וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנער ששיפץ עם אביו טנדר סוסיתא הפך למשקיע בתחבורת העתיד

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 11:13

קרן מוביליון משקיעה בסטאראפים מתחום התחבורה החכמה, מרכב חשמלי דרך אפליקציות ועד רחפנים: "2024 היא שנת אתגר לגיוסי הון, אך השחקניות הבינלאומיות ממשיכות לחפש פתרונות, ובמיוחד כאלה שהן יכולות להטמיע כבר היום". פינת המשקיעים

זיהום אוויר בכבישים וההיערכות למעבר לכלי רכב חשמליים/מבקר המדינה

פקקים, תאונות, עומס על תשתיות, זיהום אוויר ואובדן שעות, הם רק חלק מבעיות התחבורה עימן מתמודדות מדינות ויצרני כלי רכב, שיט ואוויר מרחבי העולם, העולות למשק העולמי עשרות מיליארדי דולרים בשנה.

הפתרונות מגיעים בדמות שוק "התחבורה החכמה", שעל פי אתר Statista עמד גלובאלית על כ-120 מיליארד דולר בשנת 2023, ועל פי חברת מחקרי השוק Precedence Research צפוי לעמוד על כ-381 מיליארד דולר עד שנת 2032 - עלייה של כ-13.3% בשנה.

תחבורה חכמה מאגת תחתיה כל דבר שנועד לשפר ולייעל נושאים הקשורים בתחבורה ובין היתר כוללת רכב חשמלי, דלק חליפי, רחפנים, אפליקציות המייעלות את השימוש בתחבורה, אפשרויות אנרגיה וקיימות וכו'.

שוק שירותי התחבורה העולמי, בו פועלת התחבורה החכמה, עמד על כ-7.31 טריליון דולר בשנת 2022 וכניסת הרכבים החשמליים ושאר אפשרויות ההנעה צפויים להגדילו.

על פי הדו"ח האחרון של חברת הייעוץ הבינלאומית 'מקינזי' לנושא, לדוגמה, תחום הרכבים החשמליים בצפון אמריקה לבדה צפוי לגדול במאות אחוזים עד לסוף העשור, ולהגיע למכירות של כ-40 מיליון רכבים בשנה.

חדשנות רבה בתחום מגיעה מישראל, ולאור חזרת עיני המשקיעים לביצת ה-Tech המקומית, וואלה! כסף ממשיך להציג לכם את בעלי המאה. והפעם - קרן מוביליון הישראלית, המובילה גיוסים בסטארטאפים מתחום התחבורה החכמה.

צוות קרן מוביליון. שרון לוין,
צוות קרן מוביליון/שרון לוין

מנהל הקרן: אבי פלדמן, מייסד ושותף מנהל

מתי החלה לפעול: 2020

מיקום משרדי הקרן: ראש העין

שווי נכסים מנוהל: כ-20 מיליון דולר. הקרן נמצאת כיום במהלך גיוס כ-100 מיליון דולר לקרן שנייה.

סוג ואופי המשקיעים בקרן: Nexus Automotive, Mitsubishi Corp, Borg Warner, Phinia, ותאגידים מעולמות הרכב, מפעילות ציי רכב מישראל, אסיה ואמריקה הלטינית, ויצרניות חלקי רכבים (Tier1).

תחומי השקעה: תחבורה חכמה, Sustainable Mobility, תחבורה בערים חכמות, אנרגיה, לוגיסטיקה, ביטוח ופינטק לעולם הרכב, ורחפנים.

שלב החברות בהן משקיעה: SEED, A.

טווח הצ'ק הממוצע: 250 אלף דולר עד 1.5 מיליון דולר (עם סיום הגיוס הנוכחי בכוונת הקרן להרחיב את הטווח).

כמות השקעות הקרן עד כה: כ-12 חברות, מהן 9 ישראליות ו-3 זרות.

בין החברות בהן השקיעה: RideVision, Click-ins, Carteav, Capow, Clearly, Algolion, Silib.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עמדת טעינה לרכב חשמלי. ShutterStock
עמדת טעינה לרכב חשמלי/ShutterStock

תחזית הקרן לשנת 2024: "המצב הביטחוני, אשר נוסף על תנאי סביבת השקעות שקדמו לכך במהלך שנת 2023, הופכים את 2024 כשנת אתגר לגיוסי הון עבור ההייטק המקומי. המפתח לצליחת התקופה המאתגרת הזו, לראייתנו, הוא דרך הוכחת ערך מיידית בשווקי המטרה.

"בהסתכלות נקודתית על תחומי האוטו-טק והמוביליטי, ניכר כי השחקניות הבינלאומיות, בין אם הן בצד הייצור של כלי רכב ובין אם הן בצד ההפעלה של ציי רכב ומתן שירותים, ממשיכות לחפש פתרונות בעלי ערך מוחשי לבעיות אמיתיות, ובמיוחד כאלו שהן יכולות להטמיע כבר היום.

"אנו סבורים כי חברות הזנק המביאות פתרונות העומדים בקריטריונים האלו, ובמיוחד אלו שישכילו לפתח את שיתופי הפעולה עם השחקניות הבינ"ל המובילות במטרה ליצור ערוצי שיווק, הפצה ומכירות בשווקי היעד, יצליחו גם לגייס השקעות ולהתקדם.

"לצד זאת, יש לציין כי לאור האתגרים הצפויים לחברות הצעירות קיימת ציפייה כי הממשלה תמשיך לפתח מנועי צמיחה למשק באמצעות ייזום מסלולי סיוע ומענקים לתעשיית החדשנות המקומית, ובעיקר לסטרטאפים בשלבים המוקדמים.

"כדי לעשות זאת נכון ויעיל, ראוי שהממשלה תפעל יד ביד עם קרנות ההון סיכון המקומיות כדי למצוא פתרונות מימון לתקופת הביניים של השנה הקרובה".

פקקים בערב חג פסח, מחלף גהה. 5 באפריל 2023. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
פקקים. "ראוי שהממשלה תפעל יד ביד עם קרנות ההון סיכון המקומיות כדי למצוא פתרונות מימון לתקופת הביניים של השנה הקרובה"/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

השותף המנהל, באישי: הקים את המרכז לפיתוח אזורי וחדשנות במשרד התמ"ת (היום משרד הכלכלה) ושימש כמנהלו הראשון של המרכז. קודם לכן שימש כיועץ המשפטי של המדען הראשי, וכסגן בכיר ליועץ המשפטי של המשרד.

לפלדמן תואר LL.M מהאוניברסיטה העברית בירושלים ו-EMPA מאוניברסיטת סירקיוז בניו יורק, וחיבורו לעולם התחבורה מגיע עוד מהזמן בו הוא ואביו שיפצו יחד טנדר סוסיתא, שהפך לרכב הראשון עליו נהג.

הוא מנהל את הקרן יחד עם שותפיו לה: אייל זבידה, בעלים ויו"ר של קבוצת זבידה, גאל אסקריב, מייסד ומנכ"ל נקסוס, וד"ר ענת בונשטיין, לשעבר ראש מינהלת תחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה.

לפני שהקים את מוביליון שימש כמנכ"ל חברת ההשקעות "קפיטל נייצ'ר", המתמקדת בטכנולוגיות בתחומי אנרגיה ירוקה ותחבורה חכמה, ועיקר התמחותו היא בבניית שותפויות השקעה עם חברות בינלאומיות מעולמות האנרגיה והאוטו-מוטיב, והבאתן לפעילות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully