וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נוסק לרמה של 120 ין לדולר לקראת פקיעת האולטימטום

רונן סרברניק

19.3.2003 / 21:22

מול היורו מתחזק הדולר ב-0.7% לשער של 1.0563 דולר ליורו; סופות חול אשר מתחוללות בדרום עיראק עלולות לעכב את היציאה למתקפה



הדולר ממשיך להתחזק עם התקרבות שעת ה"ש" בעיראק. כ-6 שעות לפני פקיעת האולטימטום חשים המשקיעים כי המלחמה בעיראק תסתיים במהירות ועל כן ממשיך הדולר להתחזק מול היורו והין.



הדולר מתחזק ב-1.2% מול הין לשער של 120 ין לדולר, רמה אשר לא נרשמה מול הין מאז דצמבר 2002. מול היורו מתחזק הדולר ב-0.7% לשער של 1.0563 דולר ליורו, לעומת 1.0636 דולר ליורו אתמול.



לפני מספר שעות התקדמו שיירות של חיילים, נגמ"שים, טנקים ומשאיות לקווי העמדות הקדמיים בכוויית, לקראת הפריצה לתוך עיראק. סופות חול אשר מתחוללות במדבר הכווייתי ובדרום עיראק עלולות לעכב את היציאה למתקפה.



בתוך כך, סעודיה ובחריין הציעו היום לסדאם חוסיין לגלות לאחת המדינות - בניסיון אחרון למנוע מלחמה. עד כה סירבה סעודיה להעניק מקלט לסדאם בטענה ש"העניקה מקלט למספיק אנשים, בהם נשיא פקיסטן לשעבר נוואז שריף ולנשיא אוגנדה לשעבר, אידי אמין".



הפרלמנט העיראקי התכנס היום לדון באולטימטום שהציב הנשיא בוש לסדאם חוסיין ולבניו, בו דרש מהם לעזוב את המדינה. אתמול כבר דחתה עיראק באופן רשמי את האולטימטום. בתום הדיון היום אמר יו"ר הפרלמנט, סעדון חמדי, כי "זה לא מתקבל על הדעת שסדאם יציית לאולטימטום האמריקאי ויברח מארצו". מחוקקי בית הנבחרים שיגרו מכתב לסדאם והתחייבו להגן על עיראק בחייהם. "אנו מתחייבים בפניך", נאמר במכתב, "כי נלך בדרך הגבורה ונמות מות קדושים כדי להגן על עיראק".

אין שינוי במדיניות המוניטרית



הבנק הפדרלי הודיע אמש בשעות הערב כי הוא מותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי ברמה של 1.25%, אך נמנע מלהעריך את הסכנות העומדות בפני הכלכלה האמריקאית בשל חוסר הוודאות הגיאופוליטית. ראשי הבנק רמזו בהחלטתם כי הם עשויים להוריד את הריבית בכל עת בתגובה לאירועים פוליטיים או כלכליים שיכפו עליהם לעשות זאת. לדבריהם, אין באפשרותם להעריך נכונה את הסכנות הנוכחיות בשל "חוסר ודאות רב המערפל את המצב הגיאופוליטי בטווח הקרוב". ההודעה לא הפתיעה את השווקים שציפו כי כך ינהג הבנק, והמסחר בדולר כמעט שלא הושפע ממנה.



במלחמת המפרץ הראשונה סבל הדולר מנסיגה לאחר המתקפה. ב-17 בינואר 1991, ביום שבו ארה"ב ובעלות הברית החלו לתקוף את עיראק מהאוויר, נפל הדולר ב-2.9% ביחס לין והשלים ירידה של 4% בשלושה שבועות. מחיר הנפט צנח בעשרות אחוזים בימים הראשונים לפלישת ארה"ב לעיראק ב-1991.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully