וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין שערה לסערה: סובלים מנשירה או קצוות מפוצלים? גזרו ושמרו

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 13:45

החורף הוא תקופה לא קלה לשיער, עם לא מעט תופעות לוואי שניתן למנוע או להסוות - מהתקרחות ועד לנזקי יובש. אספנו כמה טיפולים ומוצרים, והוספנו כמה טיפים מהמומחים, כדי לשמור על השיער שלכם בריא עד לאביב

reborn. יח"צ,
reborn/יח"צ

במקום טורקיה

כ-40% מהגברים ו-20% מהנשים סובלים מהתקרחות, כאשר הגורם העיקרי לנשירת שיער הוא תורשתי, אך ישנם גורמים משפיעים נוספים כגון לחץ נפשי, תזונה לקויה, ונטילת תרופות. לאור התופעה הרחבה, תחום השתלות השיער התפתח בשנים האחרונות והפך למבוקש במיוחד על ידי גברים ישראלים בעלי צורך ומודעות.

"מכבי אסתטיקה" משיקה טיפולי השתלות שיער שיבוצעו בשיטות מתקדמות, בהובלת ד"ר נג'את מרענה. קיימות שתי שיטות להשתלת שיער: שיטת FUE - הנפוצה ביותר היום בעולם השתלות השיער, מבוססת על פתיחת ערוצים ידנית והחדרת זקיקים, ושיטת DHI - שאינה מחייבת פתיחת ערוצים וגילוח ומתאימה ומיועדת לעיבוי שיער דליל. מכבי אסתטיקה יצאה במבצע השקה של 30% הנחה וטיפול PRP מתנה למבוטחי רשת מכבי uחברי מועדון. לפרטים: *6300 או באתר האונליין של מכבי אסתטיקה

השתלת שיער. ShutterStock
משתילים שיער בישראל, מכבי אסתטיקה/ShutterStock

מזריקים שיער

טיפול חדשני נוסף לדילול שיער, מיועד יותר לנשים ופחות למצבי התקרחות כמו אצל גברים, הוא הזרקת שיער. מדובר בפתרון מתקדם שבו מושתלת שיערה סינתטית, באמצעות מחסנית מיוחדת לתוך עור הקרקפת.

השיער משתלב בצורה הומוגנית בשיער הטבעי ולא פוגע בו. זוהי פריצת דרך ישראלית מבית Hairstetics שלבריה המפתחים עשויה לשנות את כללי המשחק. עלות הטיפול נעה בממוצע בין 15,000-25,000 שקל. להשיג בקליניקה של ד"ר להבית אקרמן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הזרקת שיער סינתטי לקרקפת על ידי דר אקרמן מבית הייר אסתטיק. היירסטטיקס,
הזרקת שיער סינתטי לקרקפת על ידי דר אקרמן מבית הייר אסתטיק/היירסטטיקס

יותר בריא

המותג הבינלאומי Peptid + שנחשב לחדשני בשוק הטיפוח הגלובלי ומשווק ב-40 מדינות ברחבי העולם, משיק בישראל סדרת מוצרי שיקום שיער מקצועית P+20 שכוללת ארבעה מוצרים בטכנולוגיה שיתנו מענה מקצועי ואיכותי למי שמתמודד עם שיער יבש, פגום או שעבר טיפוליים כימיים.

הסדרה מתבססת על פורמולה מהפכנית ומרכיבים ייחודיים המסייעים בתיקון שיקום מהשורש ומבוססת על פפטידים, קרטין וביוטין. הסדרה כוללת ארבעה מוצרי שיקום משלימים לשגרת שיקום שיער מושלמת: מסכה משקמת ללא שטיפה, ספריי לתיקון ושיקום שיער, שמפו משקם דיטוקס לטיהור וניקוי עמוק ויסודי של השיער והקרקפת, אמפולות קראטין וביוטין לשיקום וחיזוק שורשי השיער.

המחיר למוצר בסדרה: 129-199 שקל. ניתן להשיג ברשת הפארם Be בפריסה ובאתר.

סדרת מוצרי השיער המקצועי p20 _ניתן להשיג ברשת הפארם בי. יח"צ,
סדרת מוצרי השיער המקצועי p20 _ניתן להשיג ברשת הפארם בי/יח"צ

קרקפת בריאה

"תופעות שכיחות כמו קשקשים, אדמומיות או גרד נגרמות כתוצאה מעור קרקפת לא מאוזן. רויטל חדד מנהלת שיווק ופיתוח עסקי בכירה בחברת Moroccanoil (מורוקנאויל) מסבירה: "אנשים הסובלים מקשקשים ולא מעט נשים לאחר צביעת השיער במספרה, נוטים להרגיש גירוי בקרקפת וגירוד חזק עלול לשבור את השיערה בסמוך לשורש. Moroccanoil, מציעה שני טיפולים המיועדים לאיזון הקרקפת: טיפול משקם לקרקפת יבשה - עשוי מרכיבים טבעיים ושמנים אתריים ומועשר בחומצות שומן בלתי רווית וויטמין E.

לה נלחמים ביובש ומסייעים בהגנה על הקרקפת, הענקת לחות והחייאת השיער. וטיפול לקרקפת שומנית - מכיל שמנים אתריים עם תכונות מרגיעות ועשיר בחומצות שומן בלתי רוויות וויטמין E שעוזרים להגן הקרקפת מקשקשים הנגרמים מעודף שומן ודלקתיות בזקיק השערה. הטיפול מכיל שמן שורש ג'ינג'ר אורגני המסייע בהגברת זרימת הדם לקרקפת ומווסת את בלוטות החלב.

המחיר לכל טיפול: 140 שקל ל-45 מ"ל. ניתן לרכוש באתר החברה וכן במספרות ובחנויות. טלפון: 03-9511086.

moroccanoil_מימין טיפול לקרקפת יבשה משמאל טיפול לקרקפת שומנית_140 שח ל-45 מל לאחד. יחצ מורוקנאויל,
moroccanoil_מימין טיפול לקרקפת יבשה משמאל טיפול לקרקפת שומנית_140 שח ל-45 מל לאחד/יחצ מורוקנאויל

צוללים עמוק

טרנד חדש בתחום צביעת השיער, הוא BLACK ABYSS (שחור מעמקים) שמגיע בהשראת ה- AI מעולמות המטאוורס. ההשראה של לוריאל פרופסיונל לשיער שחור מגיעה ממעמקי הים, שם קשת הגוונים השחורים היא אינסופית. הצבעים החדשים מעניקים רפלקטים בגוונים שונים עם תנועות השיער.

הצבעים הסוריאליסטיים שמגיעים אל העולם האמיתי מציעים גוונים עמוקים של שחור: שחור דובדבן בשילוב גוונים אדומים, שחור קומיקס בשילוב עם גוונים כחולים, שחור מטאלי עם נגיעות של צבע כסף ושחור אוניקס כהה מאד עם המון ברק.

סדרת צבעי השיער INOA, ללא אמוניה, בעלת טכנולוגיה ייחודית הרשומה כפטנט עם הפורמולה הטבעונית. להשיג במספרות מורשות. טלפון לשירות לקוחות 1-800-301-666

לוריאל פרופסיונל טרנדים בצבעי השיער 2024 עיצוב וצבע אורן לוי. ראיסה ורביטיסקיה,
לוריאל פרופסיונל טרנדים בצבעי השיער 2024 עיצוב וצבע אורן לוי/ראיסה ורביטיסקיה

ממלאים עם תוספים

צוות המומחים של המותג פיל איט, הכולל מהנדסי מזון, רוקחים ותזונאים, השיקו תוסף תזונה המכיל חומרים טבעיים החיוניים לשיפור בריאות השיער במינונים הגבוהים בשוק. התוסף שמשווקת כעת חברת דה אי ברנד הוא בעל פטנט ייחודי המאפשר ספיגה יעילה יותר של כלל מרכבי התוסף בגוף.

המרכיבים:
קולגן - חלבון המיוצר על ידי הגוף ונמצא בעיקר בקרקפת, באזור שמזין את השערה וממנו היא צומחת. כאשר קיים מיעוט או חוסר בחלבון, השערה תיחלש.

חומצה פולית - רמות נמוכות של חומצה פולית בגוף יכולות לגרום לירידה והאטה בקצב התחלקות התאים ומעכב התפתחות של תאים חדשים.

ביוטין - בעל תפקיד חשוב בשמירה על מערכת העור, הציפורנים והשיער. ביוטין מעלה את הגמישות של סיב השערה ומונע את שבירתה. מחסור בביוטין עלול לגרום לשיער לנשור, להראות פחות בריא ובמקרים קיצונים להתקרחות.

אבץ - מינרל חיוני המצוי כמעט בכל תא בגוף. האבץ משתתף בתהליכים מרכזיים הקשורים לצמיחת שיער והוא נחוץ לתפקוד תקין של סלוטת השומן סביב זקיק השיער.

ויטמין B - וטמין חיוני לתפקוד תקין של מערכת העצבים, בניית דם ומניעה אנמיה.

המחיר לצרכן: מארז בייסק לחודשיים: 369 שקל, מארז פרימיום לשלושה חודשים: 469 שקל ומארז לאקס לחצי שנה: 859 שקל. להשיג באתר המכר של החברה ובנקודות המכירה בפריסה ארצית

תוספי תזונה פיל איט מבית דה אי ברנד. סטודיו דיטיילס,
תוספי תזונה פיל איט מבית דה אי ברנד/סטודיו דיטיילס

משקמים שיער צבוע

המותג Kerastase (קרסטס) משיק סדרת טיפוח לשיער צבוע "כרומה אבסולו", ללא סולפטים ופראבנים, מכילה רכיבים מתקדמים לשיקום והזנה של שיער צבוע מבפנים כלפי חוץ, במטרה לשמר הצבע ולהותיר את השיער רך, מלא לחות וברק. טיפולי צבע חוזרים מותירים את סיבי השיער פגיעים יותר ורגישים יותר מול גורמים סביבתיים.

הפורמולה לשיקום סיבי השיער מיועדת להעניק תוספת הגנה מפני יובש, רדיקלים חופשיים ועוד נזקים חיצוניים שפוגעים בברק ובבריאות הכללית של השיער. הפורמולה מורכבת מחומצות הידועות בסגולות הריפוי שלהן: חומצת אמינו, חומצה לקטית וחומצה טרטרית, והיא כוללת 6 מוצרים: אמבט חפיפה, קונדישנר, מסכת הזנה, טיפול לאורכי השיער. טווח המחירים למוצרי הסדרה: 109-314 שקל.

קרסטס גלוס למראה ברק סדרת כרומה אבסולו לשיער צבוע המחיר 165 שח. יח"צ,
קרסטס גלוס למראה ברק סדרת כרומה אבסולו לשיער צבוע המחיר 165 שח/יח"צ

מונעים נשירה מבחוץ ומבפנים

חברת אלטמן בריאות פיתחה פורמולה בשם רוטס HR לאישה המכילה בתוכה 18 ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו ו- MSM החשובים לבריאות שורש השערה וטיפול בנשירת שיער ממקור חסרים תזונתיים. השימוש אף עשוי לשפר את מראה העור והציפורניים.

במחקר שבוצע לאחרונה על-ידי חברת New Sense בקרב נשים הסובלות מנשירת שיער, מצא כי שימוש ברוטס HR לאישה הוא אפקטיבי מאוד: 86% מהמשתתפות דיווחו על ירידה משמעותית בנשירה תוך 9 שבועות שימוש, 77% מהן העידו על פחות שערות על המסרק ו-77% העידו על שיפור כללי במראה השיער. במחקר השתתפו 100 נשים בגילאי 25-50 שנטלו את הפורמולה פעם ביום ולאורך 3 חודשים.

מחיר למומלץ לצרכן: למוצר המכיל 60 קפליות החל מ-135 שקל, ולמארז זוגי המכיל 120 קפליות החל מ-199 שקל. ניתן לרכוש ברשתות הפארם ובבתי המרקחת הפרטיים

רוטס HR של אלטמן למניעת נשירה מבחוץ ומבפנים. באדיבות אלטמן,
רוטס HR של אלטמן למניעת נשירה מבחוץ ומבפנים, המחיר: 135 שקל ל-60 קפסולות/באדיבות אלטמן

בוטניקה לשיער

סדרת בוטניק של מותג הטיפוח לשיער TRESERMME מציגה 3 מוצרים: שמפו, מרכך ומסכה להזנה בתוספת שמן קוקוס ואלוורה, אשר רלוונטיים במיוחד לתקופת החורף שנועדו להעניק הגנה, חיזוק והזנה לשיער.

סדרת 'בוטניק' להזנה מסייעת בטיפוח השיער ומעניקה מראה שיער בריא יותר ובעל ברק טבעי. לצד השימוש בשמפו ומרכך בשגרה רצוי לשלב טיפול במסכת בוטניק, מסכה ללא לחות, ללא סיליקונים וללא צבעים מלאכותיים. המסכה מעניקה הזנה עמוקה לסיב השערה ומותירה אותו רך ומלא ברק.

טווח מחירים: שמפו ומרכך: 15-22 שקל | מסכה: 20-40 שקל. ניתן להשיג בכל רשתות השיווק והפארם

סדרת בוטניק טזרמה. יח"צ,
סדרת בוטניק של המותג TRESERMME/יח"צ

שמפו על יבש

המותג בטיסט מציע חידוש: סדרת שמפו יבש עם נגיעה של צבע. השמפו שמגיע בצורת תרסיס, מרענן שיער שומני וחסר ברק, עוזר בספיחת השומנים ונגיעה קלה של צבע גם מתמזגת עם צבע השיער לאורכו ומסתירה שיער לבן מבלי ללכלך ולאורך זמן. השמפו מנטרל ריחות רעים כגון: סיגריות, עשן וריחות בישול וקיים ב- 3 גוונים שונים: לשיער בלונד, לשיער חום בהיר וגוון שיער כהה.

איך זה עובד? מנערים היטב, מפצלים את השיער ומרססים לתוך השורשים בכל הראש במרחק 30 ס"מ ומעסים ביסודיות בעזרת קצות האצבעות להבטחת כיסוי כל השורשים. להבריש את השיער מהשורשים לקצוות להסרת עודפי משקעים לקבלת שיער שופע עם תחושה של אחרי חפיפה. מחיר מומלץ לצרכן: 35 שקל. ניתן להשיג בסופר פארם.

בטיסט שמפו יבש עם צבע. יח"צ,
בטיסט שמפו יבש עם צבע/יח"צ

כך נשמור על השיער

שיער יבש שנובע מפגעי החורף כמו יובש באוויר, רוח וגשם והשימוש התכוף במזגנים מייבשים בחדרים סגורים, עשויים להזיק לשיער באופן שיצריך שיקום. אלו עצות הזהב שקיבלנו מהמומחים של Dyson:

אל תצאו מהבית עם שיער רטוב - השיער חלש יותר כאשר הוא רטוב. שימוש במייבש שיער איכות יכול להקל על הפגיעה בשיער, לעצב אותו, להשיג את המראה הרצוי ולהימנע משיער חלש לפרקי זמן ממושכים. כמו כן הוא מייבש את השיער באמצעות זרם אוויר מבוקר, ומסייע בהגנה על השיער.

תחפפו פחות: בימים קרים הקרקפת עלולה להתייבש ולגרד. שמפו יכול להסיר את השמנים הטבעיים המסייעים לשמור על לחות הקרקפת, לכן שימוש מתון בשמפו או הפחתת תדירות החפיפה יכולים לעזור להימנע מכך.

חשמל סטטי: חשמל סטטי נפוץ יותר בעונות הקרות כשהאוויר יבש והלחות באוויר נמוכה, כך גם ייבוש יתר של השיער. מומלץ להימנע משימוש במברשת שיער מפלסטיק שיכולה לגרום להצטברות חשמל סטטי אלא להשתמש במייבש שיער עם זרימת אוויר מבוקרת. כזה הוא מייבש השיער dyson supersonic שמגיע עם אביזר העיצוב flyaway שמנטרל חשמל סטטי ומעניק עיצוב אחיד ומבריק, באמצעות שימוש באוויר. מחיר מומלץ לצרכן: 1,850 שקל. ניתן להשיג באתר המותג ובחנויות החשמל המובחרות.

דייסון. יח"צ חו"ל,
dyson supersonic, המחיר: 1850 שקל/יח"צ חו"ל

מעודדים צמיחה

אסף זר, בעלים של חברת הקוסמטיקה וטיפוח השיער REBORN מציע לאמץ 3 עקרונות והרגלים לטיפוח שיער בריא, מלא וחזק:

לניקוי איכותי ומניעת נשירה - השתמשו בשמפו נטול סולפטים ומלחים כדי לשמר את יכולתן של בלוטות החלב לייצר שמנים טבעיים החשובים לשימון השיער והקרקפת. שמפו שמכיל מלחים (SLS) עלול להוביל לאדמומיות, יובש, קשקשים ונשירה. הימנעו מתסרוקות צמודות שעלולות לגרום ללחץ שיוביל לנסיגת שיער. החליפו ציפיות בבדי כותנה, משי או סאטן, כדי להפחית את החיכוך בזמן השינה.

למראה בריא - הגבילו את השימוש בכלים חמים לעיצוב שיער כמו בייביליס, מחליקי שיער וכו', טרם השימוש מרחו ספריי מגן על מנת למזער נזקים. חפפו את השיער במים פושרים או קרירים (מים חמים תורמים ליובש) והשתמשו במרכך שיער לאחר חפיפה בשמפו ופעם בשבוע שלבו טיפול במסכה להגברת הלחות.

לעידוד הצמיחה - עסו את הקרקפת באופן קבוע באמצעות קצות האצבעות ובתנועות סיבוביות. עיסוי זה מעורר את זרימת הדם, מה שיכול לעודד צמיחת שיער. אם הינכם סובלים מנשירה ודלילות בשיער העשירו את הקרקפת מידי יום בכמה טיפות של שמן קיק (קסטור) המופק מזרעי עץ הקיקיון המצוי שהוכח מדעית כמסייע ומעודדים הצמחת שיער.

שמפו לחות אולטימטיבי המגן על השיער מפני נזקי הסביבה מבית reborn 99 שח להשיג ב- www.reborn.co.il. סטודיו מי ומי,
שמפו לחות אולטימטיבי המגן על השיער מפני נזקי הסביבה מבית reborn 99 שח להשיג ב- www.reborn.co.il/סטודיו מי ומי

משקמים, גוזרים ומגנים

מעצבי השיער פיל & ג'ו שגרירי קרסטס ו- לוריאל פרופסיונל טוענים שבחירת החומרים חשובה למראה שיער בריא: שמפו, מסיכה וסרום/מגן תרמי לפני כל פעולה חימום של פן או מחליק יעשו את העבודה. הם ממבקשים להבהיר שלכל שיער יש מרקם משלו ומה שמתאים לאחת, לא בהכרח יתאים לאחרת. כשביקשנו את עצות הזהב שלהם, הם בחרו להקפיד על:

גזירת הקצוות - יש לגזור קצוות אחת לחודשיים כדי למנוע פיצולים, שיער דליל בקצוות ושבירה.

הגנה מפני מייבשים - כיון שבחורף עולה השימוש במייבשי שיער ומחליקים למיניהם, יש להגן על השיער ולהשתמש בספריי או קרם הגנה על שיער רטוב טרם הייבוש כדי למנוע את שבירת השיער ולצמצם את הנזק המצטבר.

שיקום נזקי השמש - בעונת החורף כשהקיץ מאחורינו ופגעי השמש ניכרים על ראשנו, מומלץ להשתמש בשמפו ומסיכה משקמים שמכילים סרמידים, שמנים וחיטה שיקיפו את סיבי השיער במעטפת של הגנה, להתשמש בשמפו ללא מלחים ולהימנע מפעולות חמות מדי כדי לא לשבור/לשרוף את השיער. מומלץ להחדיר לחות והזנה בעזרת מרככי שיער, מסיכות, שמנים וסרומים.

קרסטס סדרת כרומה אבסולו לשיער צבוע. יח"צ,
קרסטס סדרת כרומה אבסולו לשיער צבוע/יח"צ

מתי מדובר בנשירה של ממש שנחשבת לא תקינה?

על פי מומחי השיער של מותג הטיפוח וישי נשירת שיער הינה תהליך טבעי שנועד לעודד התחדשות שיער מהקרקפת אך הוא הופך לבעיה כשמדובר בנשירה מוגברת ולא מאוזנת.

כ-90% מהשערות בקרקפת תקינה אמורות להיות בשלב צמיחה ואילו 10% אמורות להיות במצב נשירה. כלומר, נשירה של כמאה שיערות ביום נחשבת לתקינה. גורמים עיקריים לנשירת שיער לא מאוזנת, בנוסף לתזונה לקויה ומאפיינים גנטיים, יכולים להיות גם לחץ נפשי, מחלה, הריון ולידה ושינויים הורמונליים בגיל המעבר בקרב נשים. אלו הטיפים המובילים של מומחי וישי:

תחפפו פעמיים - שיער נקי ועור קרקפת בריא יגרמו לשיער להראות מבריק ובריא יותר. במידה והשיער שלכם נחשף הרבה למים, כלור או שמש- ממליצה להשתמש בתכשירים של הזנה וכן שמפו אשר יעניקו לשיער את ההגנה שנחוצה לו וזה ישווה לשיער מראה יפה יותר וכן יגן על השיערה מפני יובש ושבירה

פנו לרופא עור - בכל מקרה של נשירת שיער או בעיה בקרקפת יש לפנות לרופא עור לאבחון ובירור שיובילו לפתרון יעיל ומותאם. ישנם כיום פתרונות רבים ומגוונים כמו תכשירי הזנה, תכשירים מעודדי צמיחה, ויטמינים ואפילו הזרקות לקרקפת.

טיפ קטן מהמזרח - יש להניח את כריות האצבעות על הקרקפת ולהזיז בעדינות את עור הקרקפת במשך כמה דקות. בסיום הפעולה יורגשו "עיקצוצים" המעידים על פעולה נכונה והזרמת דם לקרקפ

מותג הדרמו קוסמטיקה וישי מציע מארז אמפולות אמינקסיל קליניקל 5 לחיזוק השיערה לגבר המחיר 299 שח. מוטי פישביין,
מותג הדרמו קוסמטיקה וישי מציע מארז אמפולות אמינקסיל קליניקל 5 לחיזוק השיערה לגבר המחיר 299 שח/מוטי פישביין
מותג הטיפוח וישי דנסי סולושנס תרסיס מרוכז מסייע בחידוש מסת השיער וברק מכיל רסברטרול וסטמוקסידין המחיר 169 שח. יחצ וישי,
מותג הטיפוח וישי דנסי סולושנס תרסיס מרוכז מסייע בחידוש מסת השיער וברק מכיל רסברטרול וסטמוקסידין המחיר 169 שח/יחצ וישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully