וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזירות כלכליות? תקציב הישיבות לא יקוצץ

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 13:19

הממשלה הצביעה אמש מתחת לרדאר על הסטת 130 מיליון שקל מתקציבי משרדים אחרים ובעיקר משרד החינוך - תקציב המוסדות התורניים יעמוד על כ-1.7 מיליארד שקל ולא ייפגע מהקיצוץ הרוחבי

חסימת רכבו של בצלאל סמוטריץ' בכניסה לערוץ 14/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

היום, במזל טוב, ובאיחור של שלושה שבועות, יונח סוף סוף תקציב המדינה לשנת 2024 יונח על שולחן הכנסת, בדרך לאישורו. בגלל העיכוב המאוד לא אלגנטי, הוא לא יאושר בתאריך היעד, ה-19 בפברואר, שכן עליו לעבור דיונים בוועדת הכספים, שנכון לעכשיו, נותרו לה רק שישה ימי עבודה מלאים, שלא יספיקו כדי להצביע על כל סעיפיו.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', עיכב את הנחת התקציב כדי לקבל את אישור הייעוץ המשפטי לכלול את הכספים הקואליציוניים בתוך התקציב, כדי להפחית את הביקורת עליו וכמו שזה נראה הצליח.

תקציב האברכים נשאר כשהיה, למרות הקיצוץ הרוחבי בגובה 5% שהושת על משרדי הממשלה ועומד על 130 מיליון שקל, 65 מיליון שקל יגיעו מהקיצוץ הרוחבי, והשאר ממשרד החינוך.

תקציב המוסדות התורניים לא יקוצץ ב-2024 ויגיע ליותר מ-1.7 מיליארד שקל. מסתמן כי הקיצוץ יימנע באמצעות הסטה של 130 מיליון שקל מתקציבים אחרים, כולל ממשרד החינוך, לטובת הישיבות והכוללים.

בצלאל סמוטריץ' נואם בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024. חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
סמוטריץ׳. עיכב את הנחת התקציב כדי לקבל את אישור הייעוץ המשפטי לכלול את הכספים הקואליציוניים בתוכו/עיבוד תמונה, חיים גולדברג/פלאש 90

הממשלה הצביעה אתמול על הסעיפים האלה, למרות שלא הופיעו בסדר היום של הישיבה, מתחת לרדאר. ואמנם אין כספים קואליציוניים, אבל אין קיצוץ שנדרש כל כך. כרגע לא ברור מאיפה יגיע המקור התקציבי לסוגיות אזרחיות כמו שיפוי מפונים, לוחמים וחיילי מילואים, קשישים וניצולי שואה.

בתוך כך, שרי הממשלה מנהלים עדיין דיונים על שיעור הקיצוץ הרוחבי, כשהוויכוחים מתנהלים על הסכום ההתחלתי משממנו יתבצע הקיצוץ, האם מתוך התקציב הכולל משכורות והוצאות, או רק מזה שמנותב לעבודה השוטפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully