וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא כשצה"ל הכי צריך תחמושת: מפעל אלביט בדרום לא ייפתח בזמן

7.2.2024 / 17:06

המפעל המתקדם שאמור היה להיפתח עוד ב-2023 ולהחליף את פסי הייצור ברמת השרון יופעל רק בסוף השנה. בינתיים נבחנת הפעלה במקביל של המפעל החדש והישן בשל הצרכים הדחופים של צה"ל בעקבות המלחמה, וצבאות זרים בעקבות המלחמה באוקראינה

בווידאו: סרטון תדמית על הקמת הקריה הטכנולוגית של אלביט ותעש ברמת בקע בנגב/אלביט ותע"ש

דווקא כשצה"ל נדרש בדחיפות לחידוש מלאי החימוש שלו ולהגדלתו בעקבות מלחמת חרבות ברזל והאפשרות של מלחמה בצפון, מתעכבת השלמת מפעל ייצור התחמושת החדש של אלביט ברמת בקע שבדרום, שנועד להחליף את פסי הייצור שלה ברמת השרון.

במקביל נבחנת המשך ההפעלה של פסי הייצור ברמת השרון לתקופה מסוימת במקביל לאלה שברמת בקע, כדי לענות על הביקושים ממשרד הביטחון וגם מלקוחות זרים בעקבות המלחמה באוקראינה. בגלל הצורך לספק תחמושת בדחיפות לצה"ל עיכבה אלביט בחודשים האחרונים, כמו תעשיות ביטחוניות אחרות, משלוחים לחו"ל.

כך למשל, באוגוסט 2023, חודשיים לפני פרוץ המלחמה, הודיע משרד הביטחון על חוזה בסך 60 מיליון דולר לרכישת אלפי פגזי 155 מ"מ מאלביט. זאת לאחר שבמשרד הביטחון זיהו כבר אז פער בין מלאי התחמושת הצה"לי לצרכים. בהודעה נמסר כי הפגזים יסופקו בתוך שנה, וכאשר פרצה המלחמה כושר הייצור המקומי לא הספיק ופגזים כאלה היו בין סוגי התחמושת סיפקה ארה"ב מהמלאי שלה לישראל בטיסות תובלה מיוחדות.

ייצור פגזים במפעל אלביט ברמת השרון. משרד הביטחון
ייצור פגזים במפעל אלביט ברמת השרון/משרד הביטחון

המפעל החדש שנבנה כדי להחליף את מתחם תעש לשעבר בשרון, נועד לכלול פסי ייצור אוטומטיים מתקדמים, שיגידלו מאוד את כושר הייצור של אלביט, שבעקבות רכישת תע"ש נכנסה לתחום ייתור פגזי טנקים 120 מ"מ, פגזי תותחים 155 מ"מ, פגזי מרגמה ורקטות.

לפי פרסומי אלביט מוקמים במתחם 150 מבנים בשטח של 25 אלף מ"ר, שישמשו לייצור חימוש וראשי ביות, ויכללו מעבדות ושטחי ניסוי.

בכנס המשקיעים של החברה במרץ 2022 הודה מנכ"ל אלביט בצלאל (בוצי) מכליס כי כבר אז עבדו חלק מפסי ייצור התחמושת של החברה במשמרות נוספות כדי לענות על הדרישה הגוברת. מאז רק גדלו הביקושים.

מכליס אמר אז כי "אנחנו בונים אתר חדש ברמת בקע שהוא ממוכן, ממוחשב, יעלה את הפרודוקטיביות שלנו לאין ערוך, יעלה את איכות המוצרים, יוריד את העלויות שלנו ויאפשר לנו להתמודד עם הביקושים האדירים שיש בעולם. כתוצאה מאוקראינה. חלק מהמפעלים שלנו עובדים כבר עכשיו 2 או 3 משמרות כדי לספק את הצרכים שאנחנו מזהים בשוק והתקבלו עוד לפני פרוץ המלחמה באוקראינה".

כאשר הונחה אבן הפינה למתחם שנבנה בהשקעה של כ-2 מיליארד שקל העריכה אלביט כי הוא יושלם ב-2023. אולם חודשיים לתוך 2024, הייצור בו טרם החל.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
מערכת נשק מתוצרת אלביט. באדיבות אלביט | יח״צ, עיבוד תמונה
מערכת נשק מתוצרת אלביט/עיבוד תמונה, באדיבות אלביט | יח״צ

למרות שהמועד של 2023 הופיע על ההזמנה הרשמית לאירוע, בהודעה לעיתונות של החברה ובדברים שנשאו אז הנואמים בטקס, מכחישים באלביט כעת היא הפתיחה נועדה להתבצע בשנה שעברה, מודים בעיכוב מסוים בעבודות ומנמקים אותו במלחמה. התאריך הרשמי כעת הוא כמעט שנה לאחר המקורי המקורי, במחצית השנייה של 2024.

דוברת אלביט מסרה בתגובה, כי "אלביט מערכות עושה כל מאמץ, גם בזמנים קשים אלו, לעמוד בלוחות הזמנים אשר נקבעו לפרויקט מלכתחילה ,קרי אכלוס האתר ופתיחתו באמצע 2024. (בהתאמה למועד קבלת היתר).

"אלביט נמצאת בישורת האחרונה של העבודות, כך שהאתר ערוך לקליטה של מאות עובדים בחצי השני של שנת 2024. יחד עם זאת, על רקע האירועים קיימת האטה מסוימת בעבודות בשל עזיבת מרבית העובדים הזרים. למרות זאת, אנו מאמינים כי נעמוד במועד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully