וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ממליץ לאזרחי ישראל לשאת ערכות מגן

עמוס הראל

20.3.2003 / 2:12

הציבור מתבקש לתרגל את חבישת המסיכות; מופז: 12 אלף חיילי מילואים גויסו; מחר יתקיימו לימודים בבתיה"ס



מאת עמוס הראל, גדעון אלון, ראלי סער ושירות "הארץ"



פיקוד העורף בצה"ל המליץ הערב (רביעי) לאזרחי ישראל לפתוח את ערכות המגן, ולתרגל את חבישת המסיכות. האזרחים מתבקשים לשאת את הערכות בהישג יד. לפרסום ההנחיות קדמה מבוכה שאפיינה גם את מתן הההנחיות במימים האחרונים. ב-20:30 דיווח ערוץ 2 על הוראה שיצאה מפיקוד העורף וקיבלה את אישור שר הביטחון. דקות אחדות אחר כך פורסם בערוץ 10 כי אלוף פיקוד העורף מכחיש את הדיווח. רק לקראת 21:00 הסתיים הבלבול כשיצאה הודעה מסודרת מדובר צה"ל.



ההמלצה שפורסמה הערב מצטרפת להמלצה שפורסמה ביום שלישי, להכין את החדרים האטומים ואת המרחבים המוגנים. רשימת הציוד המומלץ לחדר האטום כוללת ניילון וסרטי הדבקה, מלאי מזון בכלים אטומים מפח או מזכוכית או באריזות הרמטיות, לפחות ליטר מים אחד לכל אחד מבני המשפחה בבקבוק אטום, תאורת חירום או פנס המופעל על ידי סוללות, סוללות רזרוויות, טרנזיסטור הפועל על סוללות, מאוורר וכן תיקים אישיים לבני הבית, למקרה של צורך בפינוי.



ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר בישיבת הממשלה הבוקר, כי ישראל אינה מעורבת במלחמה בעיראק, והסכנה לפגיעה בישראל נמוכה. הוא קרא לציבור להמשיך בחיי שגרה, ואמר כי ישראל ערוכה לכל תרחיש.



שר הביטחון, שאול מופז, אמר כי ישראל גייסה 12 אלף אנשי מילואים כחלק מההיערכות למלחמה. חלק מהכוחות גייסו לצורך ההיערכות המיוחדת בגבול הצפון. עם זאת, העריכו גורמי הביטחון כי סדאם חוסיין לא יתקוף את ישראל משום שברצונו לשמור על האהדה הבינלאומית, שלה זכה בעיקר במדינות אירופה. האלוף זאבי סבור שהסיכוי שעיראק תצליח לשגר טילי סקאד לעבר ישראל ממערב עיראק הוא נמוך ביותר.



שרת החינוך לימור לבנת שבה ואישרה הערב, כי הלימודים בבתי הספר יתקיימו מחר כסדרם. ההחלטה בעניין התקבלה ביום שלישי, בהתייעצות ביטחונית מצומצמת בהשתתפות ראש הממשלה, שר הביטחון וראשי מערכת הביטחון והמודיעין. בישיבה גם הוחלט להאריך עד יום ראשון את הסגר הכללי בשטחים.



משרד החינוך החל להפעיל קו פתוח במחוזות השונים, ואלה מספרי הטלפון שלו:



מחוז הצפון - 6500184-04
מחוז חיפה - 8632600-04
מחוז מרכז - 6896699-03
מחוז ת"א - 6896788-03
מחוז ירושלים - 5601801-02
מחוז דרום - 6231281-08



השתתף בהכנת הידיעה: אלוף בן


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully