וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבות לחיילי המילואים: הגנה לחודשיים מפיטורים, 8 ימי היעדרות בתשלום לבני הזוג

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 9:05

הטבות נוספות כוללות צבירת ימי חופש מ-2023 ושיפוי מעסיקים בגין ההפרשות הסוציאליות

חיילי מילואים הצילו שועל שנתקע בחבית בשטח אימונים/צילום: ספיר ארזי

שרי האוצר והעבודה הגיעו להסכמות עם ראש ההסתדרות ויו"ר נשיאות המגזר העסקי בנוגע להטבות נוספות לחיילי המילואים במלחמה.

במסגרת ההסכם, שהובילה ההסתדרות עם נשיאות המגזר העסקי, הוחלט כי בנות או בני הזוג של חיילי מילואים שלהם ילדים עד גיל 14 יקבלו עד 8 ימי היעדרות בתשלום ממקום העבודה. מי ששירת במילואים יותר מ-60 יום יקבל הגנה של חודשיים שבהם לא יהיה ניתן לפטרו אלא באישור מיוחד (לעומת חודש כיום).

עוד הוסכם כי עובדים, אשר לא התאפשר להם לנצל את מלוא ימי החופשה שלהם בשנת 2023 עקב המלחמה, יוכלו לגרור את ימי החופשה הבלתי מנוצלים שצברו לשנת 2024.

החלטה תקדימי נוגעת לשיפוי המעסיקים על התשלום בגין ההפרשות הסוציאליות של העובדים שנמצאים במילואים, דבר אשר היווה נטל לחברות שבהן יש עובדים צעירים רבים שנמצאים במילואים. הוחלט כי המדינה תשפה את המעסיקים ב-20% מגובה שכר העובד, ולשם כך יוקצה סכום של 2.45 מיליארד שקל בתקציב 2024.

ההסכם יחול על התקופה שמהשבעה באוקטובר ועד סוף 2024. הוא יוגש לממונה הראשית על יחסי העבודה עו"ד רבקה ורבנר לצורך רישומו כהסכם קיבוצי כללי, ותוקפו מותנה בהרחבתו בצו הרחבה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר העבודה יואב בן-צור, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי. יח"צ,
החתימה על ההסכם, אתמול/יח"צ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר כי "ההסכם שנחתם היום חשוב למשק הישראלי, למשרתי ומשרתות המילואים הגיבורים והגיבורות שלנו ומשפחותיהם ולחברה הישראלית כולה. ההסכם היום לראשונה מעניק שיפוי של המדינה למעסיקים ומעגן את התנאים הסוציאליים הנדרשים כעת, כך נפרשת רשת ביטחון נוספת למשרתי המילואים ובני משפחותיהם".

שר העבודה יואב בן צור: "גיבשנו את ההסכם הקיבוצי להרחבת תקופת ההגנה למשרתי המילואים מ-30 יום ל-60 יום, מתוך הסכמה והבנה עם משרד האוצר, הסתדרות וארגוני המעסיקים. אני קורא מכאן למעסיקים, תכבדו אותם, תוקירו את אלה שעצרו את שגרת יומם, שעזבו את בני משפחתם מאחור ושנלחמים בחירוף נפש למען נוכל לגדל את ילדנו בשלווה ובשלום".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "החלטנו בהסכם זה להרחיב את מטריית ההגנה בפני פיטורים ולהגדיל את העזרה לבני ובנות זוג שמתמודדים עם ניהול משק בית בזמן שיקיריהם נקראו לדגל".

יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי: "מדובר במהלך היסטורי שנועד להסיר נטל כלכלי משמעותי אשר הוטל שלא בצדק על המעסיקים. ברצוני להודות לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולשר הביטחון יואב גלנט על שיתוף הפעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully