וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי זוהר: "זה לא הזמן לדבר על בחירות, לא אחראי ולא ראוי"

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 8:05

שר התרבות והספורט אמר כי "ביבי לא עוסק בפוליטיקה אלא בניהול המלחמה. לצערי יש סביבו גורמים שעוסקים בדברים אחרים"; על הכספים הקואליציוניים אמר: "זה קמפיין פופוליסטי ומוטעה, חלק גדול מהכסף הולך למטרות חשובות שגם הציבור הרחב ייהנה מהן"

בווידאו: שרים בממשלה קראו להגיע לכנס של ארגוני ימין שמקדם התנחלות ברצועת עזה 23.01.24/ללא

"כל העיסוק בכספים הקואליציוניים בתקציב 2024 הוא פופוליסטי ומטעה. אם יש פעילויות שהן בקונצנזוס הן חייבות להיות בבסיס התקציב. זורקים סכומים לאוויר על עניינים שהם בליבת הפעילות של המדינה אבל זה הפך לכלי שרת בידי פוליטיקאים", כך אומר שר התרבות והספורט מיקי זוהר.

לדבריו "כל משרדי הממשלה נרתמו לקיצוצים רחבים וגם בכספים הקואליציוניים היה קיצוץ משמעותי. אבל צריך להבין: חלק גדול מהכספים הללו שייך למטרות חשובות שגם הציבור הרחב ייהנה מהן.

"מוסדות התרבות קיבלו בסיבוב הראשון פיצוי של 84 מיליון שקל. לאחר מכן קיבלו 25 מיליון שקל נוספים ובאחרונה עוד 50 מיליון שקל הכול למען התרבות. אני מעדיף להתמקד בפעילות משרדי. אתה יודע שלא היו הפגנות נגדי על המצב בעולם התרבות והספורט".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר בראיון עם טל שלו באולפן וואלה! 28 ביוני 2023. ראובן קסטרו
מיקי זוהר. "רע מאוד שהצבא מדלל כוחות ברצועה"/ראובן קסטרו

על עתיד הממשלה וגורל עסקת החטופים מרחיב השר זוהר: "שומעים על הצעות לעסקה אבל קשה מאוד לדעת מה יהיה התוצר הסופי. אם הפרסומים על שחרור 6,000 מחבלים עם דם על הידיים ועצירת המלחמה הם נכונים אני מתנגד לכך נחרצות.

"אם תבוא עסקה סבירה שתהיה הוגנת ומקובלת כשנדע מראש מאיפה ולאן משוחררים אז נסכים לכך, תלוי בזמן ההפוגה שיתבקש. הדרך לעסקה טובה ולהחזרת החטופים היא המשך לחץ בחאן יונס וברפיח. חייבים להפעיל לחץ כולל צמצום דרמטי באספקה הומניטרית.

"לצה"ל חייבת להיות שליטה ברצועה. לא יכול להיות שחמאס ישלוט ויחלק מזון. הגיע הזמן שיורו לצה"ל לעשות את הדברים הללו ואני אומר את זה בכל הזדמנות. זה רע מאוד שהצבא מדלל כוחות ברצועה. את החלוקה של המזון והעזרה ההומניטרית חייבים להעביר לצבא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
רה"מ בנימין נתניהו, 7 בפברואר 2024. מרק ישראל סאלם, אתר רשמי
נתניהו. "מי שעוסק בפוליטיקה בזמן מלחמה חוטא חטא גדול"/אתר רשמי, מרק ישראל סאלם

זוהר מוסיף בנושא עתיד הממשלה כי "אני מסכים שהסקרים רעים ועדיין זה לא הזמן לעסוק בשאלות, מבחינה פוליטית זה לא זמן לדבר על בחירות אלא להתמקד במלחמה ולהתמקד בחטופים. כל העיסוק הוא לא אחראי ולא ראוי".

הוא טוען כי "ביבי לא עוסק בפוליטיקה אלא ממוקד באמת בניהול המלחמה. לצערי יש סביבו גורמים שעוסקים בדברים אחרים. כל מי שעוסק בפוליטיקה בזמן מלחמה הוא חוטא חטא גדול ולא מאיזה צד הוא מגיע. בכל מקרה אני יכול להרגיע את האופוזיציה: אין היתכנות לאי-אמון קונסטרוקטיבי ומי שעוסק ברעיון הזה טועה".

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, ירושלים  25 באפריל 2023. קובי גדעון /לע"מ, אתר רשמי
רגב בטקס הדלקת המשואות. "ממש לא כועס, מאחל לה בהצלחה"/אתר רשמי, קובי גדעון /לע"מ

מתי תסתיים המלחמה?
"אני באמת לא יודע. זה יקרה רק שהחטופים ישובו וגם נשמיד את החמאס. לפי המידע שאני מכיר זה לא צריך לקחת יותר מכמה חודשים אבל לחטופים אין גם את הזמן הזה וחייבים להגיע להכרעה מידית".

יום העצמאות מתקרב ומתברר שאתה שר התרבות והספורט נושלת מהאחריות על האירועים לטובת מירי רגב. האם אתה מתוסכל או כועס עליה?
"ממש לא. האחריות הועברה לשרת התחבורה מירי רגב בשיתוף משרד ראש הממשלה ואני מאחל להם בהצלחה גדולה. לא התעקשתי להיות האחראי על הטקסים כי אני לא רוצה להיות שר הטקס. זה לא חלק מליבת העשייה שלי ואני מעדיף לחזק ולקדם את עולם התרבות והספורט.

"אני ממש לא כועס על מירי רגב, מאחל לה בהצלחה בארגון הטקסים. בהזדמנות זאת אני רוצה לומר כי הלוואי שגם בין שרי הממשלה אפשר היה לפרגן קצת יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully