וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוצר את התרומות להרווארד: "פתיתי שלג בכיינים"

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 15:51

המיליארדר קן גריפין, מהתורמים הגדולים להרווארד, החליט לעצור לאור מצבו של המוסד: "הולכים לאיבוד במדבר של מיקרו-אגרסיות ועיסוק באג'נדות של גיוון והכלה"

מודעות חטופים ישראליים הושחתו באוניברסיטת הרווארד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

התורם הענק של הרווארד עוצר את התרומות בשל אובדן דרך של האוניברסיטה כיום. קן גריפין, מיליארדר שייסד את קרן הגידור סיטאדל ומהאנשים העשירים בעולם, מצטרף לרשימה הולכת וגדלה של מי שהחליטו לסגור את הארנק בשלב זה וכוללים את לן בלווטניק, עידן עופר וכמובן ביל אקמן.

גריפין והוא אחד התורמים הגדולים ביותר של הרווארד עם הון שהוערך על ידי בלומברג ב-37 מיליארד דולר. לגריפין תרומות מצטברות של כ-500 מיליון דולר למוסד. רק באפריל האחרון העניק לפקולטה לאמנויות ולמדעים של הרווארד תרומה של 300 מיליון דולר, וב-2014 נתן למוסד תרומה של 150 מיליון דולר.

גריפין השתתף בכנס במיאמי אתמול והביע תסכול עמוק ממצב האוניברסיטאות האמריקאיות, כולל העדות של נשיאות שלוש אוניברסיטאות העילית בשימוע בפני הקונגרס האמריקאי.

הוא אמר "האם אוניברסיטאות העילית של אמריקה יחזרו לשורשים - לחנך את ילדינו להיו מנהיגי העתיד של ארצנו, או שהם ימשיכו ללכת לאיבוד במדבר של מיקרו-אגרסיות ועיסוק באג'נדות של גיוון והכלה שאין להן תכלית אמיתית", אמר.

גריפין טען שתלמידים באוניברסיטאות העלית "לכודים ברטוריקה של מדכא ומדוכא, ממש כמו פתיתי שלג מייבבים". הוא חזר על הצהרתו שלא יעסיק סטודנטים שחתמו על הצהרה אנטי ישראלית במסגרת ארגוני הרווארד באוקטובר האחרון.

קן גריפין. GettyImages
גריפין. באפריל האחרון העניק להרווארד 300 מיליון דולר/GettyImages

בהרווארד הרוחות סוערות כאשר מוקדם יותר החודש הגישו סטודנטים יהודים תביעה לבית המשפט המחוזי במסצ'וסטס נגד אוניברסיטת הרווארד בטענה שהמוסד הפלה סטודנטים יהודים והפך אותם לחשופים לביטויי שנאה.

לפני כחודש התפטרה מתפקידה קלודין גיי, נשיאת אוניברסיטת הארוורד בארצות הברית, זאת על רקע הביקורת החריפה עליה בעקבות השימוע בקונגרס על אנטישמיות וטענות לגניבה ספרותית שביצעה במחקריה האקדמיים.

הלחץ על גיי, שכיהנה בתפקיד חצי שנה בלבד - הכי מעט זמן בהיסטוריה של האוניברסיטה היוקרתית - גבר אחרי שסירבה לומר מפורשות בשימוע בבית הנבחרים כי קריאה לרצח עם של יהודים היא הפרה של כללי ההתנגדות במוסד. כעבור ימים, היא התנצלה והבהירה כי אלו קריאות אנטישמיות הראויות לכך גינוי.הוועד המנהל של הארוורד החליט להשאיר אותה בתפקידה, אך מאז פורסמו כמה עדויות לכך שהיא לא ציטטה כראוי בעבודת הדוקטורט שלה והעתיקה ממקורות אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully