וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם יבש וגם נקי בתוך שעה: המכונה הזו מציגה יעילות בחדר הכביסה

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 11:03

כמי שמעריכה חדשנות ומודה שמטלות הבית מתישות עד תסכול, אני ממהרת לנסות כל מוצר שמבטיח יעילות, חיסכון בזמן והפחתה בעומס. את מכונת הכביסה משולבת מייבש של AEG בדקתי מתוך שליחות לשלום בית ושלוות הנפש והיא אכן מסוג הדברים שגורמים לי לצעוק: "איפה היית עד עכשיו?"

מכונת כביסה משולבת מייבש AEG. יח"צ,
מכונת הכביסה המשולבת מייבש מסדרה 7000, דגם LWN7E9612BM של המותג AEG/יח"צ

הטיפול בכביסה המלוכלכת של בני המשפחה בבית, היא מסוג הדברים שאפשר לומר עליהם: "אין לזה סוף" או "זה אף פעם לא נגמר!" ותוסיפו לזה את הטון הכי מיואש ומתוסכל שתוכלו לדמיין.

מי שתופס/ת בבית את האחריות על הכביסות ודואג/ת שהכביסה המלוכלכת תחזור נקייה לארון (אחרי מסע מתיש שכרוך בהפרדה ומיון, טיפול בכתמים, כביסה וייבוש, גיהוץ וקיפול) - חולם/מת על חידושים והמצאות כמו אלו בדקתי הפעם.

מיניליין, היבואנית הגדולה למוצרי חשמל לישראל, מציגה דור חדש בעולם הכביסה: מכונה מתקדמת משולבת מייבש, מה שמבטיח לחסוך בזמן, בכסף ובמאמץ - אבל באמת!

עם השקת סדרת מכונות הכביסה משולבות מייבש, המותג הבינלאומי AEG שובר שיא חדש של חדשנות עם טכנולוגיות לחסכון מירבי במים ואנרגיה תוך הבטחת ביצועי ניקיון מדהימים. אחת מהן היא מכונת הכביסה המשולבת מייבש מסדרה 7000, דגם LWN7E9612BM שבחרתי לבדוק.

המכונה הנ"ל, היא בעלת טכנולוגיה מתקדמת המאפשרת לבצע כביסה וייבוש באותה פעולה עם דירוג אנרגטי גבוה וקיבולת כביסה של עד 9 ק"ג + קיבולת ייבוש של עד 6 ק"ג.

אם אתם מתכוונים לרכוש בקרוב מכונת כביסה חדשה או להחליף את הישנה באחת מתקדמת יותר, או רק מעוניינים לחסוך במקום, זמן וכסף... כדאי שתכירו אותה - ואת זה למשל, אני לא אומרת על הרבה מוצרים שבדקתי.

מכונת כביסה משולבת מייבש AEG. יח"צ,
מכונת כביסה משולבת מייבש AEG, דגם LWN7E9612BM מסדרת 7000, המחיר: 4,690 שקל/יח"צ

הבטחות יצרן

מכונת הכביסה משולבת מייבש מסדרה 7000, דגם LWN7E9612BM מציגה מספר חידושים וטכנולוגיות מתקדמות:

טכנולוגיית ProSense - המכונה מודדת בעצמה את כמות ומשקל הכביסה שנכנסת אליה לפני כל הפעלה, על מנת להתאים ולחשב במדויק את כמויות המים והחשמל הנדרשות לאותה פעולה. טכנולוגיה זו מסייעת בחיסכון בצריכת המים והחשמל, במיוחד כשמדובר בהפעלת המכונה עם כמות כביסה קטנה באופן יחסי לקיבולת.

טכנולוגיית DualSense - מדובר ב-Dual Technology for sensitive care, טכנולוגיה שמתאימה את הטמפרטורה ותנועת התוף לבדים השונים, לשמירה על מראה מיטבי של הבגדים. תנועה וטמפרטורה מבוקרת בכל תכנית תבטיח שכל בגד, מאריג עדין ועד מעיל, מכובס ומתייבש ביעילות ובזהירות. כך גם תכניות הייבוש שמותאמות לתכנית ההפעלה שנבחרה.

תוף Protex - העיצוב החדשני של התוף, מבטיח טיפול עדין בבגדים.

פונקציית Time Saver - יועדת לכביסה מהירה. ניתן לקצר את זמן מחזור הכביסה בשיעור של עד 60%, לכביסה מהירה. מתאים לבגדים עם לכלוך קל או כאלו שאתם צריכים ללבוש ממש בקרוב.

תכנית ProSteam לניקוי יבש - ישנה אפשרות להפעיל תכנית לניקוי יבש וריענון באמצעות אדים. תכנית זו מפחיתה קמטים ומשמשת כתחליף ראוי לניקוי יבש ללא שימוש בחומרים.

תכנית SoftPlus - חומרי הניקוי מתערבבים יחד לפני תחילת הפעולה, כך מובטח שכל סיב בבד יקבל פיזור מדויק ונכון של חומרים. באמצעות התכנית, מרכך הכביסה יגיע לכל חלק באריג להשגת תחושה רכה, משיית וחלקה יותר.

טיפול עדין בבגדים - המכונה קיבלה את הסמכת Blue Woolmark היוקרתית, המוענקת לאחר בדיקה מעמיקה כאות לטיפול עדין, איכותי ומעמיק בבגדי צמר הזהה לכביסת יד.

תכניות כביסה - 40-60 ECO, כותנה, סינתטי, עדינים, צמר/משי ידנית, בגדי חוץ, אנטי אלרגיה.

תכנית לכביסה מהירה - כביסה וייבוש ב- 60 דקות לקיבולת של 1 ק"ג - לשטיפה וייבוש בקיטור.

אפשרויות נוספות - קביעת רמת ייבוש, קביעת זמן ייבוש, טיפול אינטנסיבי בכתמים לפני הכביסה, בחירת טמפרטורה, סחיטה/ריקון, הפעלה מושהית עד 20 שעות.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

מכונת כביסה AEG בשילוב מייבש

מפרט טכני

לוח בקרה ProSense עם פאנל בקרה שחור בשילוב כסף ותצוגת LCD דיגיטלית רחבה

מערכת Total AquaControl עם מד זרימה Flow meter לחיסכון מירבי במים

דלת זכוכית XXL בעיצוב טורבינה עם פתח הטענה ענק 34 ס"מ ופתיחה ארגונומית

קיבולת כביסה עד 9 ק"ג, קיבולת ייבוש עד 6 ק"ג - סחיטה עד 1600 סל"ד

מנוע אינוורטר ÖKOInverter עם מגנט קבוע

דירוג אנרגטי - לפי תקן חדש: כביסה A, ייבוש D

נעילת ילדים

מידות בס"מ: עומק כולל/עומק: 63/66 ס"מ | רוחב: 60 ס"מ | גובה: 85 ס"מ

סרטון הדרכה מקיף בעברית למכונת הכביסה משולבת מייבש של AEG

מהלך הבדיקה

כשמדובר במטלות הבית ובעיקרן הטיפול בכביסה, אני רצה לנסות כל הבטחה שמוצעת בשם החדשנות והקדמה. תכל'ס, לא מובן לי איך בשנת 2024 כשהטכנולוגיות המתקדמות מסוגלות לייצר רובוטים מכל סוג, טרם הומצא המכשיר המהפכני שיוריד מאיתנו את העומס וההתעסקות שכרוכים בטיפול בכביסה של כל בני הבית.

משפחה ממוצעת עם זוג הורים ושניים-שלושה ילדים, מייצרת כביסות מלוכלכות בכמות מסחרית ובכלבית ממוצע בישראל פזורות גיגיות, סלי כביסה, מגהץ + קרש, הרים של כביסות מלוכלכות שמחכות לכביסה ונקיות שמחכות לקיפול. תוהו ובוהו ממש.

אני מודה שהגעתי סקפטית, כמו לכל בדיקה שמבטיחה יעילות ברמה גבוהה, כזו שעוד לא הכרתי. אומנם בישראל ישנה תפיסה ששילוב בין מכונות הוא פחות טוב אבל באירופה למשל, מכונות משולבות כמו אלו, תופסת נתח מכובד של כ-40% מהשוק - אולי האירופאים יודעים משהו שאנחנו עוד לא?

הבדיקה שעשיתי למכונת הכביסה משולבת מייבש, דגם LWN7E9612BM מסדרת 7000, של AEG האירה את התקווה שאנחנו עוד מעט, ממש בקרוב, נוכל לפנות זמן שהקדשנו לאחזקת הבית, לטובת דברים חשובים יותר, בין אם זה זמן איכות עם המשפחה והאהובים ובין אם לעבודה או חלילה, למנוחה :)

החדשנות העיקרית שמציגה המכונה שבדקתי, מתמקדת בעיני בחסכון בזמן. מעבר לחיסכון בצריכת החשמל והמים שמובטחת ע"י היצרן וקצת קשה לבחון, אני מכריזה בביטחון מלא ומתוך ניסיון אמיתי שהכביסות החודש הצריכו ממני הרבה פחות התעסקות, פחות סרבול ופחות תסכול ששכחתי להעביר את הבגדים הרטובים מהמכונה למייבש (לוקח להם 5-6 שעות להסריח במצב הזה ולהצריך הפעלה מחדש - כבר הפסקתי לספור כמה פעמים זה קרה לי.

התכנית שניסיתי בלי סוף היא התכנית הקצרה שמבטיחה כביסה נקייה ויבשה בתוך שעה - וזה עובד מעולה! חוץ ממגבות ופוטרים עבים במיוחד, כל סוגי הכביסה האחרים, נכנסו אצלי במשקל קל (עד 6 ק"ג) ויצאו אחרי שעה, נקיים ויבשים.

לעיתים, רמת הייבוש לא הספיקה והפעלתי עוד זמן ייבוש קצר או לחילופין תליתי למשל שעה לייבוש ברחבי הבית - ודווקא במקרים האלו, הכביסה יצאה ריחנית מתמיד.

זיהיתי שבהפעלת מכונות במשקל נמוך מהקיבולת המקסימלית (9 ק"ג) נהנים מכמה יתרונות: הררי הכביסה בבית כמעט ולא מורגשים, הבגדים יוצאים פחות מקומטים ויותר ריחניים, משך הפעולה מתקצר ועוצמת הרעש של המכונה בזמן פעולה, נמוכה יותר.

הדגם החדש שבדקתי מאפשר פונקציות נוספות שהופכות את הטיפול בכביסה ליעיל ונוח יותר: ניתן להפעיל את המכונה רק כמכונת כביסה, רק כמייבש כביסה או תכנית משולבת.

ניתן לבצע תוספת שטיפה, לקבוע את רמת הייבוש, להחליט על זמן הייבוש הרצוי, ישנה תכנית לטיפול אינטנסיבי בכתמים לפני הכביסה (ניסיתי ועבד מעולה) וגם כאלו שיש בכל יתר מכונות הכביסה המתקדמות כמו: בחירת הטמפרטורה הרצויה מתוך טווח מתוכנת, סחיטה/ריקון, הפעלה מושהית (במקרה הזה עד 20 שעות), קיצור זמן התכנית הנבחרת ועוד.

מכונת כביסה משולבת מייבש AEG. יח"צ,
הדירוג האנרגטי של מכונת הכביסה משולבת מייבש, AEG/יח"צ

לסיכום הבדיקה

פעולה משולבת במכונה שבדקתי נמשכת בין 6-8 שעות, כלומר היא מתאימה במיוחד למי שמפעיל מכונה בבוקר לפני היציאה לעבודה וחוזר לכביסה נקייה ויבשה בסוף היום. אפשרות נוספת היא להפעיל מכונה בלילה, ולהתעורר לכביסה נקייה ויבשה בבוקר. זה נכון, יעיל ומתאים לאנשים מסוימים שאלו השעות שלהם.

במקרה אחרים, משך הפעולה הארך הנ"ל לכל מכונה, הוא ארוך מידי עד בלתי אפשרי. עבור משפחות של הורים עובדים עם ילדים קטנים למשל, שהטיפול בענייני הבית מתרחש בשעות אחה"צ, תוך כדי מחויבויות אחרות כמו להסיע ילדים לחוגים, לשבת איתם על שיעורים, להכין ארוחת ערב, לעשות כלים, לקלח אותם לפני שינה ואולי גם להוריד את הכלב... התכנית הקצרה תאפשר להם לסיים יותר מכונות בפחות זמן (לא כולל בגדים מלוכלכים במיוחד).

במקרה שלי, אני חייבת לציין שהפכתי את התכנית הקצרה לכביסה + ייבוש בתוך שעה, לתכנית הבית היא המועדפת עליי במיוחד. היעילות והחיסכון בזמן לצד הפחתה במאמץ ובזמינות שלי לטפל בכביסה - שווים לי המון. יוצא שאני מצליחה להפעיל מכונה בבוקר ועד שאני מסיימת להתארגן ויוצאת מהבית, היא כבר יבשה ונקייה בארון, או לחילופין, אני מצליחה להפעיל אפילו 2 מכונות אחה"צ, אחת אחרי השנייה ולהכניס את הבגדים יבשים ונקיים לארון עוד פני שהתיישבתי אחרי מקלחת לראות את חדשות הערב.

אני מזכירה שוב שהתכנית הקצרה שהתמכרתי אליה, פחות מתאימה לכיבוס מגבות בגלל 2 סיבות:
1. הטמפרטורה של התכנית מאפשרת 30 או 40 מעלות בלבד ויש צורך בעיניי ל-60 או 90 מעלות. 2. רמת הייבוש בתכנית המשולבת לא מספיקה למגבות והן יוצאות לחות באופן שמחייב תוספת זמן ייבוש במכונה המשולבת, במייבש נפרד או ייבוש באוויר הפתוח.

המכונה מדגם LWN7E9612BM מסדרת 7000, של AEG שבדקתי יכולה להיות יתרון גדול לדירות קטנות שאין להם מקום או צורך אמיתי במייבש. היא עושה גם וגם ובאופן יעיל.

אם נתייחס למחיר אז ברשותכם, בואו נעשה הפרדה:

עבור אנשים עסוקים - שמרבית שעות היום אינם נמצאים בבית ואין להם את הזמינות להישאר ליד המכונה כדי להעביר את הכביסה הרטובה למייבש בתום הפעולה - זמן = כסף ולכן, על אף המחיר הלא נמוך שלה, לטווח הארוך היא תשתלם לכם בהחלט. וזה עוד לפני שבדקנו את החיסכון בצריכת החשמל והמים.

לדירות קטנות שאין בהן מקום למייבש - ובמיוחד לדירות של צעירים עם אוריינטציה לקידמה וטכנולוגיה - אין שאלה, היא אומנם יקרה באופן יחסי אך עונה על הציפיות ונותנת מענה כמו שני מכשירים (מייבש כביסה + מכונת כביסה) - מה שיעיל במיוחד בעונה הקרה כשזמן הייבוש על מתלה בבית או חבלי כביסה בחוץ, ארוך במיוחד. שני מכשירים נפרדים, כלומר מכונת כביסה _מייבש כביסה, יעלו יחד בממוצע 20-30 אחוז יותר.

לדירות גדולות יותר עם עד 3 דיירים - אפשר לבחור בה ולוותר על מייבש רק כי אין בו צורך ממשי, כך שהמחיר עדיין משתלם. רק תיקחו בחשבון את המגבות שיצריכו זמן ייבוש ממושך יותר.

לדירות עם למעלה מ-4 דיירים - בעיני היא סוג של מוצר חובה, עם או בלי מייבש נפרד וזאת בגלל כמויות הכביסה שאתם מטפלים בהן ובתקווה שאכן החיסכון בצריכת המים והחשמל יהיה משמעותי ויתקזז עם העלות שלה עם הזמן.

המחיר למכונות הכביסה משולבות מייבש מסדרת 7000 של המותג AEG, ביבוא חברת מיניליין: החל מ-4,690 שקל, להשיג ברשתות החשמל, בחנויות החשמל ובאתרי האינטרנט המורשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully