וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימן להתאוששות כלכלית? עלייה במספר המכרזים לעסקים

בשיתוף יפעת מכרזים

11.2.2024 / 15:32

עולם המכרזים לעסקים פועל בחודשים האחרונים בעצימות גבוהה, דבר המהווה נקודת אור עבור מגזר העסקים הקטנים והבינוניים. מנתוני יפעת מכרזים עולה כי רק בדצמבר האחרון נאספו במאגר החברה מעל 4,000 מכרזים פומביים ו-1,732 פטורים ממכרז

מכרז דיגיטלי. ShutterStock
מכרז דיגיטלי/ShutterStock

מלחמת חרבות ברזל נמשכת מזה כארבעה חודשים והשלכותיה החברתיות, המדיניות והגלובליות עצומות. בשונה מהמישור הביטחוני בו ממשיכות לעמוד בפני מקבלי ההחלטות סוגיות קשות ומורכבות, נראה שבכל הקשור למגזר העסקי יש אור בקצה המנהרה ומאז ההלם הגדול של ה-7 באוקטובר המדינה החלה לחזור אט אט לעצמה והמשק בכללותו ממשיך לפעול כעת כמעט כבימי שגרה.

את הסימנים לכך ניתן לראות בחזרתן ההדרגתית של חברות התעופה הבינלאומיות לישראל ובהתחזקותו של השקל למול הדולר והאירו. אבל יש גם סימן נוסף, זה המגיע מעולם המכרזים לעסקים. כך, מנתוני יפעת מכרזים, החברה המובילה בתחום זה בישראל, עולה כי רק בדצמבר האחרון נאספו במאגר החברה מעל 4,000 מכרזים פומביים ו-1,732 פטורים ממכרז, בעיקר בענפי הבנייה, הייעוץ האדריכלי, החשמל וכוח האדם.

"משמעות נתונים חיוביים אלו היא שהגופים הציבורים והמשרדים הממשלתיים לא רק שלא הפסיקו לעבוד בתקופה האחרונה אלא שאף נוצרו הזדמנויות עסקיות חדשות כמו למשל הצורך בבניית אלפי ממ"דים בצפון ובדרום, פרויקטי שיקום נרחבים, פרויקטי בנייה למגורים במגזר הפרטי והציבורי, פרויקטי שיקום סביבתי ועוד", מציינת דיאנה לברן, מנכ"לית יפעת מכרזים. "למעשה בכל תקופה פחות טובה במדינה, ויש לצערנו לא מעט כאלו, העסקים הקטנים והבינוניים הם מהראשונים שנפגעים", היא מוסיפה. "אבל מצד שני התקופות האלו מייצרות הזדמנויות רבות. כך למשל בתקופת הקורונה חווה המשק האטה דרמטית עקב סגירתם של מקומות עבודה רבים אך במקביל ענפי הבריאות, הציוד הרפואי, האוכל המוכן והמשלוחים, פרחו ושגשגו באותה התקופה, ועסקים שונים נחשפו באמצעותנו למכרזים הרלוונטיים".

ההשתתפות במכרזים נחשבת לאחד מעוגני הפיתוח העסקי עבור חברות רבות ומדי שנה יוצאים לאור כ-30,000 מכרזים שונים ומגוונים. חברת יפעת מכרזים בעלת ניסיון של כ-45 שנה בעולם זה והיא מספקת לעשרות אלפי עסקים בישראל מידע חיוני אודות הזדמנויות עסקיות שאסור לפספס. המידע המקצועי מנותח לעשרות קטגוריות תת ענפיות במשק הישראלי, ולמנויי המאגר קיימת האפשרות להפעיל 'סוכן חכם' אוטומטי המעביר להם הזדמנויות עסקיות בזמן אמת באמצעות דואר אלקטרוני או דרך הטלפון הנייד באמצעות אתר מותאם למובייל.

במאגר המידע העצום של החברה ניתן למצוא את כלל המכרזים הפומביים, קולות קוראים, מכרזים בלעדיים, מכרזים מסוג "פטור ממכרז" וכן תוצאות מכרזים המתפרסמים בכלי התקשורת השונים בישראל ובאתרי אינטרנט של גופים ממשלתיים וחברות פרטיות.

"עולם המכרזים לא נעצר גם בשיאה של מלחמת חרבות ברזל", מעידה לברן, "היו כמובן מכרזים שהתעדכנו בצורה אוטומטית כך שניתן היה לראותם גם בימים הראשונים של המלחמה, אך היו גם כאלו שנבעו מהצורך הטבעי של משרדי הממשלה והרשויות המקומיות להמשיך לתפקד ולהעניק שירות שוטף לציבור. במקביל גם העסקים מצידם המשיכו להגיש את מועמדותם למכרזים שהרי גם במלחמה, כמו בכל מצב משברי אחר, העסק צריך להמשיך לשלם לעובדים את שכרם, לשלם לספקים ולהחזיר הלוואות. כך שהעבודה צריכה להימשך למרות האתגרים והקשיים, ולו בשל הצורך לשרוד כלכלית".

מה עומד לאפיין לדעתך את עולם המכרזים בהמשך השנה?

"המגזר העסקי נמצא בנקודה בה חלק מהעסקים הקטנים והבינוניים חווה קשיים גדולים עד כדי סיכון לפשיטות רגל, וחלקם האחר מבין שהמלחמה מייצרת גם הזדמנות לתקומה מחדש, במיוחד באזורי הפריפריה. בדומה לקורונה, תקופה בה חברות שהציעו שירותים ומוצרים (כמו למשל מסיכות הגנה לפנים, ג'לים מחטאים או ערכות בדיקה) שסיפקו מענה לתקופה הניבו רווחים דרמטיים, כך גם כעת עסקים חכמים מבינים שהמכרזים הגדולים הבאים יעסקו בעולמות הבנייה והשיפוצים עם מכרזים לבניית ממד"ים, בתי ספר חדשים ועוד".

"וזה כמובן לא נגמר רק בבנייה, שכן כל המעטפת תושפע מכך כמו עולמות החשמל, האינסטלציה, התאורה. עולמות נוספים המושפעים לחיוב מהמצב הם חנויות הציוד לחיילים, משאיות אוכל, חנויות יד שנייה, עולם כלי הירייה וההגנה העצמית ועוד. גם מבחינת החקלאות אנו נראה תהליך מקיף של שיקום משקים חקלאיים שנפגעו במלחמה, עם כל הנגזרות לכך מבחינת זרעים, ציוד, מיכון ייעודי, וכיו"ב. כך שאני מאמינה שאנו צפויים לראות עלייה דרמטית במכרזים בתחומים וענפים שונים אלה. כלל ההזדמנויות העסקיות האלו יופיעו אצלנו במאגר כך שהמנויים יוכלו לדעת עליהם בזמן אמת".

בשיתוף יפעת מכרזים
  • עוד באותו נושא:
  • מכרזים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully