וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ראובני-פרידן מקצץ: העובדים יוצאו לחופשה ללא תשלום בת 22 ימים

איילה צורף

19.3.2003 / 16:54

המשרד מעסיק כ-90 עובדים; אורן יוניוב: "המהלך נועד להיערך מבעוד מועד להאטה בשוק הפרסום מבלי לפטר עובדים בהיקף נרחב"

משרד הפרסום החמישי בגודלו בישראל, ראובני-פרידן IPG, המעסיק כ-90 עובדים, יבצע מהלך רוחבי של קיצוץ. במסגרת מהלכי הקיצוץ הוחלט כי כל העובדים במשרד, בכללם בעליו וחברי ההנהלה, יוצאו ל-22 ימי חופשה ללא תשלום, במסגרתם המשרד יסגר בכל ימי חול המועד וערבי החג של 2003, ובנוסף, יתבקשו העובדים לצאת ל-9 ימי חופשה ללא תשלום במהלך השנה, במועדים שיבחר כל עובד.

עוד החליטה הנהלת המשרד על הפעולות הבאות: ביטול צבירת ימי החופש משנה לשנה, והפחתת סעיפי ההוצאות, קרי - חשבונות טלפון, הוצאות משרד שוטפות וכדומה. "המהלך נועד על מנת להיערך מבעוד מועד להאטה בשוק הפרסום מבלי לפטר עובדים בהיקף נרחב", אומר אורן יוניוב, מנכ"ל המשרד. "בעקבות התחזיות לשנת 2003 בכל הקשור להקטנת היקפי הפרסום והשחיקה ברווחיות, אנו נוקטים בצעדי התייעלות שמטרתם לשמור על האיתנות הפיננסית של המשרד".

ראובני פרידן, המטפל בתקציבים בהיקף שנתי של כ-96 מיליון דולר (לשנת 2002, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום. המחירים בפועל נמוכים בכ-50%-60%), עבר לאחרונה ממשרדיו במרכז תל-אביב, למשרדים חדשים בצומת גלילות. לדברי יוניוב, לא מדובר בהגדלת הוצאות, אלא בהקטנתם: "יצאנו ממרכז העיר כחלק מצעדי ההתייעלות. היקפי שכר הדירה שאנו משלמים במקום החדש נמוכים משמעותית מאלו ששילמנו במרכז תל אביב. המעבר לכאן עולה בקנה אחד עם מגמת ההתייעלות בה התחלנו". לשאלה האם לא מתוכננים פיטורי עובדים אמר יוניוב: "יתכן כי בעתיד יהיו התאמות בכח אדם, ברמה הבסיסית הנדרשת לגמישות הניהולית השוטפת. לא יהיו פיטורים גורפים של עובדים". בשיחתו עם העובדים אמר יוניוב: "עמדו בפנינו חלופות נוספות להתמודדות עם המצב, בהן הפחתת שכר כוללת או פיטורים בהיקף נרחב של עובדים. מכל החלופות ברור היה לכל חברי ההנהלה שלמרות המצב צריך לעשות הכל לעבור את התקופה הקשה ביחד תוך הימנעות ככל הניתן מפיטורי עובדים". אתמול הודיע המשרד על שינוי במבנה הארגוני, תוך חלוקה ל-2 חטיבות אסטרטגיות.

ראובני-פרידן הוא המשרד השני מהחמישייה הראשונה של משרדי הפרסום, שנוקט בצעדי התייעלות. קדם לו המשרד הגדול בישראל, מק'אן קשר בראל, שהודיע לפני כשבוע על פיטורי 14 עובדים, שהם 5% מעובדיה. שאר העובדים התבקשו לצאת לחופשה מפוצלת של חודש ימים ללא תשלום בשנה הקרובה. בנוסף, קוצץ שכרם של הסמנכ"לים, המנכ"לים, וחברי ההנהלה בקבוצה ב-10%.

משיחות עם מנכ"לים נוספים, של משרדים גדולים ובינוניים, עולה כי גם הם נערכים לקיצוצים. שותף במשרד פרסום גדול אומר: "אם יימשך המצב הנוכחי, אני מעריך שבתוך כחודש-חושיים נאלץ לקבל החלטות כיצד מצמצמים את עלויות השכר. בפיטורים או הורדת שכר - נאלץ לקצץ באופן יחסי לירידה בפעילות במשרד, שנמוכה כיום בכ-10% מאשר בחודשים קודמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully