וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה יקרה: חיילי המילואים הם צעירים משכילים שמרוויחים מעל הממוצע

5.2.2024 / 14:27

נתוני הכלכלן הראשי באוצר מראים כי 90% מחיילי המילואים לוקחים חלק בשוק העבודה, מחציתם בעלי השכלה גבוהה ועובדים בענפים בעלי שכר גבוה המשפיע על התגמול המגיע להם: "נתוני עבר מראים כי שכר חיילי המילואים גבוה בכ-47% מהשכר הממוצע במשק"

בווידאו: לוחמי חטיבת המילואים 14 השתלטו על מוצב פלסטין של ארגון הטרור חמאס/דובר צה"ל

בחודש דצמבר נעדרו מעבודתם 148 אלף עובדים בשל שירות מילואים. נתונים שמפרסם היום אגף הכלכלן הראשי באוצר חושפים את הפרופיל של המילואימניק הממוצע שגויס למלחמה ומגלים כי מדובר בגבר צעיר, משכיל שמרוויח שכר גבוה.

מהנתונים עולה כי 90% מחיילי המילואים מועסקים הנעדרים מעבודתם, כאשר תשעה מתוך עשרה מהמגויסים הם גברים. הגיל הממוצע של המגויסים הוא 33.8, למחציתם אין ילדים, ל-40% מהם ילדים קטנים עד גיל 9, ול-12% ילדים גדולים יותר.

לכמחצית מחיילי המילואים שגויסו יש השכלה גבוהה: 40% אוחזים בתואר אקדמי, 10% בעלי דיפלומה מקצועית ועוד כ-10% הם סטודנטים לתואר אקדמי או תעודה על תיכונית.

נתוני חיילי המילואים. משרד האוצר, צילום מסך
40% אקדמאיים, 10% סטודנטים/צילום מסך, משרד האוצר

כמחצית מחיילי המילואים בדצמבר עבדו בענפים בעלי שכר גבוה - 20% מועסקים בהייטק ו-36% נוספים בתעשייה, בשירותים מקצועיים ובתחומי המידע והתקשורת.

לפי אגף הכלכלן הראשי, מדובר בענפםי שהשכר בהם גבוה ביחס לשאר המשק: "מנתוני המועסקים שנעדרו מעבודתם בשל מילואים בשנת 2019, עבורם יש לנו נתוני שכר, עולה כי שכרם גבוה בכ-47% מהשכר הממוצע במשק, אם כי ייתכן ומאפייני משרתי המילואים בשגרה שונים במידת מה ממאפייניהם בתקופת מלחמה", נמסר ממשרד האוצר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נתוני חיילי המילואים. משרד האוצר, צילום מסך
משקי הבית של חיילי המילואים/צילום מסך, משרד האוצר

מאפיינים אלה של המילואימניקים המגויסים מובילים למסקנה הבלתי נמנעת כי התשלום שהם מקבלים גבוה מהשכר הממוצע במשק, וכי הוצאות המדינה בגין כוח האדם שגויס למלחמה הן גבוהות ביותר, הן בשל כמות המגויסים וזמן המילואים הארוך, והן בשל מאפייני המילואימניקים, עם השכלה ושכר מעל הממוצע, שכמובן משליכים על הפיצוי שםה מקבלים בגין כל יום מילואים, בהתבסס על שכרם הקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully