וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתונים מעודדים: עלייה בתעסוקת חרדים וערביות

4.2.2024 / 20:46

נתוני הלמ"ס ל-2023 מצביעים על מגמה חיובית ועלייה של מספר אחוזים בשיעור התעסוקה של שתי האוכלוסיות: "מגמת העלייה בתעסוקת גברים חרדים תימשך בגלל יוקר המחיה וחילופי הדורות בשוק העבודה"; בשל המלחמה: ירידה בשיעור העסקת ערבים ברבעון האחרון

בווידאו: עשרות חרדים חוסמים את צומת כיכר השבת בירושלים במחאה על נתחית גופה של צעירה מבית שמש/צילום: אתר רשמי מוטי פרץ

נתונים מעודדים מתפרסמים הבוקר בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: למרות המלחמה, בשנה החולפת חל גידול משמעותי ומתמשך בגברים החרדים ובנשים הערביות שיוצאים ויוצאות לעבוד. 4% יותר גברים החרדים שנכנסים לשוק העבודה (כיום עומד על 58.9%), וגידול של כ-2% בנשים הערביות (כיום עומד על 44.8%).

כאמור, מדובר שתי קבוצות האוכלוסייה שמופיעות באופן קבוע בתחתית הרשימה של המועסקים בישראל - מראות מגמת עלייה מתמשכת גם בסיכום של 2023. אצל גברים ערבים דווקא חלה ירידה של 3% בתעסוקה ברבעון האחרון - זאת בעקבות השפעות המלחמה שפוגעות באופן משמעותי במגזר הערבי.

מדדי התעסוקה הגבוהים אצל נשים חרדיות הן ככל הנראה המשך ישיר של הפתיחות ההולכת וגוברת בחינוך למקצועות השונים וללימודי הליב"ה. כך, רק בחודש שעבר פורסם בוואלה! כי הבנות החרדיות מובילות את הישגי הבנות בישראל במתמטיקה ובקריאה: במתמטיקה - הישגיהן דומים לרמת הבנות הלומדות בחינוך הממלכתי, ובקריאה - הישגיהן גבוהים מהן ב-12 נקודות; במדעים - הישגי הבנות החרדיות גבוהים בתשע נקודות מבנות החינוך הממלכתי-דתי.

מזג אוויר בבני ברק 4 בפברואר 2024. ראובן קסטרו
בני ברק, השבוע. "הדור הצעיר במגזר החרדי נכנס אל שוק העבודה בשיעורים גבוהים משמעותית מהדורות שקדמו לו"/ראובן קסטרו

"הדור הצעיר במגזר החרדי נכנס אל שוק העבודה בשיעורים גבוהים משמעותית מהדורות שקדמו לו. לפני שבוע פרסמנו במחקר "איפה הגבינה?" נתונים שמראים כי קצב עליית התעסוקה בקרב צעירים בגילי 25-34 היה המהיר ביותר - והם היו הכוח העיקרי שהניע את העלייה בשיעור התעסוקה של גברים חרדים בין השנים 2005-2019", הסביר ד"ר איתן רגב, סמנכ"ל מחקר ונתונים של המכון החרדי למחקרי מדיניות.

לדבריו, "המשמעות היא שבשנים הקרובות מגמת העלייה בתעסוקת גברים חרדים תימשך. לא רק בגלל עליית הריבית ויוקר המחיה - אלא גם בגלל חילופי הדורות בשוק העבודה אשר מייצרים באופן מובנה עלייה עקבית לאורך זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully