וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי חוסם את החשבון של אונר"א בישראל בשל חשש להעברת כספים לגורמי טרור

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 17:19

שורה של מדינות עצרו את המימון לארגון לאחר שישראל חשפה כי עובדיו היו מעורבים ישירות בפשעי ה-7/10

צה"ל איתר אמצעי לחימה בשק של אונר"א ברצועת עזה/דובר צה"ל

בנק לאומי החליט על חסימת חשבון הבנק של אונר"א בישראל, זאת על רקע חשש כי החשבון ישמש בין היתר להעברת כספים לגורמי טרור או תומכי טרור.

הבנק הודיע היום לסוכנות אונר"א כי הוא חוסם את החשבון המשמש אותה בשל חשש ממשי להעברת כספים לגורמי טרור בעזה, וזאת לאחר מספר התרעות שנשלחו, בנוגע לריבוי העברות שלא מאפשר מעקב אחריהן ואחרי היעד הסופי שאליו מגיעות. בבנק לאומי סירבו להגיב לדברים.

הדבר מגיע לאחר שבחודש שעבר הציגה ישראל מידע לפיו עובדים בסוכנות היו מעורבים באופן פעיל בפשעי ה-7/10.

5 מיליון שקלים שתפס צה״ל מתחילת הכניסה הקרקעית לעזה, הועברו לאגף הכספים במשרד הביטחון ויופקדו בקופת המדינה. אגף דוברות וקשרי ציבור, משרד הביטחון
חלק ממיליוני שקלים שנתפסו בעזה והוחרמו על ידי ישראל/משרד הביטחון, אגף דוברות וקשרי ציבור

לדברי בכיר ישראלי, השב"כ וצה"ל סיפקו את המידע שמצביע על השתתפות של עובדי אונר"א במתקפת 7 באוקטובר ועל שימוש במבנים ובכלי רכב של אונר"א לצורך המתקפה. "זה מידע מבוסס ומוצלב שבגינו ארצות הברית החליטה להשעות את הסיוע לאונר"א", אמר הבכיר.

הרשות הפלסטינית מתחה ביקורת על הקפאת הסיוע, וטענה כי החקירה הפנימית של אונר"א ופיטוריהם של העובדים החשודים מתבססת על "מידע שהגיע מהאויב הציוני".

בעקבות כך הוקפאו כספי הסיוע לאונר"א על ידי שורה של מדינות כאשר בסוף החודש שעבר הצטרפו בריטניה, גרמניה, איטליה, הולנד, שוויץ ופינלנד לארצות הברית, אוסטרליה וקנדה בהשהיית המימון. בסוכנות מסרו כי בעקבות ההאשמות פתחו בחקירה לגבי מספר עובדים וניתקו עימם את הקשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully