וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות עסקת ברגרזון: מעלות מוסיפה את נצבא החזקות לרשימת הבדיקה; "נבחן את מדיניות הדיווידנדים"

אמיר טייג

19.3.2003 / 17:51

בעקבות חתימת הסכם מכירת השליטה בנצבא התנחלות מודיעה היום מעלות על הוספת החברה הבת נצבא החזקות לרשימת הבדיקה; מעלות: "צעד שגרתי לאחר שינוי בעלות"



בעקבות חתימת ההסכם בין קבוצת ברגרזון ובין נצבא התנחלות מודיעה היום מעלות כי היא מוסיפה את חברת נצבא החזקות , חברה בת של נצבא התנחלות, לרשימת הבדיקה - Watch List. "מעלות תבחן את השפעת שינויי הבעלות בנצבא התנחלות על דירוג אגרות החוב של נצבא החזקות ותפרסם מסקנותיה בתום תהליך הבחינה", מוסרים במעלות.



עוד נמסר ממעלות כי "החברה תבחן את השפעת שינויי הבעלות בשני מישורים: המישור העסקי-אסטרטגי והמישור הפיננסי. נבחן את אופי הרכישה, טיב המימון ומדיניות הדיווידנדים שתנקוט החברה לאחר הרכישה. הוספת חברה לרשימת הבדיקה, לאחר שינוי השליטה בה, הינה צעד שיגרתי".



בתחילת חודש מארס הודיעה נצבא התנחלות כי הקבוצה בראשות עו"ד שאול ברגרזון זכתה בהליך הרכישה הציבורי של מניות נצבא התנחלות. הנכס העיקרי של חברת נצבא התנחלות הוא החזקתה בחברת נצבא החזקות (63%) הנסחרת בבורסה ועוסקת בייזום ובהפעלת 110 נכסים מניבים, וכן הפעלת תחנות אוטובוסים שמושכרות לקואופרטיב אגד.



על פי תנאי העסקה תוקם חברה חדשה אליה תעביר נצבא התנחלות את מלוא מניותיה בנצבא החזקות. הבעלות בחברה החדשה תתחלק בין נצבא התנחלות ובין קבוצת ברגרזון, כך שקבוצת ברגרזון תחזיק כ-60% מהבעלות בחברה החדשה והיתרה תישאר בידי נצבא התנחלות. עבור החזקותיה תשלם קבוצת ברגרזון לבעלי מניות נצבא התנחלות כ-483 מיליון שקל, אשר ייפרסו על פני 17 שנה.



ברגרזון עשויה לבצע את הרכישה באמצעות מימון חיצוני, כלומר במינוף, ולפיכך לשנות את מדיניות הדיווידנדים לפחות שמרנית על מנת להוציא כספים מהחברה כדי לממן את הלוואותיה של הקבוצה. הוצאת כספים מסוג זה עשויה לערער את מעמדה הפיננסי של החברה, ולהוביל להורדת דירוג אשראי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully