וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוקת הדואר בצפון נעצרה: "לא מקבלים מסמכים רפואיים וחשבונות, רק תשובות מטופשות"

8.2.2024 / 10:40

מאז תחילת המלחמה אין בצפון חלוקת דואר, ומסמכים קריטיים לא מגיעים גם למי שנמצא במלון קבוע או הפעיל שירות "עקוב אחרי": "השירות לא מתפקד, גם בתיבות בתשלום אין חלוקה, אבל כן נדרשנו לשלם על עוד שנה"

סיור במרכז מיון דואר ישראל בנושא חידוש דרכונים/צילום: דוברות הכנסת

ארבעה חודשים ארוכים ומתישים עוברים על תושבי שלומי וקריית שמונה, שפונו מבתיהם עם תחילת המלחמה לבתי מלון ברחבי הארץ. על הצפיפות בחדרים, חוסר הפרטיות והיכולת לנהל שגרת חיים נורמלית, נוסף גם קושי נוסף - הדואר לא מגיע אליהם. לא לבתים הנטושים, וגם לא למקומות אליהם התפנו.

מעבר לחשבונות חשמל, מים וארנונה, שלא מגיעים לייעדם ועשויים לצבור ריבית על איחור בתשלום, גם מסמכים רפואיים קריטיים, או כאלה הקשורים בתהליכים בירוקרטיים חשובים, פשוט אינם.

סמי מלול, ראש עריית קריית שמונה לשעבר, פונה לראש פינה. "תושבי קרית שמונה ושלומי לא מקבלים דואר כבר ארבעה חודשים", סיפר בראיון ל-104.5FM רדיו צפון.

תיבת דואר, תיבות דואר, ועד בית, ועד הבית. ארז מיכאלי, מערכת וואלה!
תיבות דואר. "לא מקבל חידושי רישיון, לא מסמכים רפואיים, הם לא ערוכים ואנחנו מנותקים"/מערכת וואלה!, ארז מיכאלי

לדברי מלול, "אין דואר, לא מחלקים דואר, גם שירות 'עקוב אחרי', לכאורה, לא פועל. אתה לא מקבל חידושי רישיון, לא מסמכים רפואיים, אתה מנותק. הם לא ערוכים. שאלתי מה קורה עם זה, אפילו הפניתי את העניין לשר התקשורת. אם היית יודעת איזה תשובות מטופשות אני מקבל.

"לי יש תיבת דואר בתשלום. משלם פעם בשנה על תיבות הדואר האלה אבל גם בהן אין חלוקה. ויותר מצחיק, הם דורשים תשלום על חידוש תיבת הדואר. שירות 171, עקוב אחרי, לא מתפקד. אתה מעביר את הפרטים, אני שוהה במלון בראש פינה, ושום דבר.

"מדי פעם בפעם, כשאני מגיע לעיר, יש פקיד תורן בדואר קרית שמונה, שמוציא לי מכתב מתוך הערימות ונותן לי אותו על בסיס לא פורמלי. זאת פשוט שערורייה. לעומת זאת, בקיבוצים, מצאו פתרונות עצמאיים. הדואר שלהם נאסף במרוכז, מגיע נציג מהיישוב ומחלק להם אותו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דואר ישראל. יחצ,
דואר ישראל. "בוחנים בימים אלה פתרון הוגן"/יחצ

בדואר ישראל מסבירים שפיקוד העורף לא מאפשר את חלוקת הדואר בקרית שמונה, אלא רק הפעלת סניף ממוגן, שנותן שירותים של שירותי בנק הדואר ודואר, למעט חלוקת מכתבים.

המפונים, כך אומרים שם, מקבלים את שירות "עקוב אחרי" ללא עלות ומשרד התקשורת הקים את ממשק "ביחד" שבו יכולים המפונים לעדכן את הכתובת הזמנית שלהם, והיא מועברת ישירות לכל המדוורים הגדולים, חברות ביטוח, תקשורת, בנקים וכו'.

באשר לתיבות הדואר המשולמות נמסר בתגובה, "אנחנו בוחנים בימים אלה פתרון הוגן עבור התושבים שפונו מבתיהם ולא יכולים לקבל את שירות קבלת הדואר לתיבה האישית שלהם. תשלום עבור תיבות דואר אלה מתבצע מראש עבור תקופה של שנה. הקפאנו את הגביה על חידושי השכרת תאי דואר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully