וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלב הבא ביישום אסטרטגיית ה-ESG המתקדמת של לאומי

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 11:54

רבע מיליארד אירו נוספים לפרויקטים סביבתיים וחברתיים: בנק לאומי ובנק ההשקעות של האיחוד האירופי מעמיקים את שיתוף הפעולה. מדובר בנדבך נוסף של ההסכם הבלעדי בישראל שעליו חתמו לאומי וה-EIB, שבמסגרתו קיבל הבנק קו מימון נוסף של חצי מיליארד אירו של "אשראי ירוק"

שני גברים מחזיקים ידיים ואת כדור הארץ. ShutterStock
ההסכם עם ה-EIB הוא נדבך משמעותי ביישום האסטרטגיה של בנק לאומי בנושאי אקלים וסביבה/ShutterStock

שיתוף הפעולה האסטרטגי הבלעדי בין לאומי לבין בנק ההשקעות של האיחוד האירופי (EIB) עולה שלב: בנק לאומי מודיע היום (חמישי) כי חתם עם ה-EIB על מזכר הבנות שלפיו בנק ההשקעות האירופי יעניק ללאומי קו אשראי בהיקף של 250 מיליון אירו למימון פרויקטים סביבתיים וחברתיים עבור עסקים קטנים ובינוניים בישראל.

לפני כשנה חתמו לאומי וה-EIB על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי בלעדי בישראל, שבמסגרתו נקבע כי שני הגופים יקדמו מימון של פרויקטים בהיבטים של אקלים, סביבה חברה וקיימות. במסגרת ההסכם, קיבל לאומי מבנק ההשקעות האירופי קו מימון של "אשראי ירוק" בהיקף של חצי מיליארד אירו, וכעת, כאמור, נוסף קו האשראי הנוכחי - על סך רבע מיליארד אירו, שמעמיד את סכום האשראי הכולל שמקבל לאומי מה-EIB על 750 מיליון אירו.

ההסכם עם ה-EIB הוא נדבך משמעותי ביישום האסטרטגיה של בנק לאומי בנושאי אקלים וסביבה, שבמסגרתה קבע לאומי יעד להעמדת אשראי ירוק בסך של 35 מיליארד שקלים עד 2030. לאומי מדורג בעשירייה הפותחת במדד 100ESG אנטרופי, הכולל את מאה החברות הציבוריות בעלות דירוג ה-ESG הגבוה בישראל.

בנק ההשקעות האירופי נחשב לאחד המממנים העיקריים של כלכלה ירוקה ברחבי העולם. הבנק התחייב להשקיע טריליון אירו בפרויקטים בנושאי סביבה ואקלים עד שנת 2030.

מנכ"ל בנק לאומי, חנן פרידמן: "אנחנו מאמינים כי אחריותנו כלפי הסביבה והקהילה שבה אנו חיים צריכה להיות מגובה גם במעשים. לכן, אנו גאים במיוחד להיות השותפים האסטרטגיים של בנק ההשקעות האירופי בישראל. מימוש השלב הנוסף בהסכם עם ה-EIB, שעליו אנחנו מודיעים היום, יאפשר לנו לעשות קפיצת מדרגה נוספת במימון פרויקטים ירוקים וחברתיים. לצד שיתוף פעולה זה, אנחנו יוצרים אפיקים נוספים שיאפשרו ללאומי להמשיך לעמוד בחזית הבנקאות הירוקה בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully