וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

‏בעקבות הסנקציות של האמריקאים: פועלים ולאומי יחסמו חשבונות המתנחלים

4.2.2024 / 18:43

לאומי חסם את חשבונו של ינון לוי, הפועלים עתיד לחסום את חשבונותיהם של שלום זיכרמן ועינן טנג'יל: "בנק הפועלים יקיים כל צו משפטי"

בוידאו: מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא הסמוך לרמאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בנק לאומי הודיע לינון לוי, אחד מארבעת הישראלים שעליהם הוטלו סנקציות אמריקניות, ששני חשבונותיו בבנק מוקפאים בשל הסנקציות.

לפי הצו שהוצא נגדו, האמריקאים מאשימים את לוי, שהוביל קבוצת תושבים ממאחז "חוות מיתרים", שתקפו, איימו ושרפו רכוש של פלסטינים ובדואים במקרים שונים.

גם חשבונותיהם של שלום זיכרמן ועינן טנג'יל, שניים נוספים מתוך הארבעה, בבנק הפועלים, יחסמו, ככל הנראה בזמן הקרוב, כיוון שאף גורם בנקאי בישראל, אינו מעוניין להסתבך עם הרשויות האמריקאיות, גם במחיר של פתיחת חזית עם גורמים בימין.

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "בנק הפועלים מכבד את הסנקציות הבינ"ל ויקיים כל צו משפטי. מטעמי סודיות בנקאית, לא נוכל להתייחס למקרים ספציפיים". מבנק לאומי טרם נמסרה תגובה.

דיווח פלסטיני: מתנחלים מציתים בתים רכבים ושדות של פלסטינים כנקמה על הפיגוע בעלי 21 ביוני 2023. TPS
טענות לאלימות מתנחלים בשריפת עצים/TPS

ביום חמישי האחרון פרסם משרד החוץ האמריקני את שמותיהם של ארבעת המתנחלים הישראלים עליהם הוטלו סנקציות במסגרת הצו הנשיאותי עליו חתם הנשיא ג'ו ביידן. על פי הודעת המשרד, ארבעת המתנחלים היו מעורבים בצורה ישירה בהתקפות נגד פלסטינים בגדה המערבית ובפעילות שיטתית שהביאה לעקירה כפויה של קהילות פלסטיניות.

לפי הצו הנשיאותי, נכסים וחשבונות בנק בארצות הברית של ארבעת המתנחלים יוקפאו. יחול איסור לסחור עמם או להעביר להם כספים באמצעות מערכת הבנקאות האמריקנית והם לא יוכלו להיכנס לארצות הברית.

ארבעת המתנחלים הם עינן טנג'יל - משרד החוץ האמריקני טוען כי היה מעורב בהתקפה על חקלאים פלסטינים באמצעות ידוי אבנים ותקיפה באלה. כתוצאה מההתקפה כמה פלסטינים נפצעו; שלום זיכרמן ממאחז מצפה יאיר - משרד החוץ האמריקני טוען כי לפי סרטון וידאו, הוא תקף ופצע פעילים ישראלים בגדה המערבית; דוד חי חסדאי - משרד החוץ האמריקני טוען כי הוא הוביל התפרעות שכללה הצתת רכבים ותקיפת תושבים פלסטינים בכפר חווארה. כתוצאה מההתקפה נהרג פלסטיני; וינון לוי - משרד החוץ האמריקני טוען כי הוא הוביל קבוצה של מתנחלים ממאחז חוות מיתרים בביצוע התקפות על פלסטינים ועל בדואים ואיים עליהם באלימות נוספת אם לא יעזבו את בתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully