וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

DirecTV לטין אמריקה הגישה בקשה להגנה מפני נושיה; NDS: ההשפעה עלינו היא אפסית

גתית פנקס

19.3.2003 / 16:54

NDS מספקת מערכות גישה מותנית וכרטיסים חכמים ל-DirecTV לטין אמריקה וארה"ב; החברה הודיעה כי בתקופת ה-Chapter 11 היא תפעל כרגיל; חובותיה: 1.5 מיליארד דולר, 85% מתוכם ליוז



חודשיים בלבד לאחר האזהרה של חברת שידורי הלוויין DirecTV באמריקה הלטינית (DirecTV Latin America) כי היא עומדת בפני פשיטת רגל, היא הגישה אתמול בקשה להגן עליה מפני נושיה (Chapter 11) עד שתגיע לתוכנית הבראה מסודרת שתוכל לחלץ אותה ממצבה הכספי הקשה. החברה הדגישה, כי מדובר אך ורק ב-DirecTV שרשומה בדלוור שבארה"ב, ולא בחברות הבנות שלה באמריקה הלטינית והקריביים שימשיכו לפעול כרגיל, וכי הפנייה ל-Chapter 11 היא וולונטרית לאחר שחובותיה מסתכמים ב-1.5 מיליארד דולר.



מה שמעניין אותנו בעיקר היא הזווית הישראלית: בין NDS ל-DirecTV קיים הסכם לאספקת מערכות גישה מותנית וכרטיסים חכמים, הן בארה"ב והן באמריקה הלטינית. היה זה בשנה שעברה ש-NDS הודיעה כי DirecTV תעבור לאספקה עצמית של מערכות גישה מותנית וכי הדבר יפגע בהכנסותיה של NDS בשנת הכספים הפיסקלית 2004 (מסתיימת ביוני 2004). יחד עם זאת, גם ברבעון האחרון, NDS ממשיכה לספק ל-DirecTV כרטיסים חכמים, הן לארה"ב והן לאמריקה הלטינית, והיא מהווה אחוזים ניכרים מהכנסותיה השנתיות.



"ההשפעה עלינו היא אפסית", אומרים היום ב-NDS, "שכן החובות של DirecTV אלינו שואפים ל-0, ובנוסף, החברה ממשיכה לשדר כרגיל". במסמך הבקשה של DirecTV, שהוגש אתמול לביהמ"ש לפשיטות רגל בווילמינגטון, דלוור שבארה"ב, פורטו בעלי החובות העיקריים של DirecTV, ו-NDS לא הופיעה בו. כלומר, אם יש חוב ל-NDS הוא אינו עולה על כחצי מיליון דולר.



החוב של DirecTV לבעלת המניות הגדולה ביותר שלה, יוז אלקטרוניקס (Hughes), המחזיקה ב-74% ממניותיה (באמצעות DIRECTV Latin America Holdins), הוא של 1.3 מיליארד דולר. יוז הודיעה כי תספק לחברה מימון של 300 מיליון דולר בתקופת ההבראה, בכפוף לאישור ביהמ"ש.



DirecTV לטין אמריקה היא ספקית שירותי הטלוויזיה בלוויין הגדולה באזור ויש לה 1.6 מיליון מנויים ב-28 מדינות. ל-Sky מתחרתה יש באזור אמריקה הלטינית 1.4 מיליון מנויים. DirecTVדיווחה בשנה שעברה על הפסד תפעולי של 415 מיליון דולר (יותר ממיליארד דולר ב-3 השנים האחרונות) והכנסות של 680 מיליון דולר. Sky לטין אמריקה, לעומתה, שאף היא כמו NDS שייכת לניוז קורפ של רופרט מרדוך, ייצרה הפסדים של 152 מיליון דולר ב-2002.



ב-DirecTV טוענים כי לאחר תוכנית ההבראה הם יוכלו להפוך לרווחיים וצומחים ובינתיים, הם ממשיכים לספק את השירותים כרגיל באזורים אלה. יצוין, כי מרדוק מנסה לרכוש את DirecTV כבר יותר מ-3 שנים, ואולם לאחרונה נפוצו הערכות לפיהן חברת הטלקומוניקציה האמריקאית SBC מתמודדת אף היא על רכישת חברת הטלוויזיה בתשלום השנייה בגודלה בארה"ב.



יצוין כי לפני כחצי שנה הוגשה נגד NDS תביעה על ידי DirecTV בה הועלתה האשמה לפיה NDS ביצעה שימוש בלתי חוקי בסודות מסחריים של החברה והפרה עמה חוזה. NDS מצידה, הגישה תביעה נגדית בה טענה כי בסודות המסחריים שלה דווקא נעשה שימוש לא הוגן. בית המשפט בקליפורניה דחה באחרונה את חלק הארי של התביעה נגד NDS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully