וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד: "נתניהו לא כשיר וצריך ללכת. רואים אצלו ניתוק, היבריס ושחיתות"

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 7:05

יו"ר האופוזיציה אמר כי "הממשלה לא תשרוד את 2024. אם זה היה קורה במשמרת שלי הייתי מניח מיידית את מכתב ההתפטרות. תקציב 2024 הוא ביזה וביזיון, תכנית הסיוע למילואימניקים היא פנטזיה ברמה של סרט מצויר"

הצעת חוק תקציב נוסף לשנת הכספים 2023/ערוץ כנסת

"נתניהו מוביל אותנו מאסון לאסון. עדיף שתוקם ממשלה חלופית ללא נתניהו ואם לא אז ללכת לבחירות", כך אומר למעריב יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד (יש עתיד).

לדבריו "נתניהו כבר בן 74 אבל מה שמפריע לי זה לא הגיל אלא שהוא כבר לא כשיר. זה לא נתניהו של תחילת הדרך. הוא היה צריך ללכת הביתה מזמן. אם אתה לא יכול להיות הנהג של ראש הממשלה, המאבטח שלו או אפילו מגישת תה אם יש נגדך כתב אישום, אז איך אתה יכול להיות ראש ממשלה?".

לפיד נמצא בימים אלה בדילמה לא פשוטה. מצד אחד חייב לגלות ממלכתיות ולתת לנתניהו רשת ביטחון כשעל הפרק עסקה לשחרור החטופים. מצד שני כיו"ר האופוזיציה הוא חייב לתקוף: "מבחינת נתניהו שתישרף המדינה, העיקר שיישאר בשלטון".

לדבריו "העובדה שאני מדבר בקול רם בדבר הצורך להחליף את הממשלה ואומר שביבי לא כשיר מדברת בעד עצמה. זו אמירה לא פשוטה. כל עוד הוא בתפקיד אי אפשר להגיע למטרות כשהוא לא מוכן לדון על עתיד הרצועה.

"כשהוא בתפקיד לא נשקם את הכלכלה ולא נוכל להוביל הסכמים בינלאומיים. ברבעון שאחרי צוק איתן היתה צמיחה חריגה והובלנו את המדינה. אפשר לעשות את כל הדברים האלה בלי נתניהו".

בתשובה לשאלה האם הוא חושב שהממשלה הנוכחית לא תשרוד את 2024 הוא עונה: "כן. הממשלה הזאת לא תשרוד את 2024. כולנו עוד בסוג של הלם וכאב. הממשלה שבמשמרת שלה קרה האסון הגדול ביותר מאז השואה תלך הביתה עוד השנה".

יאיר לפיד יו"ר האופוזיציה, בישיבה לציון 75 שנים לכינון הכנסת ט"ו בשבט, 24 בינואר 2024. נועם מושקוביץ/דני שם טוב, דוברות הכנסת
לפיד. "אנשי הליכוד טובים בדיבורים על צרכי המלחמה אבל מדובר בתקציב של ביזה"/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ/דני שם טוב

לפיד מסביר את התנגדותו לתקציב 2024: "בתקציב הזה יש 35 מיליון שקל המיועדים לעמותות למניעת גיוס חרדים לצה"ל כשמדובר בזמן מלחמה עם אנשים במילואים יותר מ-100 יום. זה נראה לך נורמלי? איך יכולים לומר שזה תקציב מלחמה כשיש 10 משרדים מיותרים וכספים קואליציוניים.

"זה תקציב ביזה וביזיון. פרסמנו תכנית סיוע לאנשי מילואים ובניגוד לסמוטריץ' גם הראנו את המקורות התקציביים לכל הכסף ולא ל-3 מיליארד שקל בלבד. תכנית הסיוע של סמוטריץ' היא פנטזיה ברמה של סרט מצויר".

לפיד אומר שעם חזרתו לתפקיד הוא יפעל לצמצום משרדי הממשלה ל-18, מהלך שנמנע ממנו בממשלת השינוי. "אנחנו נתחייב ל-18 משרדים כי לא צריך יותר. רציתי לעשות את זה אבל תוצאות הבחירות מנעו זאת".

לדבריו "היוזמה לקצבת כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות נפלה בישיבה אחרי שנפתלי בנט נעדר בגלל שליווה את אנגלה מרקל. שתי קדנציות זה זמן די והותר ואתמוך בכל יוזמת חקיקה לשינוי המצב.

"כהונה של יותר משתי קדנציות מובילה למצב של ניתוק מהשטח, להיבריס ולשחיתות כמו שרואים אצל נתניהו. מדובר בחוק חשוב מאוד שאקדם בכנסת. האמריקאים צודקים בהגבלת כהונת הנשיא לשתי קדנציות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה. 27 בינואר 2024. צילום מסך, לשכת העיתונות הממשלתית
"מבחינת נתניהו שתישרף המדינה, העיקר שיישאר בשלטון"/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום מסך

לפיד מדגיש ש"כולם חייבים להבין כי אחרי המלחמה בעזה אנחנו בסיטואציה אחרת לחלוטין. אנשי הליכוד טובים בדיבורים על צרכי המלחמה אבל מדובר בתקציב ביזה שזו מילה קשה. יש שיא של כל הזמנים במימון תלמידי ישיבות שלא מתגייסים ובמימון בתי ספר ללא לימודי ליבה".

בתשובה לשאלה האם היה מתפטר לו השבת השחורה היתה מתחוללת במשמרת שלו הוא עונה: "בוודאי שכן. הייתי מניח מיידית את מכתב ההתפטרות ונותן למערכת הפוליטית להתארגן וכל היותר בתוך 3 חודשים לפנות את לשכתי. ברור שאי אפשר להישאר בתפקיד אחרי אסון הגדול ביותר שפקד את המדינה מאז השואה אפילו שנייה אחת.

"אבל אני באמת חושב הרבה מה היה קורה לו האסון היה מתרחש במשמרת שלנו. עם כל הצניעות לדעתי זה לא היה קורה כי בממשלת השינוי היינו עסוקים מבוקר ועד הערב באיומי ביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully