וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת מאיים על חברות המזון ב"ביוש רגולטורי": "עצרו העלאות המחיר תוך 72 שעות"

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 17:18

ברקת רומז כי שורה של חברות תיאמו את העלאות המחיר, ומזהיר כי אם לא יודיעו ב-72 השעות הקרובות על ביטול ההחלטה יעברו שיימינג פומבי: "תיכנסו ל'רשימה השחורה'"; סלטי שמיר הודיעה כי היא מבטלת את העלאת המחירים

וואלה! פתרנו עם ליאת רון/מערכת וואלה!

שר הכלכלה ניר ברקת מאיים על החברות שהעלו מחירים החודש כי אם לא יבטלו את המהלך המשרד יערוך להן "ביוש רגולטורי" ושיימינג פומבי באמצעות הכנסתן לרשימה שחורה שתוצג לציבור.

החברות שקיבלו את הפנייה הן תנובה, אסם, יכין, סלטי שמיר, ויליפוד, בית השיטה, סוגת, שסטוביץ, אחוה ושטראוס. שורת חברות אלה, וכן יוניליוור וגם ויסוצקי, הודיעו על עליית מחירים החל מפברואר זה בשיעור שמגיע ל-20%.

"לתדהמת כולנו, בחסות המלחמה, אנו עדים להעלאות מחירי המזון על ידי תאגידים גדולים, ספקים וקמעונאים, וזאת ב"תיאום" כמעט מושלם", כותב ברקת לחברות. "מדובר ביריקה בפרצופו של ציבור הצרכנים אשר נאמן לכם ומעשיר את קופתכם וכיסכם. בתקופה זו היה מצופה מכם, באופן וולנטרי, להיכנס תחת האלונקה, לשאת בנטל ולסייע".

בעקבות הודעת ברקת, חברת סלטי שמיר החליטה לבטל את העלאת המחירים של מוצריה. מנכ"ל החברה עמי גיא עדכן את השר כי החברה הודיעה לרשתות כי העלאת המחירים הוקפאה עד להודעה חדשה.

ניר ברקת. חיים גולדברג, פלאש 90
ברקת. סלטי שמיר מבטלת את העלאת המחירים, החברות האחרון עדיין לא/פלאש 90, חיים גולדברג

ברקת רומז כי החברות תיאמו את המהלך: "אנו עדים להעלאות מחירי המזון על ידי תאגידים גדולים, ספקים וקמעונאים, וזאת ב'תיאום' כמעט מושלם", ומוסיף כי "העלאת המחירים לכאורה קרתה 'בו זמנית' באמצעות יד נעלמה".

לדברי ברקת, "אני מכיר את שלל הטיעונים וההצדקות מדוע נדרשות העלאות מחירים, אך הן בטלות בשישים נוכח גודל השעה בעת הציבור תחת מלחמה, במיוחד שברוב המקרים הן באות להגדיל את מרווח הרווח על חשבון הציבור".

ברקת מזהיר כי "לאור נסיבות אלו החלטתי להשתמש במהלך של 'ביוש רגולטורי'. היה ותבחרו שלא להיכנס תחת האלונקה, תיכנסו ל'רשימה השחורה' שתוצג לציבור, לצד מהלכי הסברה וחשיפה על חומרת התופעה, כך שהצרכן הישראלי ישפוט בעצמו. בנוסף, הנחיתי את משרדי לבחון שימוש בכל הכלים העומדים לרשות משרד הכלכלה והתעשייה להילחם בתופעה. אבקשכם ב-72 שעות הקרובות להודיע לי אם בכוונתכם להודיע על הפחתת מחירים במוצרים שהעליתם בהם מחירים בתקופת המלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully