וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כסף, אהבה ומלחמה: כך נחגוג השנה את יום האהבה הבינלאומי

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 12:44

ישראל נמצאת במצב מלחמה שסופה עדיין לא נראה באופק והניסיון לייצר שמחות קטנות ביומיום, לא תמיד צולח. הוולנטיינ'ס דיי, הוא סיבה טובה מספיק עבור חלקנו, לעצור רגע ולהודות על האהבה שעוטפת אותנו ומעבר לזה, "היום הדביק בשנה" הוא גם יום חשוב למיליוני עסקים בעולם

אהבה. ShutterStock
כסף, אהבה ומלחמה: כך נחגוג השנה את יום האהבה הבינלאומי/ShutterStock

ולנטיינס דיי הוא הזדמנות מצוינת לקחת פסק זמן מכל הלחץ היומיומי, המטלות בבית, העבודה, הילדים והחדשות ולבלות זמן איכות עם בן/בת הזוג, או לרווקים שביניכם, זמן איכות לבד וטיפוח עצמי.

ידוע שלכל אדם יש מערכת יחסים מורכבת בכל הנוגע לשילוב של כסף ואהבה. שילוב זה כידוע גם משפיע על מערכות יחסים, על אהבה ועל חברות. ידוע שכסף מעורר קשת רחבה של רגשות והשאלה היא מה מקומו של הכסף בהקשר של אהבה.

יחד עם הילה קניסטר בר דוד, מנכ"לית מועדון צרכנות "שלך", בדקנו כמה כסף הישראלים מוציאים ביום הזה וכיצד משפיעה המלחמה על תמהיל הרכישות, באמצעות סקר שערכנו בקרב צרכני מועדון צרכנות "שלך", עם מעל ל- 150,000 בתי אב ואם בישראל, עולות מספר עובדות.

הילה קניסטר בר דוד. ערן לבנון,
"78% מהרוכשים מתנה ליום האהבה, הם גברים", הילה קניסטר בר דוד/ערן לבנון

מחצית מהישראלים לא חוגגים את הוולנטיינ'ס דיי

העובדה הבסיסית היא שכמעט 50% מהישראלים בוחרים להתעלם לחלוטין מהחג הבינלאומי לאוהבים, אך כ-75% מהישראלים כן מציינים את המועד בלוח השנה העברי שהוכרז כחג האהבה - ט"ו באב.

בנוסף, כמעט מחצית מהישראלים לא מתכננים להוציא כסף ביום האהבה בכלל, 16% מתכננים להוציא עד 100 שקלים, 22.6% מהאוכלוסייה יוציאו 100-300 שקלים ו- 12.9% מהם יוציאו מעל 300 שקלים.
כבר שלושה ימים לפני הוולנטיין, חברות האשראי מזהות עלייה ברורה של מעל ל-50% ברכישות באונליין ובחג עצמו, עליה של 142%.

עוד מצאנו כי נשים משקיעות במתנה רומנטית סכום גבוה יותר ב- 8% אחוז מזה שמשקיעים הגברים, עם שווי ממוצע למתנה של 446 שקלים (לעומת 412 שקלים בממוצע שמוציא הגבר הישראלי), לעומת זאת, 78% מהרוכשים הם גברים ורק 22% מהרוכשים מתנות לוולנטיינ'ס הן נשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
זוג מאוהב יום אהבה מתנה. ShutterStock
74% מהמשיבים טענו כי הם מתכננים לקנות מתנה אהבה השנה/ShutterStock

המלחמה משפיעה על האהבה

המלחמה בישראל, משפיעה רבות על תמהיל הקניות. מרבית המלונות בארץ, עדיין או באופן חלקי, מאוכלסים על ידי מפונים והחגיגות הפכו לאישיות ופרטיות יותר, בבית, עם מחוות קטנות כמו ארוחה שנכין או הזמנת משלוח.

המתנות הכי שכיחות לוולנטיינ'ס דיי לפי הסדר מהשכיחות ביותר ועד אלו שפחות הן: שוקולד ופרחים, תכשיטים, יין, מסעדה ונופש זוגי. השינוי הבולט לעומת 2023: מסעדות, שהיו בשנת 2023 במקום הראשון, יורדות למעשה למקום הרביעי, כאשר בילוי המוביל כיום הוא בילוי ביתי באווירה אינטימית או חוויה זוגית מחוץ לבית (סרט, טיול או פיקניק רומנטי), לאחר מכן מפגש זוגות לארוחת ערב (עם ממוצע של 3-4 זוגות במפגש), ורק לאחר מכן מסעדות וחופשות בחו"ל.

פרחים וקרמים. ShutterStock
המתנה הכי פופולרית ביום האהבה - פרחים!/ShutterStock

המתנה הכי פופולרית - פרחים!

גם סיילספורס, מובילת ה-CRM העולמית, ערכה סקר בקרב כ- 1000 צרכנים ברחבי העולם ובדקה מה הם מתכננים לקראת חג האהבה המתקרב אלינו.

על פי הנתונים של סיילספורס, 55% אחוז מהמשיבים, מתכננים לבלות את החג בארוחה רומנטית במסעדה, כשהתוכנית השנייה המועדפת היא בילוי שקט בבית (29%). 14% מהמשיבים ציינו כי יחגגו את החג בבילוי משפחתי ו-11% ציינו כי יבלו את החג עם חברים.

11% מהמשיבים ציינו כי יבלו את החג בחופשה או טיול, ובנוסף, 10% מהמשיבים אמרו כי הם מתכננים לבלות את היום הזה בחגיגה עצמית, ועוד 12% אמרו כי הם מתכננים פעילות לפינוק עצמי (Self-care service).

כמו כן, עוד עולה מהנתונים כי 74% מהמשיבים טענו כי הם מתכננים לקנות מתנה השנה, כשהמתנה הכי פופולארית בקרב הצרכנים היא פרחים (42%). כשמיד אחריה המתנה המועדפת יציאה לבילוי (40%) ובמקום השלישי איך לא, שוקולדים (34%). אחריהם ניתן למצוא גם את אלה שמפנקים את אהוביהם בתכשיטים (28%), כרטיסי ברכה (27%), ביגוד (24%) ו- גיפט קארד (21%), שהוא תמיד רעיון טוב למי שמתקשה לבחור.

אז לא משנה איך תחגגו, עם בן/בת זוג, חברות או אפילו לבד אל תשכחו קודם כל לאהב את עצמכם! Happy Valentine's Day

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully