וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: אמיר ברנע ייחס לתעשיות מלח פרמיית שליטה בבנק הפועלים של 7% משווי הבנק

אלי דניאל

19.3.2003 / 19:15

המשמעות - תעשיות מלח לא תידרש לבצע מחיקה; ברנע הגיש היום להנהלת החברה את הערכת השווי הסופית של הבנק; ככל הידוע השתמש במכפיל רווח נמוך יותר מבהערכה הקודמת



פרופ' אמיר ברנע הגיש היום את הערכת השווי הסופית והמעודכנת של בנק הפועלים , להנהלת חברת תעשיות מלח , אשר הזמינה ממנו הערכה זו. השווי המדויק בו נקב פרופ' ברנע לא נמסר, אך קרוב לוודאי שאינו שונה משמעותית מהשווי שננקב בטיוטת ההערכה - סביב 13.7 מיליארד השקלים (ללא פרמיית שליטה).



על פי ההערכות, ברנע לא שינה את שיעור פרמיית השליטה בו נקב בהערכת השווי הקודמת שפירסם - כ-7% משוויו של הבנק. יהיה מי שיטען כי מדובר בפרמיה נמוכה מדי לאור הכוח והיכולות אותן מקנה השליטה בבנק הגדול והרווחי במדינה, אולם אין לשכוח כי בפיקוח על הבנקים בבנק ישראל הספיקו "לפגוע" באותה פרמיה לאחר שבשנה וחצי האחרונות הונחה הבנק שלא לחלק לבעלי מניותיו דיווידנד. בהנחה שהערכתו הסופית של פרופ' ברנע אינה שונה מן הטיוטה, נראה שתעשיות מלח לא תהיה חייבת לבצע הפרשה לירידת ערך השקעתה, משום ששווי החזקתה במניות הבנק, כולל פרמיית שליטה, צפויה לעלות במקצת על 1.83 מיליארד שקל, שהוא ערך המניות בספריה.



נראה כי מכפיל הרווח היציג של בנק הפועלים, לפיו הוערך שוויו, הוקטן בהשוואה למכפיל הרווח היציג הראוי בו נקב פרופ' ברנע בהערכה הקודמת - מכפיל של 11.1 אשר נגזר ממחיר ההון שהועמד על 9%. הסיבה לירידה צפויה זו היא, בין היתר, העלייה שנרשמה בסיכון כתוצאה מהגידול בשיעור ההפרשות לחובות מסופקים.



כפי שפורסם ב-TheMarker בראשית השבוע, הירידה באיכות תיק האשראי של הבנק הובילה לכך שבעוד שבהערכת השווי הקודמת השתמש פרופ' ברנע ביחס הפרשה פרמננטי לחובות מסופקים בשיעור של כ-0.85% מסך האשראי לציבור, הרי שבהערכת השווי הנוכחית נעשה שימוש ביחס הפרשה בשיעור של כ-1%.



בהערכת השווי הקודמת, שהכין ברנע עבור תעשיות מלח באוגוסט 2002 על בסיס דוח"ות מארס 2002, הוערך שוויו של הבנק בכ-16 מיליארד שקל ללא פרמיית שליטה, בעוד שהשווי כולל פרמיית שליטה הועמד על כ-17 מיליארד שקל.



כתוצאה מכך, שווי מניות הבנק שבידי תעשיות מלח הוערך ב-1.865 מיליארד שקל, ללא פרמיית שליטה, וב-2.145 מיליארד שקל כולל פרמיית שליטה. פער זה נובע מכך שחלקה של תעשיות מלח בפרמיית השליטה שהוערכה בכ-1.1 מיליארד שקל, עומד על כ-25.7% (חלק זה נגזר משיעור ההחזקה של החברה במניות הבנק - 11.63%, ביחס לשיעור ההחזקה של כל קבוצת השליטה בבנק העומד על כ-45.18%).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully