וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 30 שנה: מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט גיל שויד פורש מהתפקיד

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 13:12

שויד יתמנה ליו"ר פעיל לאחר שיימצא לו מחליף: "הזמן הנכון עבורי להתמקד בקפיצה הבאה של צ'ק פוינט"; שויד זכה בפרס ישראל להייטק וחדשנות, ומחזיק בהון אישי מוערך של כ-4.4 מיליארד דולר

מנכ"ל צ'ק פוינט גיל שוויד בוועידת הג'רוזלם פוסט/מעריב

אחרי 30 שנה: מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט גיל שויד יסיים את תפקידו ויעבור לשמש יו"ר פעיל של החברה, כך לפי הודעת החברה.

שויד מסר כי "בשנת 2023 צ'ק פוינט הגיעה לאבן דרך של 30 שנה כחברה. סיפקנו 30 שנות צמיחה והשגנו שיאים כמעט בכל פרמטר. יש לנו פלטפורמת אבטחה חזקה להפליא עם צוות סופר חזק ברחבי העולם וביצועים מוכחים", אמר שויד היום בעת פרסום דו"חות החברה.

לדברי שויד, "אני מרגיש שזה הזמן הנכון עבורי להתמקד באבולוציה של צ'ק פוינט ובשלב הבא שלה. אני מתכוון לעבור לתפקיד יו"ר פעיל המתווה את העתיד של צ'ק פוינט ואת שוק אבטחת הסייבר.

"אנחנו מתחילים את תהליך החיפוש למינוי מנכ"ל חדש, ולאחר שאסיים אעבור לתפקידי החדש כיו"ר פעיל. אני נרגש להיכנס לשנת 2024 צוות גלובלי מלא אנרגיה שמוכן לספק עתיד בהיר ובטוח ללקוחות שלנו".

גיל שוויד. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה!
שויד. "מתכוון לעבור לתפקיד יו"ר פעיל המתווה את העתיד של צ'ק פוינט ואת שוק הסייבר"/מערכת וואלה!, מרק ישראל סלם

הודעת שויד ניתנה במסיבת העיתונאים של החברה להצגת דו"חותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2023 ולשנה כולה, במסגרתה הציגה החברה עלייה של כ-4% בהכנסותיה הן לרבעון והן לשנה כולה.

הכנסותיה לשנת 2023 עמדו על כ-2.4 מיליארד דולר, מהם כ-981 מיליון דולר ממינויי אבטחה, כ-936 מיליון דולר מעדכוני תוכנה ותחזוקה וכ-497 מיליון דולר ממוצרים ורישיונות.

הרווח התפעולי עלה בכ-1.7% ועמד על כ-899 מיליון דולר והרווח הנקי עלה בכ-5.4% ועמד על כ-840 מיליון דולר - 7.1 דולר רווח נקי (מדולל) למניה.

שויד הוא אחד משלושת מייסדי צ'ק פוינט, לצד שלמה קרמר ומריוס נכט, וכיהן כמנכ"ל החברה מאז היווסדה בשנת 1993. את ההון הראשוני להנעת החברה, בסך כ-400 אלף דולר, קיבלו המייסדים מהאחים אלי וניר ברקת - שר הכלכלה, יובל רכבי ועמרי מן.

צ'ק פוינט נחשבת לחלוצה ישראלית בתחום אבטחת המידע עם פיתוחה את חומת האש, שזכתה להצלחה, וכיום כ-74% ממניותיה מוחזקות על ידי גופים מוסדיים וקרנות מהמובילים בעולם כדוגמת בלאקרוק, בוסטון פרטנרס, Massachusetts Financial Services ונוספים.

שויד עצמו קיבל את פרס ישראל להייטק ב-2018, בקטגוריה חדשה עליה הכריז שר החינוך דאז נפתלי בנט, ופועלו בצ'ק פוינט הוביל את הונו האישי לכ-4.4 מיליארד דולר, כך על פי הערכות פורבס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully