וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את החברה שמחזיקה ביטקוין ב-8 מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 14:21

החברה הציבורית המחזיקה במלאי הביטקוין הגדול קנתה בשנה החולפת ביטקוין נוספים ב-1.9 מיליארד דולר מתוך ציפייה שהמטבע יתחזק לצד היחלשותו של הדולר; גורו ההשקעות קאת'י ווד טוענת: "יש מעבר של קונים מזהב לביטקוין"

בווידאו: תחנת כוח הופעלה מחדש כדי לכרות ביטקוין/זווית

מיקרוסטרטג'י (MicroStrategy), החברה הציבורית המחזיקה בכמות הגדולה ביותר של ביטקוין בשווי 8.1 מיליארד דולר, רכשה בינואר 850 מטבעות נוספים, מה שהביא את סך אחזקותיה ל-190 אלף מטבעות.

מיקרוסטרטג'י היא חברת בינה עסקית (BI) אמריקאית, המספקת שירותים טכנולוגיים, מוצרי מובייל ושירותי ענן.

אתמול, בשיחת משקיעים של הרבעון הרביעי של 2023, אמר סמנכ"ל הכספים של החברה, אנדרו קאנג, כי החברה רכשה במהלך השנה כ-56,650 מטבעות ביטקוין במחיר ממוצע של 33,580 דולר, המסתכמים ב-1.9 מיליארד דולר.

מייקל סיילור, ששימש בעבר כמנכ"ל החברה וכיום משמש כיו"ר, ידוע כמעריץ מושבע של ביטקוין וכמי שמקדם השקעה קבועה בביטקוין. לדבריו, "בשונה מ-15 השנים האחרונות, 15 השנים הבאות יהיו תקופת צמיחה מוסדית מוסדרת ומוגברת עבור הביטקוין".

מייקל סיילור. GettyImages
סיילור. "15 השנים הבאות יהיו תקופת צמיחה מוסדית מוגברת למטבע"/GettyImages

בדצמבר 2020, הפכה מיקרוסטרטג'י לחברה הציבורית הנסחרת הראשונה שרכשה ביטקוין לצורך הקצאת הון. ומאז, מחיר המניה של החברה נסק ביותר מ-300%. גישת מנהלי החברה בכלל ושל סיילור בפרט היא לקיחת הלוואות בריבית נמוכה וניתוב הכנסות לטובת רכישת ביטקוין, בציפייה שלאורך זמן ערכו של הדולר ימשיך להיחלש וערכו של הביטקוין ימשיך להתחזק במונחים דולרים.

סיילור הוסיף שרגע הגעת קרנות הסל של ביטקוין, תרמו למיצובו, כאמצעי לשמירה על ערך שהוא גם בר החלפה, דבר שלדעתו מחליש את הביקורות הרבות שיש כלפי ביטקוין על כך שהוא לא מטבע, ולא יכול לשמש ככסף "אמיתי", זאת מאחר וקרן סל היא המכשיר הפיננסי המפוקח ביותר כיום, ואישור קרנות הסל של ביטקוין מגבירות את האמון בו באופן משמעותי.

בעוד שרבים חוששים כי קרנות הסל של ביטקוין בהובלת בלקרוק (BlackRock) ופידליטי (Fidelity) יכרסמו בנתח השוק של מיקרוסטרטג'י, שבחרה באסטרטגיה של צבירת כמות גדולה של מטבעות ככל הניתן, נראה שסיילור לא מודאג, ומשדר עסקים כרגיל, יחד עם ציפייה ותכניות לרכוש עוד מטבעות ביטקוין בעתיד.

רגעים לאחר אישור קרנות הסל, הגיע ביטקוין לשיא מקומי של 49 אלף דולר ומשם שינה כיוון בחדות ובאגרסיביות עד שהגיע למחיר של 38,500 דולר למטבע. נכון לכתיבת מילים אלו נסחר ביטקוין בשער של 43,100 דולר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קאת'י ווד. GettyImages
קאת'י ווד. ביטקוין נתפס כמקום מקלט במצבים בהם בנקים והאמון בהם נמצאים במשבר/GettyImages

גם קאת'י ווד אופטימית

לטענת קאת'י ווד, מהמשקיעות הפופולריות ביותר בוול סטריט, מתבצע כעת מעבר של משקיעים מזהב לביטקוין.

ווד, המשמשת מנכ"לית ובעלים של קרן ARK, מצפה שהמגמה הזו תימשך, מאחר ועכשיו משקיעים יכולים לסחור בביטקוין בצורה נגישה יותר באמצעות תעודות סל העוקבות אחרי הביטקוין.

בנוסף אמרה ווד שהשוק הוכיח את חשיבותו של ביטקוין באופן ישיר במרץ 2023, כאשר ארצות הברית חוותה "משבר בנקאי אזורי", דבר שגרר עלייה של 40% במחיר הביטקוין. לטענתה, אותם אירועים מוכיחים כי ביטקוין נתפס כמקום מקלט במצבים בהם בנקים והאמון בהם נמצאים במשבר.

יחד עם זאת, ציינה ווד כי 15 מיליון מתוך 19.5 מיליון מטבעות ביטקוין הנמצאים כעת בשוק (יכולים להיות רק 21 מיליון מטבעות ביטקוין במקסימום), לא שינו פוזיציה במשך יותר מ-155 ימים, מה שמעיד על כך שמשקיעים בעלי "ידיים חזקות", הנוקטים בהשקפה לטווח ארוך יותר, אינם מוכרים את אחזקותיהם.

קרן ההשקעות של ווד היתה אחת מאלה שהשיקו תעודת סל של ביטקוין בשם ARK 21Shares Bitcoin ETF. תעודת הסל Ark 21Shares מחזיקה כיום בביטקוין בשווי של כ-716 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully