וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובותיו האישיים של שמואל רובננקו הם כ-62 מיליון שקל כולל ערבויות אישיות ואחזקות

אמיר הלמר

19.3.2003 / 17:58

רובננקו מבקש מביהמ"ש לגבש הסדר לחובותיו האישיים במסגרת הקפאת ההליכים של חברת רובננקו



הקבלן שמואל רובננקו פנה היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב במסגרת תיק הקפאת ההליכים של חברת רובננקו אחזקות בבקשה לאשר לנאמן, רו"ח חיים קמיל, לכנס אסיפות נושים אישיות לו ולאשתו - וזאת לצורך גיבוש הסדר נושים לחובותיהם של השניים.



בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד עמי אסנת, נטען כי במשך שנים הזרים רובננקו מכיסו הפרטי כספים רבים לתמיכה בחברות הבנייה שלו - בעיקר בחברות הבנייה הפרטיות, וכן חתם עבורן על ערבויות אישיות. לטענתו, כאשר נכנסו החברות להקפאת הליכים הוא נותר חייב כספים רבים לצדדים שלישיים, בעיקר בנקים - ושמרבית חובות אלו נוצרו בגין תמיכתו בחברות.



מבקשת רובננקו עולה כי סך החובות האישיים שלו מסתכם בכ-62 מיליון שקל. עם זאת, רובננקו טוען שמחצית מסכום זה הן ערבויות אישיות שנתן לחובות החברות הפרטיות - ולפיכך סך החובות האמיתי מסתכם בכ-30 מיליון שקל בלבד.



רובננקו מציין בבקשה כי לאחרונה גובש הסדר במסגרת הליך הקפאת ההליכים, ולפיו תרכוש קבוצת יונה-חדיף-פליפ את מניותיו בחברה הציבורית (כ-74%) תמורת כ-10.5 מיליון שקל, אולם מאחר שמרבית מניות אלה משועבדות לבנק לפיתוח תעשייה - הרי לאחר שיוסר השיעבוד יוותר בידו כחצי מיליון שקל מהמכירה לשם הזרמה לקופת ההסדר.



רובננקו מוסיף כי קבוצת הרכושים הסכימה לשלם לו, תמורת שירותי ייעוץ שייתן לחברה הציבורית לאחר רכישתה, סכום נוסף המסתכם ב-8% מרווחי החברה הציבורית במשך 5 השנים הבאות. סכום זה מוערך בין 3-7 מיליון שקל. רובננקו מציין שהוא מוכן להזרים את כל הכספים שיקבל לטובת הסדר החובות הפרטיים שלו.



רובננקו מוסיף כי בידיו בית פרטי בסביון אשר ערכו 'נטו', לאחר הפחתת חוב המובטח בגינו, עומד על 400 אלף דולר וכי הוא נכון להזרים סכום זה לטובת ההסדר - וזאת בתוך 4 שנים מיום אישורו. רובננקו מציין כי אם לא יעמוד בהתחייבות זו ימומש הבית ויימכר למרבה במחיר, כאשר התמורה תחולק בין הנושים.



רובננקו מציין בסוף הבקשה כי החלופות להסדר המוצע העומדות לרשות הנושים גרועות פי כמה וכמה, ובהן אף האלטרנטיווה להכריז עליו כפושט רגל - שכן במקרה זה לא יזכו הנושים בסכומים הנוספים אותם מבטיחה קבוצת הרוכשים להזרים לכיסו של רובננקו, ולטובת ההסדר.



רובננקו מבקש עוד מביהמ"ש לעכב לעת עתה את ההלכים המשפטיים המתנהלים כנגדו, עד להחלטת ביהמ"ש בבקשתו לגיבוש הסדר הנושים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully