וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהורשע בשחיתות: סין גזרה עונש מוות על נשיא בנק

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 13:06

בית המשפט קבע כי הבכיר הרוויח יותר מ-70 מיליון דולר משוחד וסחר במידע פנים; סין מחזיקה בתואר המפוקפק של המובילה העולמית בהוצאות להורג

בווידאו: נשיא סין שי ג'ינפינג נחת במוסקבה/רויטרס

בית משפט סיני גזר עונש מוות על הוי-יו טיאן, נשיא לשעבר של בנק סיני ("China Merchants Bank") ויד ימינו לשעבר של השר הכלכלי לשעבר של המדינה, זאת לאחר שהואשם בשוחד וסחר במידע פנים.

בית המשפט העממי במחוז הונאן גזר על טיאן עונש מוות ולפני כן עונש מאסר של שנתיים. לאחר שנתיים מאסר יוכלו השופטים להמתיק את גזר הדין ולהמירו למאסר עולם.

לצד ההרשעה בשוחד וסחר במידע פנים, טיאן נמצא אשם גם באישומים אחרים הכוללים ניצול לרעה של עמדתו בחברות ממשלתיות והדלפת מידע פנים.

בית המשפט קבע כי טיאן הרוויח יותר מ-41 מיליון דולר משוק המניות תוך שהוא עושה שימוש במידע חסוי שהיתה לו גישה אליו. אחרים שטיאן העביר להם מידע הרוויחו 1.1 מיליון דולר נוספים באמצעותו. בנוסף לכך קיבל 30 מיליון דולר של כספי שוחד עבור סיוע לאנשים ולארגונים בקבלת הלוואות, משרות או עסקים.

Tian Huiyu. China Merchants Bank, צילום מסך
טיאן. שימש נשיא בנק ומזכירו של בכיר ממשל/צילום מסך, China Merchants Bank

טיאן הוא בכיר ותיק בעולם הכלכלה הסיני, הוא עבד במשך יותר משלושה עשורים בכמה מהמוסדות הפיננסיים הגדולים ביותר בבעלות ממשלתית בסין, כולל הבנק השני בגודלו במדינה - China Construction Bank, ו-China Cinda Asset Management.

בשנות ה-90 שימש טיאן מזכירו של וואנג צ'ישאן, בכיר בממשל אשר שימש בעבר סגן נשיא סין ועמד בזמנו בראש בנק הבנייה הסיני.

באפריל 2022 הודח טיאן מתפקידו הבכיר בבנק וכמה ימים לאחר מכן הודיעה הוועדה המרכזית לפיקוח ומשמעת בסין, המשמשת זרוע פיקוח של השלטון, הודיעה שהוא נמצא תחת חקירה בגין "הפרות חמורות של משמעת וחוק". באוקטובר 2022 הוא גורש מהמפלגה ונעצר. הוגש נגדו כתב אישום ארבעה חודשים לאחר מכן.

בנובמבר האחרון, טיאן הודה באשמה באישומים בשימוע ציבורי בבית המשפט והשבוע נידון למוות כאמור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שי ג'ינפינג, נשיא סין נבחר לכהונה שלישית בקוגנרס המפלגה הקומוניסטית הסינית ה-20, בייג'ין. רויטרס
נשיא סין, שי ג'ינפינג. מאז שנה שעברה יותר מתריסר מנהלים בכירים במוסדות הפיננסיים החשובים ביותר במדינה נחקרו או הואשמו/רויטרס

גזר הדין מגיע בעת שנשיא סין שי ג'ינפינג פועל לטיהור המערכת הפיננסית משחיתות. מאז שנה שעברה יותר מתריסר מנהלים בכירים במוסדות הפיננסיים החשובים ביותר במדינה נחקרו או הואשמו, כולל לי שיאופנג, לשעבר יו"ר קבוצת אוורברייט הסינית, וליו ליאנגה, יו"ר לשעבר של בנק אוף צ'יינה. לצדם הואשמו גם דמויות בולטות מהמגזר הפרטי.

סין נחשבת למובילה עולמית בהוצאות להורג. המדינה אמנם לא מפרסמת את מספרי המוצאים להורג אך דו"חות בינלאומיים, כולל זה של אמנסטי, קובעים שסין מחזיקה בתואר העולמי המפוקפק. בדו"ח 2019 העריכה אמנסטי כי סין הוציאה להורג אלפי אנשים באותה השנה, ונתון נוסף קובע כי סין הוציאה להורג לפחות 20,000 איש בין 1990 ל-2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully