וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית-עבודה: החברות שיוזמות ותומכות ביחסים המשפחתיים של העובדים

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 9:50

לקראת יום המשפחה, בדקנו כיצד מתמודדים עובדים עם המאבק הנצחי לקיים איזון תקים בין בית לעבודה, במיוחד בעת משברים, כמו לאחרונה, כשאלפים נקראו למילואים. חברות רבות במשק מבינות את החשיבות הניהול התקין של חיי משפחה לצד ניהול הקריירה והן מציעות מעטפת של תמיכה

משפחה צופה בהרצאה בזום. ShutterStock
הכל נשאר במשפחה: חברות שטובות למשפחות העובדים/ShutterStock

חברות רבות במשק הישראלי, השכילו להבין כי המאבק התמידי שמתנהל בקרב העובדים, בינם לבין עצמם, בין הבית לעבודה ושילוב חיי המשפחה לצד ניהול הקריירה - מצריך תמיכה.

לא מעט חברות, במיוחד לאור המלחמה ומשברים קודמים כמו הקורונה, מעניקות כיום כלים לעובדים להתמודדות מיטבית עם האתגרים העומדים בפניהם.

במיוחד בצל המלחמה, כשהורה אחד נותר בבית עם המעמסה הגדולה של הניהול, האחזקה והטיפול בילדים במקביל לתפקוד שגרתי בעבודה, ישנה משמעות כפולה ומכופלת לתמיכה להבנה והתמיכה שיעניק מקום העבודה.

לקראת יום המשפחה שיתקיים בעוד יומיים (9.2), דיברנו עם מספר חברות שסיפרו על השירותים, הפעילויות וההטבות שהן מגישות לעובדיהן במטרה לסייע להם לשמור על איזון בית-עבודה בריא.

עובדי סאפיינס.. באדיבות סאפיינס,
עובדי סאפיינס/באדיבות סאפיינס

בשנה החולפת, סאפיינס מילאה את לוח השנה של העובדים ובני משפחותיהם באירועים כמו פעילויות לילדים בחופשות ובחגים, טיולים לכל הגילאים וערב רומנטי מיוחד לזוגות ביום האהבה.

החברה מציינת יחד עם העובדים ובני משפחותיהם את הרגעים המיוחדים בחייהם, ולרגל חתונה, לידה או בר/בת מצווה יש תמיד מתנה מיוחדת המחכה למשפחה. גם בימים לא שגרתיים, כמו בתקופה האחרונה, סאפיינס דואגת לרווחת הנפשית והפיזית של עובדיה ובני ביתם.

התכנון והחשיבה על הפעילויות נעשה בשיתוף העובדים, כפי שאומרת ליאורה חודס, מנהלת משאבי האנוש של סאפיינס בישראל: "אנחנו מאמינים ורואים שהקשרים החזקים בתוך קהילת סאפיינס הם המפתח להצלחת החברה. משפחות העובדים הן חלק בלתי נפרד מהצלחה זו, ולכן חשוב לנו להשקיע ולתת להם ערך מוסף דרך הפעילויות שלנו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פעילות עם ילדים סיילספורס. עידן כנפי,
פעילות עם ילדים סיילספורס/עידן כנפי

תמיכה בטיפולי פוריות, אימוץ ופונדקאות

סיילספורס, החברה המובילה בטכנולוגיית CRM, מעניקה חשיבות רבה למשפחה ולאיזון בית-עבודה. לכן, משקיעה המון משאבים ברווחת העובדים שלה ומשפחותיהם וחשוב לה לתת לעובדים כלים והטבות אשר יעזרו להם לקיים חיי משפחה מאוזנים ואף לתמוך בהם בתהליך הקמת משפחה. החברה הקימה קהילת הורים ייחודית תחת השם Bubbles אשר מקיימת פעילויות, סדנאות, והרצאות שונות הקשורים לחיי משפחה.

לעובדים המעוניינים להקים משפחה, סיילספורס נותנת מענק של 133,500 ש"ח לטובת טיפולי פוריות/אימוץ/פונדקאות כהטבה לעובדים. כמו כן, לאחר הלידה המטפל העיקרי יקבל 6 חודשי חופשת הורות בתשלום, והמטפל המשני יקבל 3 חודשי חופשה בתשלום ולאחר חופשת ההורות, ההורים יכולים לחזור בצורה הדרגתית לעבודה, לשבוע מקוצר של 4 ימים.

מעבר לכך, החברה נותנת מענק חודשי על סך 450 ש"ח לטובת העובד והמשפחה, בעזרתו יכולים ליהנות ממגוון רחב של פעילויות כמו מסאג'ים, רפלקסולוגיה, דיקור סיני, שיעורי נגינה, תזונאית ועוד וגם מציעה תמיכה נפשית ממיטב המומחים בארץ דרך פלטפורמת LYRA ומסבסדת 10 פגישות עם פסיכולוגים ומטפלים שונים.

לאורך כל השנה סיילספורס מציעה מגוון של פעילויות לעובדי החברה ולמשפחות שלהם, כמו: ימי התנדבות ותרומה לקהילה ביחד עם הילדים (יום אימוץ חיות, שיפוץ ונטיעות), ימי כיף עונתיים (ספארי, לונה פארק, פארקי מים), הפעלות מקוונות לילדים (בישול, יצירה, יוגה), אירועים בחופש הגדול ועוד.

נילי גור דירקטורית בכירה למיתוג מעסיק בסיילספורס ישראל: "סיילספורס משקיעה המון משאבים ברווחת העובדים שלה מתוך ראייה רחבה של כל הצרכים שלהם, ודואגת לתמוך בהם בכל שלב בחיים. עובד שמרגיש שרואים אותו ומבינים את הצרכים המשתנים שלו, מעבר לשעות העבודה בעולם דינאמי, הוא עובד שיהיה מסור ויעיל יותר. בשנה האחרונה הקמנו את קהילת ההורים כדי לתת מעטפת רחבה יותר להורים שבין עובדינו כדי להעניק להם טיפים, סדנאות ועזרה בהורות המורכבת".

קרן רפאל. אוראל כהן,
קרן רפאל, People and Places Leader at Intuit Israel/אוראל כהן

דאגה הולסטית לעובדים ובני המשפחה

מתוך אמונה בחשיבות הבריאות הנפשית של העובדים ומשפחותיהם כערך עליון, באינטואיט יצרו את תכנית Well Being For Life שנועדה לקדם רווחה אישית ומשפחתית, באופן שמותאם לכל עובד ועובדת ולצרכיהם המגוונים, במסגרתה ניתן מענק של אלפי שקלים עבור כל צורך רווחתי - החל מנעלי ריצה, דרך שעון דופק, מנוי לחדר כושר ועד טיפולים אלטרנטיביים ושיעורים פרטיים לילדים.

עם תחילת המלחמה תקציב זה הוכפל וכלל גם שירותי בייביסיטר, הוצאות ושירותים הקשורים לרווחתם של העובדים ובני משפחתם בתקופה זו. בנוסף, אינטואיט מעודדת את העובדים להשתמש בהטבת התמיכה הפסיכולוגית, שמעניקה 12 טיפולים על חשבון החברה לעובדים ובני משפחותיהם, ובעקבות המלחמה אף הורחבה את כמות הטיפולים ואנשי המקצוע בהם ניתן להיעזר. כל העובדים ובני משפחתם גם מנויים לשירות "רופא עד הבית" ובדיקות שונות עד הבית, וייעוץ רפואי טלפוני 24/7, והם גם זכאים לעד חודש של חופשה בתשלום לטובת תמיכה בבן משפחה שזקוק לכך; הורה שזקוק לתמיכה, ילד או בן/בת זוג.

קרן רפאל, People and Places Leader at Intuit Israel: "העולם ההיברידי ביטל את ההבחנה המסורתית שהיתה קיימת בין הבית לעבודה. היום אנחנו עובדים מהבית ומה שקורה בבית משפיע עלינו גם בעבודה - שני העולמות שזורים זה בזה. לכן באינטואיט, גם ההטבות שלנו משקפות זאת, חשוב לנו להסתכל על העובדים וצרכיהם באופן הוליסטי, ודאגה לרווחת העובד ובריאותו משמעה גם דאגה לרווחת לבני משפחתו ובריאותם. עובד או עובדת שילדיהם זקוקים לטיפול פסיכולוגי בשל חרדה, או אב שזקוק לגמישות כי בת הזוג שלו במילואים, ומקבל מאיתנו ימי חופש ללא הגבלה, או אמא שבן זוגה במילואים ומקבלת תקציב סיבוס כפול כדי להקל עליה - כל אלו משקפים בסופו של דבר לעובדות ולעובדים שאכפת לנו מהם, כי אכפת לנו גם מהמשפחות שלהם, וזה מחבר גם את המשפחות אלינו כארגון".

אלה שלף אהרוני at&t. נדב קרלינסקי,
אלה שלף אהרוני at&t/נדב קרלינסקי

קרן כספית לתמיכה בנפגעים

מרכז המחקר והפיתוח Israel AT&T תומך לאורך כל השנה בעובדות ועובדי החברה ומלווה אותם בכל תחומי החיים. AT&T מעניקה חופשת לידה למשך 11 שבועות לגברים ונשים בתשלום מלא. מבין המגויסים, נשים וגברים, שהוענקה להם חופשת לידה במהלך 2023, החברה האריכה את זמן המימוש לשנתיים, במקום שנה, מיום לידת ילדם.

כמו כן, המרכז מאפשר ליווי פסיכולוגי שוטף לאלו הזקוקים לכך ובקיץ ובחגים מתקיימות מדי שנה קייטנות לילדי העובדים. במהלך המלחמה, המרכז תומך ומלווה את כל המגויסות והמגויסים שלו וכן את מי שבני משפחתם מגויסים.

"עם פרוץ המלחמה, עשרות עובדות ועובדים שלנו גויסו ומשפחות רבות של עובדינו הפכו למשפחות של מגויסים, עם בן/בת זוג מגויס ו/או ילד או ילדה. הכל קרה מהר, תוך כדי שכולנו נמצאים באופן טבעי בהלם מוחלט ובקושי מכילים את האסון", מספרת אלה שלף-אהרוני, סמנכ"לית משאבי האנוש במרכז המחקר והפיתוח הישראלי של חברת הטכנולוגיה AT&T. "עם כל הקושי, העובדות והעובדים שלנו המשיכו לעבוד ללא הפסקה, והעברנו מסר חזק ש- Israeli High-Tech Delivers No matter what.

לקולגות ולמנהלים שלנו בחו"ל, והכל בזכות שיתוף הפעולה מעורר ההשראה של עובדות ועובדי המרכז. מצידנו, אנחנו מספקים תמיכה לכל מי שזקוק לכך, אם זה בשירות תמיכה נפשי דיסקרטי המנוהל ע"י פסיכולוגים, קרן כספית ייעודית לתמיכה בעובדות ועובדים אשר הם ומשפחתם נפגעו מהמלחמה ומיפוי סטטוס מדויק של צרכיהם".

שלף-אהרוני הוסיפה כי "לדעתי, המרכיב החשוב ביותר הוא התקשורת, במיוחד בתקופה ארוכה זו של שגרת חירום. אנחנו מקיימים קשר צמוד ויומיומי עם כל עובדת ועובד, מתקשרים להנהלה הגלובלית את המתרחש בישראל ומודים מאוד על כך שיש לארגון הזה הנהלה שחשובה לה מאוד רווחת עובדיה ועובדותיה ובטיחותם האישית".

חופשת התרעננות מאינטל

אינטל ישראל נחשבת למקום המקפיד על איזון בין בית ומשפחה לצד ההתפתחות המקצועית. באינטל חושבים על כל צרכי המשפחה של העובדים ובהתאם לכך, מציעים סל הטבות ותוכניות מגוון ומותאם המשתלב בכל שלבי החיים של המשפחה.

למשל, בגזרת הבריאות, אינטל מכסה ביטוח בריאות מקיף לעובדים ולבן/בת הזוג והילדים, מציעה שירות מיוחד המכסה גם טיפולים רגשיים ואלטרנטיביים במחירים מסובסדים, מציעה החזרים לטיפולים פסיכולוגים והחזרי הוצאות לבדיקות סקר, מקיימת הרצאות וסדנאות במגוון תכנים המסייעים לעובדים ולבני משפחותיהם, להתמודד ולעבור תקופות מאתגרות ועוד.

באשר להתרחבות המשפחה, אינטל מציעה מענקי פונדקאות לזכאים, וגם מאפשרת להאריך את חופשת הלידה בתשלום כך שתסתכם ב-20 שבועות בתשלום (תוספת 4 שבועות בתשלום למטפל העיקרי ובשבועיים נוספים למטפל המשני). הטבה ייחודית לאינטל היא חופשת התרעננות בת כחודש לאחר 7 שנות עבודה, הזדמנות לפאוזה ארוכה שעובדים רבים מנצלים לטיול ארוך מסביב לעולם.

אינטל מציעה מגוון הטבות לבני המשפחה של העובדים גם דרך מועדון עובדים ייחודי, המשמש כמועדון הטבות/ צרכנות ארגוני לעובדי אינטל בלבד. במועדון ניתן למצוא מוצרים שונים, אטרקציות, בילויים ועוד' במחירים מיוחדים עבור עובדי.ות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully