וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה: עלייה באפליה בנושא מילואים ועל רקע לאומי ב-2023

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 13:20

עוד נרשמה עלייה בשיעור הפניות על רקע אפליה מגדרית: "2023 הציבה אתגרים שילוו אותנו עוד חודשים ארוכים והשפעתם על שוק העבודה עשויה להיות משמעותית ביותר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הכלכלה ניר ברקת נפגשו עם בעלי מפעלים ותעשיינים מהצפון במפעל ״תנובה גליל״/עומר מירון / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

נציבות שוויון הזדמנויות פרסמה את הדו"ח המסכם לשנת 2023: עלייה בפניות בנושא מילואים, אפליה על רקע מגדרי וכן בנושא אפליה על רקע לאום.

בשנת 2023 התקבלו 865 פניות לנציבות, כאשר ניתן לזהות שינויים ומגמות במספר תחומים: מגמת העלייה במספר הפניות בנושא אפליה על רקע שירות מילואים נמשכה, כאשר בשנה החולפת הוגשו מספר כפול של פניות לנציבות בנושא זה, ופי 7 לעומת 2021. שיעור הפניות בנושא מילואים עומד על 4% מכלל הפניות, לעומת 1% בשנים קודמות.

19% מכלל הפניות לנציבות השוויון היו של ערבים לעומת 11%-12% בשלוש השנים האחרונות. כרבע מהן נעשו בעקבות קמפיין ייעודי "תמרקוהאש" שנועד להעלות את המודעות בקהל זה וקרא לערבים לא להתעלם מאפליה במקומות העבודה. רבע מהפניות של הערבים היו בנושא אפליה על רקע לאום לעומת 1% אצל היהודים.

פניות לנציבות השוויון, לפי נושא הפנייה. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
פניות לנציבות השוויון, לפי נושא הפנייה/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

בשנת 2023 מספר הפניות בנושא אפליה על רקע מגדרי עלה משמעותית ועמד על 13% לעומת ממוצע של 8% בשנים קודמות.

מספר הפניות של גברים ערבים בנושא אפליה על רקע לאום היה פי שניים ויותר ממספר הפניות של הנשים הערביות והיוו 42% מכלל הפניות של הגברים הערבים, בפער גדול משאר הפניות שלהם לנציבות שוויון.

43% מהפניות שהתקבלו בשנת 2023 היו בנושא אפליה על רקע תנאי עבודה, ו-25% מהפניות נגעו לאפליה על רקע פיטורים.

רוב הפניות לנציבות נעשו על ידי נשים, כאשר במקרה זה הנושא המוביל שכלל 42% מהפניות היה אפליה על רקע הרחבת המשפחה או טיפול בה - הריון, טיפולי פוריות, הורות ועוד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פניות לנציבות השוויון, לפי שלב תעסוקתי. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
פניות לנציבות השוויון, לפי שלב תעסוקתי/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

נציבות השוויון פועלת לקידום השוויון והגיוון בתעסוקה בישראל בתחום המשפטי, במסגרתו מטפלת בפניות, מעניקה ייעוץ משפטי ומשתתפת בתיקים משפטיים ובוועדות כנסת, וכן בתחום ההסברתי.

בכל השנים מספר הפניות של עובדים מהמגזר הפרטי היה גבוה ממספר הפניות של עובדים במגזרים הציבורי והשלישי ועמד על כ-70%.

מאז הקמת הנציבות ב-2008 הגיעו אליה יותר מ-12 אלף פניות, כאשר בכל השנים מאז הקמת נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, מספר הפניות של נשים היה גבוה ממספר פניות הגברים. בשנת 2023 עמד אחוז פניות הנשים על 67% מכלל הפניות לנציבות השוויון.

מרים כבהא. פרטי,
כבהא. "חשיבות רבה בהנכחת נושא הגיוון וההכלה בשוק העבודה, לצד שמירה על זכויות העובדות והעובדים"/פרטי

עו"ד מרים כבהא, נציבת שוויון הזדמנויות היוצאת, אמרה כי "שנת 2023 היתה קשה לכולנו ומציבה בפנינו אתגרים שילוו אותנו עוד חודשים ארוכים והשפעתם על שוק העבודה עשויה להיות משמעותית ביותר. בימים אלו ישנה חשיבות רבה בהנכחת נושא הגיוון וההכלה בשוק העבודה, לצד שמירה על זכויות העובדות והעובדים".

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, אמר כי "הניצחון בשדה הקרב לא יהיה מלא אם נפסיד בשדה הכלכלי-חברתי. חובתנו להציל את העסקים בפריפריה ובאזורי הלחימה ולשמור על הכלכלה שלנו שתצא מחוזקת. חיילי וחיילות המילואים ומשפחותיהם יוכלו להשלים את המשימה רק בידיעה שהממשלה מחויבת להם וכל פגיעה בזכויותיהם/ן, כמו בכל עובד ועובדת הנפגעים מאפליה בשוק העבודה - תטופל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully