים"

31.1.2024 / 13:18

עינת קליש רותם, ראש עיריית חיפה, דורשת להוציא מהמפרץ את החומרים המסוכנים: "המלחמה התחילה עם מחדל נוראי, מקווה שלא תסתיים במחדל יותר גדול אצלנו"

פיגוע בחיפה-צעיר נפצע קשה, חשוד חמוש בגרזן נוטרל/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, מד"א, דוברות רמב"ם

ראשת העיר חיפה עינת קליש קוראת להוצאת חומרים מסוכנים ממפרץ חיפה ומביעה דאגה גדולה באשר למוכנות האזור לתרחיש של התרחבות המלחמה מצפון.

"האם אפשר בכלל להיות ערוכים לאירוע כזה? שאלה גדולה מאוד", אמרה קליש בראיון לרדיו 104.5. "אני לא חושבת שאנחנו יודעים איך תיראה מלחמה, זה לא מה שהיה ב־2006. יש לחיזבאללה הרבה יותר טילים מדויקים, יכולות שהלכו והשתפרו בשנים האחרונות. אני מאוד מקווה שלא נגיע למקום הזה כי אין ספק שחיפה וסביבותיה בגלל התשתיות הגדולות שלה הולכת להיות מוקד מאוד משמעותי.

"השאלה היא איך אפשר להיערך? אני לא יודעת האם אפשר בכלל. אנחנו עושים את כל מה שאנחנו יכולים במסגרת היכולות שלנו, להשמיש מקלטים, לראות איך דואגים לחולים כרוניים. אף אחד לא יודע לדמיין את המציאות שתיווצר, לכן אנחנו מנסים לדמיין כל תרחיש אפשרי ולהתכונן".

ראשת העיר חיפה, ד"ר עינת קליש רותם. שלומי גבאי
קליש. "האם אפשר בכלל להיות ערוכים לאירוע כזה? שאלה גדולה מאוד"/שלומי גבאי

בנוגע לפינוי חומרים מסוכנים מהמפרץ אמקה קליש כי בהמשך לפגישותיה בימים האחרונים עם שר הביטחון יואב גלנט ועם פיקוד העורף "כרגע רק הנמלים עם 'צו חלב שקדים', שזה אומר שכמות החומרים המסוכנים שם יותר בשליטה, יש צמצום מסוים ומעקב אחרי החומרים - כל גרם של חומר עובר דיווח ופיקוח. יש יכולת לדעת בכל רגע נתון מה קורה בנמל.

"אבל זה לא רק בתי זיקוק, אותי יותר מטרידים המפעלים הקטנים ועליהם יש פחות שליטה. אתמול העליתי את הנושא הזה שוב מול השר, הסברתי לו שבסופו של דבר פיקוד העורף מבצע את מה שהדרג המדיני קובע, והם תמיד באים ואומרים לי 'אנחנו מסכימים איתך, אבל זה הקבינט קובע, הממשלה קובעת'".

"פניתי אל גלנט, אמרתי לו שיוציאו את החומרים המסוכנים, אנחנו לא רוצים אותם כאן. תפחיתו אותם. קיבלתי תשובה, 'אני אלמד את הנושא, אני לא מצוי בנושא'. אני מאוד מקווה שזו פשוט היתה דרך לבוא ולהגיד 'אנחנו לא יכולים לדבר על זה כרגע'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

קליש הוסיפה כי "אני דיברתי על פינוי החומרים, כמעט כל ראשי הרשויות דיברו על פינוי התושבים. אני תמיד אומרת - במרחב שלנו או בני אדם או חומרים מסוכנים, תחליטו.

"אין תוכנית לפינוי התושבים. הם בקושי הצליחו לפנות את תושבי הצפון שזה עשרות אלפים ובמקרה של חיפה והמטרופולין מדובר במאות אלפים. ואין תוכנית לפנות מאות אלפים וזאת הסיבה שבגללה צריך לפנות את החומרים המסוכנים.

"וברגע שיפנו גם המוטיבציה של חיזבאללה לפגוע בחיפה תרד. המפרץ מאוד מדאיג אותנו, גלנט מודע לזה, אמר שילמד את הנושא ונראה מה הם יעשו. פיקוד העורף איתנו וזה נתון לפתחו של הדרג המדיני. המלחמה הזו התחילה עם מחדל נוראי, מקווה שלא תסתיים במחדל עוד יותר גדול אצלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully